Scheve schroeven van Cartier Santos

Ben ik de enige die zich daar aan stoort?
Het valt me op dat de schroeven in meerdere originele modellen gewoon niet recht zitten. Ik was altijd in de veronderstelling dat dit één van de kenmerken was waarin je een neppert van de originele kon onderscheiden.

Foto van:

Op de website van Cartier zelf zitten de schroefjes bij de ene Santos wel recht, en bij de andere weer niet:
https://www.cartier.com/nl-nl/horloges/horlogecollectie/santos-de-cartier

Hoe kan dit nou door de hoge kwaliteitseisen van Cartier komen?

2 likes

Rechtzetten van schroeven is:

1. ondoenlijk;
  2. onzinnig;
  3. zou gigantisch veel tijd (=geld) kosten.

Niks om je druk over te maken.
Dit is nadrukkelijk geen punt voor QC om naar te kijken.

EDIT:
Voor iemand begint over de AP Royal Oak: dat zijn geen schroeven, maar bouten. De schroeven zitten aan de achterzijde en zijn niet uitgelijnd.

20 likes

Dat vind ik nou juist charmant. Op de site van Cartier staan ze alleen maar recht omdat dat een 3d render is.

4 likes

Kan me er in vinden dat je het charmant zou kunnen vinden, ik vind dat zelf niet.
Voor de prijs van bijna 8K had ik persoonlijk wel graag mijn schroefjes, vooral op de kast, mooi rondom uitgelijnd willen hebben.

Het is een unieke manier om ieder exemplaar te kunnen identificeren, als een vingerafdruk zeg maar, er zullen geen twee dezelfde zijn.

12 likes

Oh wauw, dat is eigenlijk wel cool.
Maar als er vervolgens wat schroefjes uit gedraaid worden bij een service, en weer terug er in. Lijkt me toch dat het DNA verandert?

3 likes

Net als in je vinger snijden denk ik…

4 likes

Of als je gevaccineerd bent schijnt…[rent hard weg, ja, ook in deze warmte]

4 likes

Zijn de schroeven op de bracelet überhaupt functioneel? Dacht dat ze puur esthetisch waren tbh…

Het is in geen enkel universum iets relevants.

Voor een horloge van 8k? Denk eerder aan 80k en zelfs dan is uitlijnen van schroefjes niet de norm.

1 like

Bij Cartier stoor ik me er niet zo aan door de terughoudende styling. Maar bij Hublot stoort het me meer:

3 likes

Het is een onderwerp waar het vaker over gegaan is.
Ook hier werd er over gesproken. Het zou kunnen, maar dan worden het heel dure schroefjes.
Elk schroefje zou dan bv. zonder dat de gleuf is aangebracht in een bank met één gat met daarin het overeenkomend schroefdraad onder steeds dezelfde kracht moeten worden in gedraaid om dan te voorzien van de gleuf.

2 likes

Volgens mij is het een onderdeel van het ‘robuuste’ design. Ze hadden de schroefjes ook weg kunnen werken

1 like

Zat ook al aan zoiets te denken, of iets met een drukmechanisme dat de schroef onder de zelfde druk houdt tijdens de laatste 180 graden slag. Dan kan je ze altijd uitlijnen.

Of gewoon mooie kleine Torx schroefjes, dat lijkt me wel wat.
Technisch beter, optisch aantrekkelijker.

1 like

Verdomme je hebt gelijk. Meteen aan de kant gegooid dat ding.

23 likes

Snap ik man, zal ik even kijken of ik er nog wat mee kan? :joy:

Ben al bezig om die groeven eruit te slijpen. Vooralsnog gematigd tevreden met het resultaat.

Heeft me werkelijk nog geen moment gestoord :wave:

18 likes

Ik stoor me sowieso aan Hublot.

12 likes

Nee. Dit is erg amateuristisch en onacceptabel.