Schandalige prijs voor een service?

Kuch Kuch Omega & Rolex Kuch.

3 likes

Je hangt inderdaad van the Swatch group af voor de service, iets wat ik ook niet bejubel.
En als zij inderdaad stoppen met de support zit je met de gebakken peren.
In eerste instantie vond ik het iets ongelooflijks, een aangepaste ETA 2824 met 80uur gangreserve!
Maar als ik het zo allemaal lees ben ik toch wat sceptisch ertegenover.

1 like

Eens, ik heb ook liever gewoon een klassiek te servicen uurwerk :+1:

Dus heb ik maar een Christopher Ward met een Sellita gekocht in plaats van een Tissot met powermatic wat gezien mijn voorliefde meer voor de hand lag :blush:

2 likes

Ik denk dat onze voorliefde voor het merk eerder bij de vintage ligt dan bij het nieuwe spul dat ze produceren, voor mij is dit althans zo.

Dus ook over ETA die servicebare producten moet leveren, en reparatie mogelijk moet maken door het leveren van onderdelen? :wink:

Taadaaa. Dat dus.

Oh, Breitling, IWC, JLC en zo nog wat Richemont merken zijn allemaal geen haar beter. Kuch kuch.

4 likes

Nee niet per se volgens mij. Als het ook niet door de fabrikant zelf te servicen of repareren is.

Exact de reden dat ik al 4 jaar geleden koos voor een Tissot le locle met een 2824-2 terwijl dat exacte model met de powermatic80 al uit was.

2 likes

Ik heb 6 Tissot’s van na 2000 en de nieuwste is van 2020, dus ik geloof dat de voorliefde niet alleen voor vintage geldt :blush: :blush:

1 like

Ow, wist ik niet. Ik dacht dat je meeste Tissot’s ook vintage waren.

1 like

De meeste wel inderdaad, maar ik heb er vrij veel :sweat_smile: :sweat_smile:

4 likes

Ik heb een Certina met powermatic 80. Dat uurwerk loopt bijzonder precies! Elke dag -2 seconden. Of ik hem nou draag op kantoor, tijdens het klussen of hem een dag weg leg.
Afregelen kan ook zonder laser, namelijk door de excentrische schroefjes op de balans meer naar binnen op buiten te draaien.
Wel is in het anker kunstof verwerkt ipv staal. Dat is dus een wegwerponderdeel. Voor de rest is het uurwerk prima servicebaar, maar kan het door hoge uurlonen niet uit.

Kortom, wil je de powermatic geserviced hebben dan kan dat gewoon, maar ben je duurder (=even duur als andere eta uurwerken) uit dan bij vervanging.

2 likes

Ik hoor niet veel goeds van de nieuwe(re) modellen.

WR100M:

Afvallige indexen :wink:

1 like

Die ene procent is verwaarloosbaar :sweat_smile:

4 likes

Precies :rofl: :rofl: :rofl:

Ik heb er momenteel drie en die lopen betrekkelijk goed. Ik zeg betrekkelijk omdat eentje -15sec/dag loopt, de ander +15sec. De beste is de DS PH200M. Die liep nieuw iets van +2sec/dag en nu is dit ongeveer +5sec/dag.

Maar dat moet je dan op goed geluk doen zonder die laserapparatuur?
Alvast fijn om te lezen dat er toch een tussenweg zou zijn qua regelen van dit uurwerk.

1 like

Hmmm… Powermatic ga ik dan toch maar laten voor wat het is.

Ik ga nu bij een Tissot dealer die een eigen hersteldienst heeft. Superservice altijd. Een grondige beurt voor mijn oude Tissot-automaat met 783 binnenwerk kostte €95.
Onderhoud voor de Valjoux 7750 was geen €200, met een nieuwe lunette inbegrepen.

2 likes

Ik heb nog geen problemen gehad (klopt hard af op eikenhout :grimacing: :sweat_smile:)

1 like

Ja, ik heb ook een beetje bittere nasmaak gekregen over het ganse Powermatic gebeuren. Het haalt een beetje de romantiek weg rond het mechanische horlogegebeuren in mijn ogen. Een mechaniekje dat je tot het einde der tijden kan laten servicen bij elke horlogemaker, not.

3 likes

Ja, zo zie ik het ook.

Bij quartz weet je vooraf dat de hele handel vervangen wordt als er wat hapert… Daar heb ik minder last mee dan met fijne mechanische uurwerken die de schroothoop op gaan als het binnen een paar jaar fout zou gaan.
Als mijn Tissot 783 op die “moderne” ontworpen/gebouwd was, dan kon ik hem nu enkel nog als paper weight gebruiken :woozy_face:

2 likes

wat is refurbished?

net als in : gerefurbishte harddisk ? (format C: /U)

ff schoonblazen en 'n druppie olie?