Schade op nieuw horloge van 10k bij AD

Op een nieuwe😲?

Ouch.

1 like

Dat is 6 maanden geen inkomsten :wink:

3 likes

Een goede verkoper is :money_mouth_face:

3 likes

:point_up:

Die zijn net begonnen begreep ik? Maar nu al een autoriteit op het gebied van opmaken?

1 like

Of even naar die Dick, hoe heet ie ook alweer? :thinking:

3 likes

Of hetzelfde model wat inmiddels gepolijst is :rofl:

5 likes

Ja dat had ook nog gekund. Deze was nieuw en geseals, uit de stickers.

Zaten zulke diepe krassen in de ander dat ik het meteen had gezien. Dan had de coating er vanaf gelegen.

Wakker…

https://horlogepolijsten.nl/

1 like

klopt, daarom zou ik net als bij een auto het showmodel bekijken en een finale controle doen bij aanschaf als de auto klaarstaat. Dus eerst met een showmodel kijken of ik hem wil hebben. Zo ja dan de versie in de stickers ter plekke van de stickers ontdoen en bekijken.

1 like

Denk dat veel juweliers het aanhouden van een dubbele voorraad / het afschrijven van de showmodellen in deze prijsklasse zich niet kunnen permitteren.

1 like

Beetje off topic misschien, maar wie is nou de beste onafhankelijke polijster in Nederland en omstreken?

Heb er geen ervaring mee maar Dik Wakker komt vaak naar voren.

Aan de andere kant heb ik ook hele negatieve verhalen gehoord over compleet verknalde horloges.

Voor de beste polijsters; @HanDavinci weet volgens mij hele goede adresjes. Zijn horloges zijn daarom pareltjes om te zien…

3 likes

Het zou voor mij heel erg afhangen om wat voor model het gaat. Als het zou gaan om een model met een dikke wachtlijst dan had ik het voorstel geaccepteerd. Gaat het om een model waarvan iedere AD er op elk moment meerdere van op voorraad heeft dan had ik een nieuwe gewild (al had ik dit model waarschijnlijk niet bij een AD gekocht).

1 like

Ik heb goede ervaringen met Dik als het gaat om polijsten/opmaken van verschillende horloges: 2 Seiko VFA quartzen incl band kwamen er als nieuw uit. Ook mijn ML, waar de bezel een echte kras magneet is, was in no time weer als nieuw. Wel goede afspraken maken wat er precies gedaan wordt, maar dat geldt overal denk ik.

1 like

en de autodealer wel? Betekent goed omgaan met je showmodellen. En tja hoort bij het AD zijn en is onderdeel van een verkoopmodel / opbouw verkoop prijzen. Het “je moet geluk hebben dat we er 1 op voorraad hebben dus niet zeuren over de staat” zou bij mij niet werken in ieder geval.

Ik heb nog maar één keer een horloge laten herstellen, muiter. De rest is het resultaat geweest van goed zoeken.

Het verschilt per horloge waar ik hem heen zou brengen, over welke gaat het?

2 likes

Echt? Ik heb geen precies overzicht van je collectie, maar dacht dat ik je er vaker over had horen praten. In elk geval, kudo’s als je zulke mooie horloges kunt vinden. :slight_smile:

1 like

Echt. En als het goed is heeft niemand een overzicht van wat ik heb.

Nu zoek ik een 16018 voor mijn walnoothouten wijzerplaat.

8 likes