Schaap en Citroen

Zou u zich kunnen voorstellen dat er mensen zijn die het misschien een klein beetje bijzonder vinden dat u op een skateboard aankomst,? of helemaal in sportkleding…

Service zou voor iedereen gelijk moeten zijn, ongeacht de potentiële koop of niet.
Maar een beetje netjes voor de dag komen is toch niet zo veel gevraagd.

1 like

Maar ieder is op zijn eigen manier netjes;) ik heb helemaal geen pak oid

Ik draag meestal kleding van superdry en jeans, ik vind dat gewoon netjes in mijn ogen

Met loodgieterskostuum zal ik dan ook niet snel naar binnen stappen haha

Maarja op een longboard kun je ook netjes gekleed zijn? Als dat je vervoersmiddel is i.p.v. een fiets zou mij dat geen probleem lijken. Maar ik zou me niet helemaal op en top maken omdat ik een juwelier ga bezoeken. Graag of helemaal niet :astonished:

3 likes

Lang niets van u gelezen hier op het forum, meneer :sunglasses:! Vast weer aan het reizen/pendelen geweest tussen werelddelen??

Ik was wel even benieuwd wat de ‘high frequency kopers’ hier op HF als een mooie korting beschouwen op een A-merk bij de AD. ALS het al over korting moet gaan bij een aankoop, dan ben ikzelf pas in de markt vanaf 10% (bij de AD dan).

Dus met welke uitzonderlijk mooie korting bij S&C (en voor welk horloge) was je tevreden?

Cheers, Otto

Mijn beleving bij collega’s S&C in Groningen, Utrecht, Rotterdam en vroeger Apeldoorn is over het algemeen goed, maar zeker niet top. Vooral PC Hooftstraat is dramatisch(was op zoek naar Calatrava voor m’n ouweheer) toen ik daar eerst naartoe belde om te vragen wat op voorraad was en wanneer ik 't beste langs kon komen werd ik afgesnauwd etc, ik geef hun het cijfer 4 omdat een jonge medewerker me na een tweede keer nog wel telefonisch netjes hielp…

Met een mailtje/telefoontje naar Wempe Bremen, Bucherer Friedrichstrasse Berlin kwam ik heel snel veel verder. Meedenkend, vriendelijk, correct. En erg snel in de communicatie.

Mvrgr
Robin

2 likes

Mijn ervaring is dat men in het buitenland over het algemeen vele malen hoffelijker is dan in NL. Veel meer beleving en geduld/klantvriendelijkheid imho. (Uitzondering daarop vormt USA: over het algemeen heel zakelijke bejegening. Maar van een beetje onderhandelen is men daartegenover ook niet vies.)

Dus voordat ik iedereen over me heen krijg: geldt dus niet voor alle Nederlandse AD’s of specifiek S&C…

1 like

Eh ja dat is wél veel gevraagd in Nederland. :face_with_raised_eyebrow:

Het valt mij op hoe slecht mensen vaak gekleed gaan!

Het getuigt namelijk ook van respect door wél even moeite te doen voor diegenen die je gaat ontmoeten en je wél netjes aan te kleden!

En als je in je trainingspak vervolgens niet serieus wordt genomen volgt de klaagzang en het Calimero gedrag! :yum:

4 likes

Werk of privé? Het kan natuurlijk zijn dat je bij een klant niet in te dure kleding wilt lopen of met een duurder horloge dan dat de klant om heeft als het überhaupt al opvalt wat je draagt.
Bij ons weet ik niet of het nu bewust is of dat men zich er prettig bij voelt. Veel directe collega’s zitten op de balken ellende norm, wat toch een bovengemiddeld salaris is. Bij ons is er geen kledingvoorschrift, dus iedereen kan dragen wat hij wil. De meesten dragen gewoon waar ze zich prettig bij voelen. Voor velen is dat gewoon een t-shirtje, soms zelfs in de winter.

Ho ho, niks mis met Bert Story; ze doen hun uiterste best voor de klant.

PC is inderdaad in mijn ogen ook waardeloos. Liep daar 10 jaar geleden een keer binnen om de band van mijn Omega Speedmaster Reduced iets kleiner te laten maken. Was in eerste instantie geen probleem bij de wel vriendelijke medewerker die mij verwelkomde. Toen het horloge terug kwam van het bandje verstellen kwamen er meerdere medewerkers bij en werd ik half bedreigd. Want het horloge zou volgens hun niet echt zijn. Had je hem niet op maat kunnen laten maken waar je hem gekocht hebt? Zeker via internet besteld? Hij is kleiner dan het origineel. Werd echt vrij bedreigend met meerdere medewerkers die om mij heen kwamen staan. De enige wel vriendelijke medewerker heeft het toen gesust en mij naar buiten begeleid. Met andere woorden… kennelijk hadden ze nog nooit van een Speedmaster Reduced gehoord… Je zult begrijpen dat ik dan ook nooit meer een aankoop bij S&C zou doen. Zo… dat is eruit… :wink:

4 likes

Haha 10 jaar geleden … damn het zit wel diep he :sweat_smile:

4 likes

Ik ben blij voor je dat jij daar wel naar tevredenheid geholpen wordt. Ik heb tweemaal geprobeerd een 1-serie bij hen te kopen. De eerste keer na meer dan een half uur geen verkoper gezien. De tweede keer uiteindelijk een uiterst arrogant verkoper die vertelde dat ze de uitvoering die ik zocht niet op voorraad hadden als jonge occasion. Punt, dag, daar is de deur.
Bij Ekris in Veenendaal werd ik direct zeer vriendelijk geholpen en is men op zoek gegaan naar de uitvoering die ik zocht. Ik ben hier nu al jaren een zeer tevreden klant. Die houding van Story heeft ze de verkoop en onderhoud van meerdere auto’s gekost…

En om het weer on topic te trekken, altijd prima ervaring met SC Den Bosch :slight_smile:

1 like

Gaat om het idee. In mij ogen dus geen prettige winkel.

Goed verhaal, hoorde je 50 jaar geleden ook al op iedereverjaardag/receptie/afscheidsborrel.

3 likes

Ik was erbij jonguh. Was het niet 45 jaar geleden? Dan kan het kloppen. :wink:

Zodra hier in de buurt iemand in een pak loopt is het Zondag…of er is een begrafenis.

9 likes

Iedereen was er altijd bij. Standaard klaag over de ene dealer en dus naar die andere. Die is altijd beter.

2 likes

Sorry maar dat is onzin (tenzij je ook psychologie gestudeerd hebt). Ik ging pas Breitling kijken toen ik er een ging kopen en ben drie ADs langs geweest met verkopers en hun hooghartige attitudes die waarschijnlijk in een jaar nog niet verdienen wat ik per maand omzet. Tot ik in het zuiden des lands kwam (mijn geboortestad) daar twee uur uitgebreid alle modellen heb bekeken, steeds van koffie werd voorzien en waar de verkoper me vertelde dat hij iedereen serieus neemt. Ook de zestienjarigen die zich komen vergapen… want als ze een passie voor mooie horloges ontwikkelen komen ze eens terug (of vaker) om hun heilige graal te kopen. Het zal je niet verbazen dat ik hier met mijn heilige graal de deur uit liep.

4 likes

Zozo…chapeau :+1:

5 likes

Omzet zegt niks.
Maar… hoeveel? HOEVEEL??

Edit: 't viel mee…