Schade aan band na inkorten bij juwelier

Hier zal ik maar niet op reageren…

Voor de rest, jij hebt je oordeel over de juwelier al klaar, hij is de dader.
Ik weet het niet, misschien zat de beschadiging er al op.
Ik laat het in het midden, het enige wat ik zeg is dat ik het onwaarschijnlijk vind dat dit door het inkorten van de band is gebeurd.

5 likes

Dat had TS en ik ga uit van diens verhaal. Hij vraagt wat ik zou doen in een situatie waarin ik zo zeker ben als TS dat dit door de juwelier veroorzaakt is.
Althans, de zekerheid van zijn waarheid is doordrenkt in het verhaal en hij schrijft het zonder twijfel.

Hij vraagt niet of het kan, hoe groot de kans is en of hij zich mogelijk vergist.

Maar goed. We zullen het erbij laten. Mogelijk interpreteerde ik je orginele reactie anders dan bedoeld. Tekst is emotieloos.

4 likes

@Tikkertje, uw klacht is terecht. Het ergste hieraan, vind ik toch, dat je het plezier van Seiko een tijd lang verloren bent geweest, daarna weer terugbgevonden had. En thans toch weer verloren. Wat een nare situatie. Het beste wens ik je toe.

Ik ben onder de indruk van de hoeveelheid reacties! Erg bedankt allemaal.
Morgen moet ik vroeg op, dus ik lees en reageer morgen graag verder!

Nee, ik had uiteraard geen waardevermeerdering verwacht… Ik heb dit horloge gekocht omdat ik er meteen verliefd op werd. Het concept van waardevermeerdering is eerlijk gezegd nog geen seconde in me opgekomen. Ik had echter ook niet verwacht dat ik zo’n 1-2 uur na ontvangst van het horloge al redelijk fikse schade aan het horloge zou hebben.

Zoals vermeld waren dit helaas de laatste schakels. Dit zei de juwelier ook bij het teruggeven.

Ik deed het hele verhaal een uur geleden bij een vriend waar ik was, ook over dat ik dit topic ben gestart, toen hij vroeg: “Hebben ze al wat gezegd?”
Ik las toen uiteindelijk jouw comment voor uit de update-mail die ik ontving, en we stonden allebei te glunderen en waren in zeer positieve zin beduusd.
Echt een enorm tof aanbod van je, heel erg hartelijk bedankt!
En het verzachtte eerlijk gezegd meteen de pijn. :slight_smile:

Ik verwacht morgen naar de juwelier te gaan om mijn verhaal te delen, dus ik wacht de uitkomst daarvan even af. Uiteraard zal ik de uitkomst daarvan hier ook delen. Je hoort dus zeker nog van me!

6 likes

Wat zonde van zo’n pracht klokje helmaal als het nog maar een paar uur in je bezit is geweest. Ik denk dat je nu genoeg advies hebt gehad van andere forumleden en zo denk ik er ook over. Ik wens je veel succes en dat dit mag opgelost worden. Ik sta achter u.

Dat was ook mijn eerste ingeving na het zien van de foto’s. Schakels haal je weg bij de sluiting.
Ik doe dit eigenlijk altijd zelf. Gewoon rustig voor gaan zitten en er de tijd voor nemen. Lukt het me niet, is me een keer overkomen, dan naar mijn horlogemaker…

Afijn, ik hoop dat er nog op enige coulance is te rekenen.

Succes. Een oplossing is er sowieso lees ik :+1:

Nog een vraag: heb je betaald voor het inkorten van de band?

Nieuwe band vragen, dit is natuurlijk niet netjes van de juwelier

Waarom niet? Ik breng mijn fiets ook naar de lokale fietsenmaker, terwijl de fiets daar niet gekocht is. Mijn auto gaat om naar de dichtstbijzijnde garage. Het is een dienst van de juwelier waar je voor betaalt. Of hij dan verdiend heeft aan het horloge is niet relevant. Wellicht verkoopt hij het merk niet eens zelf.

En wat als je het horloge cadeau hebt gekregen? Of uit een erfenis? Dan moet je eerst de verkopende juwelier achterhalen?

Dit alles neemt natuurlijk niet weg dat de schade super irritant is en ik best snap dat hij er ontzettend van baalt.

8 likes

Vervelend! Teruggaan en probleem in redelijkheid aankaarten dan wordt er vast wel een oplossing gevonden.

En anders:

:point_up:

Forumspirit mensen! Mooi aanbod.

3 likes

zo dacht ik er ook over. De plek van de schade vind ik ook bijna uniek op de midden schakel beetje prutser in mijn ogen

1 like

Zoals velen als gezegd hebben verwonderd het mij ook dat dit eventueel is gebeurd bij het inkorten van de band. Daarnaast dat mensen sommige adviseren om terug te gaan met de extra schakels terwijl het basis kennis is dat die schakels helemaal niet verwijderd kunnen worden.

Ik zou inderdaad gewoon even teruggaan en je hart luchten als je er zeker van bent dat de beschadiging er nog niet was. En dan ook vooral nooit meer terugkomen bij deze juwelier want het is knapper om deze schade te maken tijdens het inkorten dan geen schade.

Klote man. Wat een enorme domper dit.
Gelijk teruggaan en als dat vandaag niet uitkomt even bellen en je verhaal doen zodat je niet pas over twee weken aan komt zetten. Dan kunnen ze er niets meer mee.
Als ze niet meewerken ga je al moonwalkend met twee middelvingers in de lucht naar buiten en maak je gebruik van het aanbod van deze held. Die weet tenminste wat ie doet.

:muscle:t3:

1 like

Diepe buiging, jij bent een lid dat het forum zo mooi kleurt

1 like

Gister haalde ik al aan dat als je een ( verwijderbare ) schakel los maakt en het horloge om draait dat de band kan omklappen naar voren ls je die niet goed vast houdt. Het deel met de sluiting kan best nog zwaar zijn en heeft een langere hefboom. Boven staande plekken die gemarkeerd zijn zijn dan de plekken waar de schakel tegen aan klapt ( tegen de endlinks )

Ik moet wel zeggen ik begon gister over goedkoop online kopen en dan naar de juwelier gaan. Hier heb ik nog over zitten nadenken en eigenlijk ben ik benieuwd of dit een betaalde dienst was van de juwelier of een gunst. Als het een gunst was zou ik persoonlijk geen stennis gaan schoppen bij de juwelier. Als het een betaalde dienst was vind ik dat je ook met een online aankoop prima naar een juwelier kan gaan ( je betaald tenslotte) Maar dan zou ik dus wel direct terug gaan om verhaal te halen.

Overigens maak je geen zorgen @Chris_EU repareert banden die het veelvoud van heel de Seiko kosten die weet wat hij doet!

2 likes

Vervelende dingen dit, ik voel met je mee! Als de betreffende juwelier niet meewerkt zou ik overwegen om een vervangende band bij een andere juwelier (Seiko dealer) te bestellen, die hem ook verantwoord op maat kan maken. Jammer van het geld, maar jouw Seiko Presage is een erg mooi horloge.

2 likes

+1, wat @HansT schrijft, snijdt serieus hout. Dit lijkt mij óók de beste optie in dezen.

1 like

Deze post is voor @Tikkertje. :smiley:

Ik heb meerdere Seiko’s met female endlinks die dit hebben. Dit type band zit bijvoorbeeld ook op de Alpinisten. Na een paar keer dragen, neerleggen etc zit het er waarschijnlijk toch op.

Toch is het anders dan wanneer de juwelier dit zo verpest. Ik zou terug gaan en vragen om coulance, want als je het maakt heb je dit hoogstwaarschijnlijk binnen een paar dagen of weken weer. Ik spreek uit ervaring :upside_down_face:

Ook mee gemaakt maar dan met een Tissot Sea touch, kunststof band vervangen door een metalen band (juwelier in Haarlem) krassen bij de lugs volgens de juwelier zaten die er al dacht het niet maar je krijgt toch geen gelijk.
Ook een Omega Seamaster batterij laten vervangen kras op de achterkant. Hoe krijgen ze het voor elkaar.:slightly_frowning_face: