Schade op nieuw horloge van 10k bij AD

TLDR: Schade op een horloge van 10k bij de AD, wat doe je?

(Het gaat hieronder alsmaar over een ‘horloge’, ik houd graag nog even in het midden om welk horloge het gaat)

Ik was vanmiddag een horloge (waarde 10k list) passen bij een AD, missie was om korting te scoren, want ik kan het horloge ook elders voor een goede prijs tweedehands kopen, maar ik wilde wel eens zien wat de AD met de prijs kon doen. Dit heb ik aan de telefoon ook eerlijk laten weten. Maar voor gesprekken over de prijs moest ik toch echt even langskomen, dat doen ze niet over de telefoon.

Volgens hen zat het horloge toen ik ze belde nog in de stickers en zouden ze het voor me klaarleggen voor de afspraak van vandaag.
Vandaag zat er enkel nog een sticker op de achterzijde van het horloge en het glas en de bezel waren behoorlijk wazig, niet zoals een nieuw horloge eruit hoort te zien wat mij betreft.

Na een tijdje gekeken te hebben kwam de prijs ter sprake, ze konden me wel 10% korting geven. Nou ok, niet waar ik op gehoopt had, maar prima. Ze haalden er ook nog wat andere horloges bij om te vergelijken en zo zaten we nog even horloges te kijken, totdat ik het horloge in kwestie weer in m’n handen had en een kras zag zitten die van de kroon tot aan het einde van lug reikte. Echt een goeie kras. Ik zei nog even niets en ging verder kijken en ook op de andere kant zat een beschadiging. Ik liet het zien aan de AD en die schrok volgens mij zelf ook een beetje.

Hij begon meteen over dat de horlogemaker dat wel zou kunnen verhelpen en dan ze dat natuurlijk helemaal in orde zouden maken. Ik zei dat ik zoiets echt niet vond kunnen, zeker niet bij een nieuw horloge van die prijs…
Nou ok, dan konden ze er wel 15% van maken als ik het horloge vandaag mee zou nemen. Dat heb ik niet gedaan.

Hebben jullie zoiets weleens meegemaakt?
Wat hebben jullie in die situatie gedaan?

13 likes

Wegrennen!

3 likes

Tja, wat wil je voor dat bedrag?

geintje natuurlijk, deur uitlopen en nooit meer terugkomen

5 likes

Ligt geheel aan het merk en het model

1 like

Ja ik heb het ook meegemaakt. Ik kocht het horloge online bij een bekende AD in Nederland en heb zelfs zwart-op-wit gevraagd of het horloge (waarvan ik wist dat het in de vitrine lag) zonder krassen/gebruikssporen zou zijn, omdat ik dat persoonlijk een enorme afknapper vind.
Je raad het al. Het horloge kwam binnen met gigantisch veel krassen op de lugs. Ze hebben blijkbaar geprobeerd een stalenband erop te zetten. Ik kon hoog en laag springen maar niks geen extra korting. Ik kon het horloge terugsturen of ze zouden hem opnieuw kunnen opmaken. Let wel, het horloge zou nieuw/nieuw zijn he.

2 likes

Krassen op een nieuw horloge kan natuurlijk gebeuren.
Sommige modellen worden vaker gepast, gaan dagelijks in en uit de etalage en worden naar verschillende filialen rondgebracht, een haarlijntje is zo opgelopen.

Of het aanbod reëel is, hangt natuurlijk helemaal af van het model en het merk.
Een nieuwe Daytona pak ik graag mee met een krasje voor -15%.

Zou het gaan om een incourante dames Breguet, dan zou 15% helemaal nergens op slaan.

Context is alles in deze…

22 likes

Nooit zelf meegemaakt, maar voor zo’n bedrag mag je toch wel een horloge verwachtendat gewoon tiptop in orde is.
En niet eerst naar een horlogemaker moet die dan aan de gang gaat om het horloge op te kalefateren.
Ik zou het dan al links laten liggen

3 likes

Mijn koffie opdrinken, vriendelijk groeten en weg lopen.

7 likes

Ohja, ik bedenk er nu nog een. Besteld in de uitverkoop bij een grote Nederlandse retailer. Ik kreeg het horloge in deze conditie, zonder stickers of tags, incl. wrist-cheese. Nu was deze net geen 10k. :sweat_smile:

2 likes

Schandalig. Nooit meer naar toe en het betreffende merk informeren over hun dealer.

2 likes

Het gaat me in dit verhaal eigenlijk minder om de korting die ik er uiteindelijk uitsleep, maar meer om hoe de AD dit afhandelt. Ik zou eerder tegen de klant zeggen dat ze zullen kijken of ze een nieuwe kunnen laten komen, ipv het even op te laten knappen door de horlogemaker en er nog maar 5% korting bovenop te doen. Ik vond het echt een halfbakken oplossing…

En wat heb je gedaan?

1 like

Zelf ook meegemaakt met mijn Datejust destijds.

Ik heb contact opgenomen met de AD en laten weten dat ik het jammer vind dat dit had kunnen gebeuren.

Gewoon even bellen en om een nieuw exemplaar vragen.

1 like

Dat is dus gewoon het winkelmodel geweest… :man_shrugging:

Mijn sub had dit ook maar minder erg. Heb m dr niet voor laten liggen.

Pardon? Nieuw is toch vers uit de doos? Showmodellen waar de krassen op zitten is toch niet nieuw?

4 likes

Ik heb weleens meegemaakt dat een horloge niet punt gaaf was. In mijn geval was het dan iets waar makkelijk overheen gekeken kan worden. Het voordeel van een AD is natuurlijk dat die het officieel kan laten herstellen door de dealer. Je mag immer verwachten van een AD dat die horloges in vrijwel perfecte staat zijn. Nu mag die ook een voorstel doen voor prijsverlaging. Als de klant het geen probleem vind dan scheelt het immers alleen maar werk.

Ik heb toen het aanbod voor prijsverlaging niet aangenomen maar ben voor herstel gegaan. Waarbij ik dan na herstel terug zou komen om te kijken of het nu wel goed was en eventueel tot koop aan te gaan. (Helaas voor mij is er waarschijnlijk bij het herstel iets mis gegaan met de luchtvochtigheid want hij is nu terug onder garantie voor vochtvlekken op de wijzerplaat een dag na aankoop zichtbaar werden.)

De een pakt de korting de ander wil het echt goed hebben. Ik ben tot nu toe tevreden in iedergeval met hoe ze met mij omgaan en dat is denk ik het belangrijkst.

Ps. Dit horloge werd niet meer gemaakt en was dus niet nieuw bij de fabrikant te bestellen.

Ja klopt, of retour gekomen. Maar dat zou gewoon niet horen bij online verkoop. Ongeacht korting/uitverkoop verwacht je iets nieuws als er verder geen opmerkingen bij staan.

Het horloge gehouden. Ik had al 20% korting en dit model was uitlopend waardoor hij moeilijk te vinden was.
Maar denk maar niet dat ze mij ooit nog terugzien bij deze AD. En die negatieve reclame deel ik ook gerust. Aan mij geen ambassadeur voor die winkel.

Maar wel bij

1 like

Schandalig, wegwezen lekker zelf laten houden die zooi.

Zelfs als er een minuscuul krasje op zou zitten zou ik het niet meenemen 🤷🏻

4 likes

Jij hebt het gezien, maar zij kennelijk niet.
Als je in dit segment verkoopt hoor je het te zien vind ik.
Ik zou er niks kopen.

5 likes

De vraag die je in dergelijk geval jezelf moet stellen: kan ik met dergelijke onvolkomenheden leven of niet?

Mijn standpunt is: once seen it cannot be unseen… ik zo me er in sterk groeiende mate kapot aan ergeren.