Scheve schroeven van Cartier Santos

Da’s dus dom. Daarom krijg je hier dit soort discussies.

3 likes

Ik ben aardig OCD maar aangezien we het hier over een SPORThorloge hebben en niet over een sierraad (commentaar Incoming :blush:) verwacht ik FUNCTIONALITEIT, en dus schroeven die met het juiste moment zijn ingezet. (Bijna) per definitie dus niet uitgelijnd, als je productie-toleranties in aanmerking neemt…

4 likes

Als het je stoort … gewoon iets anders kopen, keuze genoeg :wink: :+1:

2 likes

:joy: flauwekul … als de B precies rechtstaat heb je of geluk of de kroon niet handvast gedraaid :wink:

2 likes

Ik sla ff over :grin:

1 like

Heeft toch een half uur geduurd :rofl:

Btw, was dus idd toeval dat de mijne de B goed heeft staan, later nog velen met een ‘scheve’ gezien… Laat staan de vele scheve op de bezel :grin:

1 like

Je hebt 99 meldingen.

3 likes

Jij hebt er al sat! Badum tssss

1 like

afbeelding

1 like

Schroeven uitlijnen is vanuit technisch oogpunt een raar idee. Ongeacht wat een horloge moet kosten. Wellicht als je ze half strak aandraait krijg je ze uitgelijnd. Dat lijkt mij ook niet de bedoeling.
Wellicht kijken naar horloges met boutjes dan maar;

1 like

Conclusie: er moet meer gebout worden.

1 like

Dat is het enige wat kan bij deze, kijken. Kopen voor RRP zit er voor maar heel weinigen in.

Mogelijk vloek ik in de kerk, maar eigenlijk is dit veel erger. Want waarom zou je in hemelsnaam een schroef/bout met zaaggleuf gebruiken als je er toch niet aan kunt draaien? Bij Cartier is het tenminste gewoon een eerlijke schroef. Dat zie ik liever dan een bout met een identiteitscrisis :sweat_smile:

9 likes

Geen problemen mee terwijl ik normaal echt wel OCD gedreven ben
Zou het wel mooier vinden denk ik maar het stoort me niet

2 likes

Wahaha zeker waar! Wellicht om de bout en kast te beschermen bij het aandraaien? Dat je met een schroevendraaier de kracht opvangt. Iets zinnegers kan ik niet bedenken

1 like

Ik vind (scheve) schoeven op de kast niet mooi en ga me er kapot aan ergeren. Daarom vallen deze modellen altijd af. Als eerste.

Ik kon het niet laten :grin:

1 like

Gelukje.

2 likes

Sommigen hebben al het geluk hé :wink::grin:

1 like

Heeft weinig te maken met luiheid. Het zijn erg kleine schroefjes, de nodige toleranties om dit optisch mooi uit te laten lijnen zouden extreem zijn voor een relatief eenvoudig massaproduct. Onze hersenen zijn erg goed in patroonherkenning waardoor de oriëntatie van de schroeven in een vast patroon zoals bijvoorbeeld rond de wijzerplaat van de Santos extreem nauwkeurig zou moeten zijn om onze hersenen tevreden te stellen één keer we deze bewust zouden onderzoeken.

Neem daar nog bij dat het gros van hun klanten zelfs niet zou opmerken als uren- en minutenwijzer niet uitlijnen en je begrijpt dat dit geen grote zorg is voor horlogefabrikanten.