Ik heb al eens een horloge van rond 6K op een tegelvloer zien kletteren in de winkel.
Nog heen week later lag zo’n zelfde horloge (zeer weinig voorkomend model toen in NL) bij een bekende outlet met korting in de etalage. Een volledige check up zal het nog niet hebben gehad in die korte tijd.
Ik ben benieuwd welk horloge merk en type het was. Vind het wel onacceptabel dat ze je een beschadigd horloge proberen aan te smeren.
Als die juwelier zijn zaak serieus neemt had ie je nooit het horloge laten zien.
Edit/toevoeging: het woord laaielichter komt in me op.
Waar mensen werken worden fouten gemaakt.
Uiteraard, consequentie(s) van je fout dragen hoort daar bij
Tja.
Zou je ons deze vraag stellen als het een nieuwe auto is die je gaat afhalen?
Een kras van de koplamp tot de eerste portier. Een goeie kras.
Soms dragen personeel de horloges en sieraden uit de winkel.
Heb het zelf meegemaakt.
Dus is het dan nog nieuw?
Wat een onzin. Als tig mensen komen passen zonder te kopen, dan is een kras zo gebeurd. Kan de juwelier ook niks aan doen. Het feit dat hij “zichtbaar” schrikt zegt genoeg dat het niet bewust was.
TS waarom zou je het model niet benoemen?
1500 euro korting is een hoop geld. Ligt een beetje aan de kras. Of je accepteert hem met korting, of je vraagt een nieuwe.
Ik zou een nieuwe eisen en als dit niet mogelijk zou zijn de deur uitlopen. Als je nieuw koopt dan moet hij ook nieuw zijn, voor een exemplaar met krassen kun je ook terecht in het blauwe gedeelte. Overigens betaal je sowieso bijna altijd de hoofdprijs bij een retailer of dealer met winkel, dan mag je ook wel wat service verwachten.
Rennen!
Dank dat je hem hebt laten liggen. Nu heb ik een Daytona met korting kunnen bemachtigen
Als nette handelaar geef je die korting natuurlijk door aan je klant, toch?
Hebben ze die band met een beitel versteld?
Een direct aanbod van 500 euro extra korting voor een kras klinkt niet heel vreemd.
Tijdens het passen kan dit nu eenmaal gebeuren. Dit model is duidelijk een showmodel als die al deels uit de sticker is. Als je ook de keuze hebt voor een nieuw exemplaar.
Het onderhandelen hoeft hiermee niet te stoppen.
Stel 15% korting + kras netjes weg laten halen. Zou je dit aanbod dan wel accepteren?
Ik vraag me af, als jij die kras had gemaakt tijdens het passen en je het horloge niet wilde hebben, had je dan aangeboden de herstel kosten te betalen ?
Risico van de retailer toch, is hij waarschijnlijk ook gewoon voor verzekerd…
Zou het?
Athlon verzekerd hun wagenpark ook alleen WA, maar bied de klanten All-Risk. Risico is voor Athlon.
Dat is wel een behoorlijk dubbele standaard die je er op nahoudt…
Je komt bij een winkelier van een fysieke winkel om het object te passen/beoordelen en eventueel te kopen. Staat het je niet aan loop je weg en probeer je het ergens anders.
En ‘eisen’ dat de juwelier maar een nieuwe voor je laat invliegen tegen de aangeboden prijs is wel voorbij enige realiteitszin. Prima als hij dat aanbiedt natuurlijk maar net zo prima als hij dat niet doet/kan.
Staat je uiteraard vrij om er vervolgens nooit meer te komen maar zo hoog op de bok alsof de verkoper zonder gesloten overeenkomst ook maar iets aan je verplicht zou zijn…
Heb zelf weleens meegemaakt dat ik bij een juwelier een nieuw horloge had besteld en de verkoper tijdens het passen zelf een heel klein krasje zag. Had het zelf nog niets eens opgemerkt. Hij bood direct aan om een nieuwe te bestellen en zou hem nog bij me thuis komen brengen ook als dat nodig was.
Gratis een watchwinder en wat goodies erbij gehad als goedmaker.
Zo hoort het volgens mij, zeker in deze prijsklasse.
Ik snap je niet, wat is de dubbele standaard in mijn verhaal? Verder is dat laatste precies wat ik zeg, je vraagt een nieuwe, wat heel redelijk is en als hij dit niet doet dan loop je weg. Je kunt namelijk in vrijwel alle gevallen een nieuw horloge overal halen voor de nieuwprijs, tenzij het een Rolex is natuurlijk. Overigens zou ik in dat laatste geval ook een nieuwe vragen, je bent klant en hebt voor de nieuwprijs ook recht op een nieuw horloge, sturen ze die oude maar terug ofzo, of met 40% korting. Je weet dat de marge doorgaans meer dan 50% is op horloges, in die winst zit dus de dekking voor dit risico…