Schaap en Citroen

Duik nog eens in de boeken.:smirk:

Vandaar dĂĄt het zo goed gaat met de detailhandel en die verkopers die alles zo goed aanvoelen?
Het is juist het totaal niet bieden van toegevoegde waarde en een “luxere” goederen sfeertje creĂ«eren terwijl ze daar zelf van luxe totaal geen kaas hebben gegeten.
Met mijn kleding is nooit wat mis (okay over smaak valt te twisten) maar daar voel ik me niet opgelaten over.
Wel over het gedoe, dat vaak nog nep is ook en bijna altijd zonder toegevoegde waarde.

3 likes

2 likes

Je kijkt dus neer op de mensen waarvan je goederen koopt?
Wat iemand verdient staat lijkt mij los van hoe een klant beleving is of iemand nu veel of weinig verdient staat los van hoe hij of zij de klant zou moeten helpen.

Daarnaast zegt omzet natuurlijk niets en denk ik dat het beeld wat je hebt van verkopers qua omzet generatie misschien ook onjuist is.

Omzet met inkomen vergelijken is natuurlijk volledig scheef. Ook vermoed ik dat je zou schrikken van hetgeen wat sommige verkopers verdienen.

Maar ik snap dat je als hoogmoedige buitenstaander het idee hebt dat alle verkopers daar staan om uit de hoogte te doen met goedkope kleding en elke maand een minimum loon bijgeschreven krijgen :wink:

4 likes

Titel en categorie aanpassen? Volgens mij is het al weer aardig afgedwaald.

1 like

Gisteren even langsgereden om de OP in 34mm te passen en me verder een beetje te oriënteren.
De 34mm was het niet (te klein), maar verder keurig geholpen en even over wat andere horloges gekletst en ook nog een paar gave Tudors (BB58 en de Pepsi) mogen passen. Perfect geholpen.

2 likes

Kijk 
 niet klagen maar gewoon DOEN

1 like

Hadden ze de BB58 op voorraad?

1 like

Nee, ze hadden er Ă©Ă©n liggen, maar die was al vergeven.

Die Tudors gaan of hard of worden net als de grotere broers mondjesmaat geleverd?

Ik denk beide
 De bb58 en pepsi vielen erg in de smaak dus waarschijnlijk meer orders als ze aankonden
 Maar het zijn beide zulke mooie horloges :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

Het verplaatsen naar “ervaringen” houdt in dat 80% van de reacties wordt verwijderd.
Is dit de bedoeling?

Ik heb het weer naar algemeen gezet.

1 like

In bijna elk topic op dit forum waar dealers worden besproken zijn wel “dissed by salesmen due to campingsmoking” reacties te vinden valt me altijd op.

Ik vind het dan ronduit bizar hoeveel “potentiele kopers” van dure horloges, auto’s, boten, fabergĂ© eieren en private jets er op dit forum rondzwerven met allemaal hun eigen voorbeelden!? Tientallen gewoon! Honderden? Deze worden dan opvallend vaak afgepoeierd en weten ook alle details nog. Het zal aan mij liggen en veel ervaringen zullen ongetwijfeld legitiem zijn, maaaaaaaar zouden er nou heel misschien niet toch ietsje pietsje meer dromers tussen hebben gezeten en die gehaaide verkopers dat scherp in de smiezen en komt men hier dan toch ff klagen ?

1 like

De verkoper wordt in dit topic mijn inziens negatief neergezet.
Laten we met zijn allen beseffen dat ook die beste man uiteindelijk wordt afgerekend op basis van zijn marges en dus alle tijd die hij kwijt is aan ‘koekeloeren klantjes’ zijn marge onder druk komt te staan. Volgens mij heeft het meer met de visie van een bedrijf te maken dan die van de verkoper of je wel of niet op de juiste manier geholpen wordt.
Uiteraard zijn er overigens, zoals altijd, uitzonderingen.

3 likes

Je hoort toch altijd de klagers aan het woord. Die willen graag (onder invloed van emoties) hun verhaal kwijt. Is ook logisch en daarom ontstaat een vertekend beeld. Je hoort zelden positieve verhalen op een forum behalve hier bij het HF in het ‘ervaringen’ gedeelte. Positief onderdeel van het forum vind ik.

1 like

True, maar het aantal klagende op flip-flop lopende big spenders op dit forum lijkt gewoon soms bovengemiddeld hoog :joy:

4 likes

Helemaal mee eens! ik heb nog nooit problemen gehad als ik in m’n donnay-broek een helikopter ga kopen.

4 likes

Waarschijnlijk omdat dit forum bestaat uit mensen die hun droom verwezenlijkt hebben en degenen die dat niet kunnen :wink:

1 like

Goed punt !