Scheve schroeven van Cartier Santos

sarcasm much?

Nee.

Nee hoor en met sleufschroeven is er geen enkele stand die netjes staat. Een schroef is niet bedoeld om steeds hetzelfde uit komen maar om iets vast te zetten…

4 likes

En een horloge is bedoeld om de tijd op af te lezen. Niet een sieraad van vele duizenden euro’s :wink:

:point_up:

In de band geeft het wat dynamiek aan het geheel. Bij de bezel zijn die schroeven zodanig klein dat je er zo voorbij kijkt.

7 likes

:point_up_2:

lol

Of de schroef draaien met een draadbeitel in een draaibank met overnameklauw om op de 2 de klauw de sleuf te frezen. Daarna ieder getapt gat eveneens frezen ipv tappen. Uiteraard nadien een momentsleutel gebruiken. Bij een M36 best te doen, maar die kleine dingen… Geen idee eigenlijk, ik zit niet in die microverspaning :man_shrugging:t2:

5 likes

Snap ik.

Kom het wel ophalen dan dan ligt het ook niet in de weg en ben je er vanaf.

Help graag 🤷🏻

1 like

Ik het begin van m’n hobby stoorde ik mij daar wel aan, inmiddels vind ik dat het hoort bij de Santos en ben ik er zelfs wel fan van

1 like

Ga je lekker Arie_Kabaalstra?

7 likes

Zin om de zakelijke kant op jouw te nemen? :smiley: Uitlevering van de schroefjes rond kerstmis. 2032

4 likes

Ik vind erger dat de kroon van een Rolex nooit mooi recht staat wanneer dichtgeschroefd :see_no_evil:
De QC van Breitling is dan toch veel beter :muscle:

en hup gaan ze op hun paard :grin:

2 likes

En hoe doe je het dan na een revisie met nieuwe pakking, schroeven op nummer leggen :rofl:

Zou Torx adviseren, is het ook definitief opgelost.

1 like

Vaak hoor ik over duurdere horloges (naast uurwerk) ook veel over finishing van kast en band om de prijs te kunnen verantwoorden. De schroeven dus moeten idd goed gezet worden, daar betaal je voor (de hoofdprijs). Kan het niet zoals gezegd is eerder hier? Dan maar zonder schroeven…

Kijk hier, alle antwoorden.

4 likes

Ik ken de opbouw niet goed, maar als bezel met alle schroeven op 1 stuk gespannen wordt en de nieuwe pakking heeft overal dezelfde dikte dan zouden de schroeven nog steeds allemaal evenwijdig moeten staan als ze met dezelfde kracht aangespannen worden. Of ze dan allemaal horizontaal staan hangt van de samendrukbaarheid van de pakking af. En torx is zo RM. Dat zou echt niet op een Cartier passen.

Dus je betaald duizenden euro’s voor een horloge en zijn ze alsnog te lui om hun best te doen de schroeven te laten uitlijnen. :smile:

FTFY

1 like

Het is een bewuste ontwerpkeuze bij de Santos, maar goed.