Oei! Gelukkig kun je het nog navertellen! Ik lees hierboven al de nodige nuttige tips. Succes! En misschien tijd voor een G-Shock, erbij, voor dit soort risicovolle klussen? En misschien een basiscursus elektrotechniek?
Maar luister nou, dit vraagt toch écht om een langere versie
Hoe en wat heb je in godsnaam gedaan dat je horloge smelt?! Gewoon 230?
Snap dat je er ziek van bent, misschien wel laten zitten om horloge geschiedenis te geven ?
Dat is een serieus litteken zeg, knap gedaan.
3mnd is kort voor zo een litteken, respect nu al.
Ik had de kast zeker laten maken, de pusher is wel een mooi te behouden litteken en verhaal.
Succes met het oplossen, hele zure appel dit
Ai super zuur … helemaal van zo’n mooie uitvoering.
Heftig, een horlogekast die smelt van een shock?? Dan heb je volgens mij geen pech maar veel geluk gehad. Hopelijk dekt de verzekering (een deel van) de schade.
Dan hoop ik dat mijn horloges van “geschiedenis” gevrijwaard blijven. Ik begrijp dat nooit. Een forse deuk in je prachtige auto laat je toch ook niet zitten “om hem geschiedenis te geven”
Ja als je het zo stelt. Een auto vind ik iets anders dan een horloge, dat wel. Nu zijn mijn horloges ook van een instap klasse en mocht ik ooit een duurder exemplaar hebben zou ik ook zeker weten het willen herstellen. Licht er ook aan of het een dress watch of niet.
Ik zie mijn lagere prijs horloges ook echt als gebruiksvoorwerpen.
Als ik bv kijk naar vintage horloges of ik zie op youtube een oude Rolex oid voorbij komen die helemaal doorleeft is vind ik juist heel tof. Heb zelf ook wat vintage horloges, jaren 60/70 waarvan bv het gouden laagje deels is weggesleten. Dat vind ik mooier dan gerestaureerd vol in het goud.
Dit horloge gaat list voor meer dan 8 mille. Dat is een sieraad, geen gebruiksvoorwerp.
Ai, wist prijs niet. Dan is het zeker zuur.
En dat is dus waarom ik bij klussen horloge af doe of een Casio om doe.
Maar wel zuur dit.
Zelf geen schade? Hopelijk kom je eruit met de verzekering. De TH is het waard om volledig te laten herstellen
Plus op massa vermoedelijk.
Om deze nog op te knappen door laseren gaat wel erg lastig worden, op de foto lijkt er een gat geslagen door de sponning waar de bezel in valt, horloge moet ook weer goed waterdicht worden.
En bij sommige Monaco kasten zijn de kapjes rond de drukkers in de kast vast gelast en kunnen er dan niet uitgehaald worden, dat is wel noodzakelijk om de kast weer mooi op te maken.
Tag Heuer zal sowieso een nieuwe middenkast + bezel incl. glas plaatsen en daarbij nog een volledige service zoals @BMWX6M aangeeft, dan kom je uit op een €1400
Hopelijk kun je nog iets met de verzekering.
Hopelijk heb je zelf niets er aan overgehouden.
Het horloge zal ongetwijfeld op de één of andere manier gerepareerd kunnen worden.
Sterkte ermee.
Duur lesje.
Dit horloge is denk ik geschikt voor het “getest in extreme omstandigheden” topic😌
Was jij niet ook Tag Heuer gecertificeerd Floris, of kan je in deze niks betekenen.
Zo hee, dat kan ik me goed voorstellen… Kut voor je dat die kast zo waanzinnig beschadigd is, maar als je zo met electriciteit zit te moddderen dat je horlogekast er van smelt:
Blij dat dat niet op je pols gebeurde. Ik zou het als een zegening zien dat dat horloge dat voor je opving.
Dank allemaal! Heb er zelf niks van gemerkt behalve dat de stop doorsloeg… wel iets aan overgehouden. Een rotsvaste overtuiging niet te klussen! Dinsdag naar emmeloord