Schaap en Citroen

Hoi,

Het toeval wil dat ik morgen in Rotterdam ben met een vriend van mij, en we waren van plan om naar Schaap en Citroen te gaan en even binnen te lopen. Om vervelende situaties te voorkomen even een paar vraagjes:

-Moet je van tevoren een afspraak maken?
-Mag je zomaar foto’s maken als je dit vraagt?
-Kom je daar als 16-jarige wel binnen?

Alvast bedankt!

1 like

-Moet je van tevoren een afspraak maken?
Nee
-Mag je zomaar foto’s maken als je dit vraagt?
Dat weet je nadat je het vraagt. :smiley:
-Kom je daar als 16-jarige wel binnen?
Ja, zonder capuchon

12 likes

En bontkraag

7 likes

Als je er een beetje geciviliseerd uit ziet (en gedraagt!) is er niets aan de hand.

Als je er alleen komt om foto’s te maken weet ik niet of ze daar op zitten te wachten. Maar proberen kan altijd.

Wel je helm afzetten :+1:

9 likes

En geen Rotterdams matje.

1 like

Het is natuurlijk vooral om even in de spreekwoordelijke snoepwinkel te kijken, maar foto’s malen zou een leuke bijkomstigheid zijn…

Foto’s maken is geen probleem. Je moet soms wel even aanbellen en wachten tot de beveiliger open doet. In Rotterdam staan de vitrines boven, dus je moet ook de trap op. Drie gasten van 16 vallen wel op, maar moet geen probleem zijn.

Oef trap naar beneden maakt het wel lastig weg komen. Vergeet je scooter niet te laten draaien :joy:

Maar nee joh, je komt daar gewoon binnen. Gewoon beleefd zijn en lekker rond wandelen, praatje maken en plaatjes maken (na akkoord).

1 like

Ah. Was jij dat. :wink:

1 like

Als jij en je mattie nog wat snel cash willen verdienen…
Ik heb wel een paar kop over voor een leuke gouwe rollie :+1:

4 likes

Kop soep?

2 likes

@anon50762135EV https://straatwoordenboek.nl/letter/K/kop

1 like

Neem het ‘m niet kwalijk… @anon50762135EV gaat al langzaam richting de 50.

Heel streetwise issie niet! Hij maakt alleen foto’s van straten namelijk!

2 likes

Gelukkig ben ik niet zó’n 16-jarige…

2 likes

Ging ik ook niet vanuit… je hebt al niet voor niks zoveel likes in je profiel! Meestal de capuchon hebbende, scooterende bontkraag coureurs worden vrij snel van het forum gedrukt.

Neem je papa mee als die tenminste oud genoeg is :joy:

Veel plezier daar! Voor zover ik weet ligt daar nog een volgouden Daytona. Altijd mooi om te zien toch?!

1 like

Geen afspraak nodig, je kan zo binnen wandelen. Uiteraard mag je wel een foto maken als je geïnteresseerd bent in een horloge, maar als je rond gaat rennen met je camera open worden ze wat minder blij. Wat betreft je leeftijd, ik heb op 17 jarige leeftijd mijn longines daar gekocht. Zolang je netjes bent gekleed en je gedraagt is er niks aan de hand!