Schade op nieuw horloge van 10k bij AD

Als er een krasje op zit en ze bieden een passende korting aan, mag je zelf beoordelen of de deal goed is.
Als de korting was omdat er al een krasje op zat en ze geven extra korting omdat je het niet wist, en je gaat akkoord, prima.
Een ondernemer wil ook gewoon geld verdienen en kijkt wat er mogelijk is.
Net als een koelkast nij de Mediamarkt, als er een kras op de deur zit en hij komt toch in de garage te staan, doe maar 25% korting.

Maar ik zou Tempus watch service bellen om te vragen wat herstel kost, genoeg korting bedingen en uiteindelijk er beter uit komen.
Je kan altijd nog meer korting vragen. wie niet vraagt, wie niet krijgt.

Ook auto’s raken in een showroom wel beschadigd.
Hoofdoorzaak ritsen van kleding bezoekers en ringen die de de portiergrepen beschadigen.
Vaak is dit weg te poetsen, maar is dit dan ook polijsten?

2 likes

:point_up_2:

:point_down:

1 like

Daar berekenen ze de klant ook een premie voor. Dus er is wel een voorziening voor. Bij een AD betaal je hier (als onderdeel van de gehele dienstverlening) ook een premie voor (full price, of weinig korting), maar ik vermoed niet dat de winkelier specifiek voor dit risico een voorziening treft.

Je mag van mij alles, zelfs accepteren dat de dealer hem voor je neus opeet en vervolgens aan de andere kant op een zilveren bordje er uit laat komen. Maar nieuw is nieuw, dus als je iets nieuws wilt en daarvoor betaalt, mag je imho ook wel eisen dat het nieuw is. Net zoals dat het de dealer vrij staat om allerlei aanbiedingen te doen, zelfs als het horloge nieuw is en ik weg dreig te lopen, zoals korting aanbieden, weekendje weg er gratis bij, factory tour… of gewoon mag denken, voor hem 10 anderen die wel accepteren dat puntje-puntje-puntje.

Laatst ook meegemaakt. Horloge met krassen erop. Juwelier gaf aan dit wel even te polijsten. Heb gezegd dat ik een nieuwe wilde. Weekje later was de nieuwe er.

1 like

Ik gok dat een AD die nieuwe horloges verkoopt wel bijhoudt hoeveel korting er gegeven is vanwege schade. Ik zou dat wel doen, al is het om m’n personeel uit te leggen hoeveel een krasje kost.

1 like

Toen ik dat vroeg was het antwoord minder leuk " Sorry meneer een nieuwe zal ongeveer 6 maanden duren ‘’

Plus het risico op eventuele prijswijzigingen, die meestal stijgen.

Niet als de korting specifiek op dat horloge is.
Wel als ze op dat model die korting geven.

Dan nog, extra korting en even naar Tempus brengen om op te knappen.

1 like

Zeker. Hoe gedetailleerder je kosten (en opbrengsten natuurlijk) in kaart, hoe effectiever valt te sturen.

Maar om welk horloge gaat het nou ?

9 likes

Je mag alles eisen toch? Jouw geld nog. Dat heet onderhandelen. De dealer kan ook zeggen dat ze hem dan aan een ander verkopen. Dat is zijn goed recht :slight_smile:

Dat dus.
Hoe weet je anders waar er meer valt te verdienen of besparen?

1 like

Rolex neem ik aan? Dat zou een vervelende situatie zijn, als een schaars horloge nieuw arriveert met schade… Wat je net ook zei, ik zou een AD niet een horloge laten polijsten. Wil hem niet nieuw met schade, maar ook niet gepolijst door de AD. Wat heb je gedaan in die situatie?

Dit was een Seiko, dus niet aan de orde.

1 like

Ik zou m voor z’n neus op de marmeren vloer gooien.
Gewoon omdat het kan. :wink:

Yup.

Nieuwe schakels en schroeven in de band laten plaatsen en door. Rolex geeft geen korting en 6 maanden wachten is echt een no go voor mij.

Als dealer, of als koper?

Ik wordt altijd achterdochtig als ik spontaan korting krijg, wat is er dan mee aan de hand. Stiekem heb ik liever dat een verkoper tegen me zegt, “daar gaat geen cent vanaf, voor jou 10 anderen”. Dan weet ik namelijk dat het product het waard is, het gewild is en dat de verkoper er achter staat.

1 like

Ah was gelukkig niet op de kast?

Ik sta op de lijst voor een rootbeer. Het is wel echt een van de dingen waar ik bang voor ben. Als de tijd er komt dat ik hem kan ophalen, blijkt dat hij beschadigd is aan de kast o.i.d. Dat zou zuur zijn.

Gelukkig zal het wrs nog heel lang duren Rolex kennende :joy:

De achterkant van de lugs leken op die van een 16014 na 30 jaar banden wisselen…

1 like