Precies dit.
Ben wel benieuwd wat je nu gaat doen en wat de uitkomst is, hou je ons op de hoogte?!!
Precies dit.
Ben wel benieuwd wat je nu gaat doen en wat de uitkomst is, hou je ons op de hoogte?!!
Exact mijn eerste gedachte ook. Dus misschien heeft TS dit over het hoofd gezien aangezien hij hem met korting heeft kunnen aanschaffen. En dat het pas opviel na het inkorten van de band.
Ga er niet vanuit, gezien de oplettendheid en het scherpe oog van TS. Maar je kan niks uitsluiten.
Voor inkorten lijkt me niet dat je de band daar loshaalt. Ben nieuwschierig over het verloop van deze post.
Het lijkt me sterk dat dit is gebeurd bij het inkorten van de band.
Het inkorten doe je namelijk zoals Profiel - SuperC - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges als zei bij de sluiting en niet bij de endlinks.
Dat eigen risico is voor de winkelier en niet voor de klant.
Overigens zet ik ook vraagtekens bij of dit nu daadwerkelijk schade is van een band inkorten. Daarnaast staat TS naar mijn bescheiden mening niet heel sterk, omdat hij de schade pas later ontdekt heeft. Mogelijk is er wat coulance/middeling mogelijk bij het bestellen van een nieuwe band…
Juwelier zal een nieuwe band moeten bestellen er plaatsen lijkt mij.
Zojuist gekeken bij Seiko CS: Band staat in backorder, verwachte leverdatum begin oktober.
Dat kan wel gebeurt zijn bij inkorten. Als de juwelier een schakel heeft losgemaakt en daarna het horloge omgedraaid heeft kan 1 of 2 kanten van de band naar beneden klappen dan krijg je deze schade.
Een juwelier zou sowieso geen banden moeten inkorten van horloges die wel nieuw zijn maar niet daar gekocht. Goedkoop online shoppen vervolgens maakt de juwelier een fout en met alle gedoe van dien.
Dit dus…
Ik heb in mijn leven heel wat banden ingekort maar wat jij omschrijft is mij nog nooit gebeurd.
Helemaal mee eens !
Inderdaad dit dus. Voor de rest, even slikken, blij zijn dat het niet de kast zelf is en doorgaan. Misschien even met de polishing cloth overheen gaan maar na 3 dagen heb je al meer krassen en butsen op je band.
Zoals eerder is aangegeven, dit hoeft niet bij het inkorten van de band gebeurd te zijn. Lijkt onlogisch tenzij de band met kracht “tegen de richting in” is geduwd.
Maar een tipje die ik tot nog toe mis: check even foto’s die je (hopelijk??) hebt gemaakt kort na ontvangst van het horloge. Misschien zie je de plekken daar al terug, misschien niet. Maar je zegt dat je ze zelf eerder niet eerder hebt gezien, dus wie weet heb je 'm zo van de verkoper gekregen
Vervelende plekjes wel. Daar krijg je anders nooit schade, nu blijf je het altijd zien
Nee maar wij zijn liefhebbers en het is niet even snel snel.
Ik heb nog nooit, letterlijk nog nooit, een metalen band weten in te korten zonder iets van schade aan de band. Maar ik ben dan ook best wel onhandig.
Zoals gezegd is het echt een bijzondere schade die niet direct past bij het inkorten/demonteren van een band. Weet jij heel zeker dat deze schade er niet al op zat?
Ik begrijp dat je ‘m online hebt gekocht? Niet stiekem een retourtje ontvangen of iets in die richting?
Verhaal halen. Dit moeten ze gewoon rechtzetten en zullen ze waarschijnlijk ook wel doen.
Het is tenslotte niet de vrouw van de sigaren boer, maar een juwelier, die hopelijk klanten wilt blijven binden.
Je klagen is niet onterecht. Voorbeeld; je wisselt je banden bij de garage en ze beschadigen met diepe krassen je licht metalen velgen. Dat zou je toch ook niet accepteren?
Mij lukt het nu heel aardig maar heb het nodige leergeld moeten betalen…
p.s.
band laten inkorten van een on line gekocht horloge door een juwelier vind ik niet kies
Jij gaat ervan uit dat dit bij de juwelier gebeurd is, mij lijkt het erg onwaarschijnlijk.
Enig idee hoe dat werkt, een horlogeband inkorten ?
Lekker betweterig, toetsenbord held .
Ik ga uit van het verhaal van TS. Een onhandige Harry kan die band hard tegen de endlinks aandrukken. Mogelijk dat die juwelier niet wist wat hij deed. Knap om dit voor elkaar te krijgen, maar ik zie een beschadigde band.
Aan het uitgebreide verhaal van TS, lijkt het erop dat hij zijn horloge goed bekijkt. Tuurlijk kunnen we gaan speculeren over de waarheidsgehalte van het geschetste scenario, maar dan wordt het wederom een gekibbel topic.
Zijn vraag was niet; denken jullie dat dit voor of na het inkorten is gebeurd?
De vraag was;