Schade op nieuw horloge van 10k bij AD

Er is inmiddels geen enkel merk meer met een marge van boven de 50% eerder richting de 45% en dan moet de BTW nog worden afgedragen.
Minder mooi als jij doet vermoeden.

2 likes

Tja, hier geldt volgens mij de wet van vraag en aanbod

Het zou een ander verhaal zijn geweest als de juwelier wist dat er krassen opzaten en dat ze het als zijnde gloednieuw aan jou hadden willen verkopen

Maar dat zou ook moeilijk te bewijzen zijn

Én er ging 500 van de prijs af. Ik vind dat best coulant. Ik vind niet dat de verkoper er dan maar meteen 30% op hoeft te geven.

Niemand lijkt zich te storen aan het feit, dat waarschijnlijk iemand anders het horloge nu koopt, die niet weet dat het horloge al gepolijst is. Of zou de AD het horloge als “aanbieding” aanbieden?

2 likes

Ik denk dat velen hier overdrijven. Twee opties: lichtjes opknappen en extra korting. Akkoord? Beide partijen blij. Niet akkoord,dan vraag je toch of hij een nieuwe bestelt.

Wat zouden de reacties hier zijn als ADs weigeren om ons dure modellen te laten proberen uit schrik voor beschadigingen?

2 likes

Ik zou zeggen; vriend. Wat wil je mij verkopen? Stop deze horloge ergens waar het licht niet schijnen kan. Heb je het woordje nieuw gegoogled? Heb je een Van Dale?

Van opknappen zou ik afknappen. Zou mij nooit 100% psychologisch happy voelen. Zeker niet voor dat soort bedragen die je spendeert.

1 like

Dat kan alleen in horlogeland.

Als ze er zelf niets vanaf weten, dan kan je ze ook niets kwalijk nemen vind ik. Maar je kan gewoon toch op voorhand een afspraak met de AD maken. Ik wil dat de krassen op een fatsoenlijke manier weggewerkt worden. Niet even achter de schermen met een Cape-Cod doekje eroverheen raggen. En alsnog die 15% korting. Het ligt wel aan het merk en type hologe. Of ik zoiets o.k. zou vinden.

Maar nieuw is natuurlijk wel nieuw. Simpel.

Soms hebben ze geen duidelijke notie van de defenitie nieuw of NOS. Laatstgenoemde, NOS kom je ook wel eens tegen vol met krassen. ‘Ja heeft 40 jaar in een laatje gelegen’
Tussen een paar slijpschijven en een handje grind dan of zo? :joy:

Maar goed. Je kan wellicht een echt nieuw exemplaar elders vinden als je dit niks vind natuurlijk.

1 like

Daar ben ik ook benieuwd naar. Als het een model is waar nooit korting op wordt gegeven kan 15% alsnog veel zijn.

Ik vind het een beetje mierenneuken maar ieder z’n ding. Heb een horloge gekocht van 10k plus en kreeg daar korting op. Daarna pas kwam ik erachter dat er een krasje op zat en bij het verstellen van het bandje waren de schroeven verneukt. Kan gebeuren, ze hebben nieuwe schroeven besteld en ik liet de krasjes zitten.

Ik zou het vooral slecht vinden als ze niks zouden doen.

Maar nogmaals, ligt ook aan het model een prijs. 15% op een Rolex krijg je namelijk nooit meer…

1 like

Ik wist niet dat die GS zo duur waren.

1 like

precies…

1 like

Daarom zou je toch een horloge willen hebben die nog volledig in de stickers zit. Op het moment dat je de deur uitloopt is een krasje jouw woord tegen zijn woord en ben je overgelaten aan de klantvriendelijkheid van de juwelier…

1 like

hopelijk met vermelding dat deze professioneel gepolijst is, verwacht niet minder.

Daar zou ik zelf ook een beter gevoel bij hem. Maar daarentegen, ook in de fabriek kan er een kras zijn ontstaan. Toch?

1 like

Mijn rolex die eigenlijk voor een ander besteld was lag helemaal in de stickers toen ik hem paste en toen ik dag later te horen kreeg dat ik hem kon halen werden de stickers verwijderd waar ik bij zat. Dit zou gewoon vind ik voor ieder nieuw horloge moeten gelden hoor. Kijk heeft hij in de vitrine gelegen en je weet dat tja dan kunnen er krasjes in komen door het verwijderen er van elke avond enzovoorts.

Ik heb ook zo iets gehad. Ik had een limited planet ocean op het oog van de olympische spelen.

Horloge zat nog deels een de stickers, maar er zat op de kast een flinke kras. Duidelijk zichtbaar.

Ik ben er verder niet op ingegaan hoe hoog de korting ook had geweest.

Je wilde toch graag korting ?? Dan krijg je korting en is het weer niet goed :smiley: Nieuw is het nooit want ze hebben altijd in de etalage gestaan en zijn gepast.

FF de lapeer machine erover heen en je ziet er niets meer van. Ik had gezegd akkoord, maar dan 20% = 2K verdient ! En langsbrengen he ! want jij hebt al een keer gereden :+1:

In dat geval had ik de verkoper direct zijn hand geschud als hij 15% korting zou geven :+1:

1 like

Ik zou een AD nooit mijn horloge laten polijsten. Er zijn maar een handje vol mensen die ik genoeg vertrouw om dat te kunnen doen.

2 likes

Als ik een nieuw horloge koop (en betaal) dan wil ik een nieuw horloge. Basta.

Nieuwe auto afhalen. Gut er zit een krasje op. Ja er is twee keer mee gereden. Doei :laughing:

3 likes

Raak je moeilijk kwijt :joy::joy: