Schieten jullie ook wel eens door ....?

VWellicht herkennen jullie dit. Je hebt net een nieuwe aanwinst om je pols, In mijn geval de Speedmaster From the Moon to Mars, en je bent er zo mee in je nopjes dat je dit geluksgevoel wilt verlengen, uitbreiden, vasthouden.

En wat doe je dan. Je duikt het intenet op en gaat je verdiepen in dit specifieke model en de moonwatch in general en dan gebeurt het. Via wat links kom je tot de ontdekking dat als je eenmaal een Moonwatch in je bezit hebt, je natuurlijk ook de Fisher Space Pen MOET hebben.

Immers een andere tool die meegaat met de Space missions van NASA en inmiddels een vast onderdeel vormt van de uitrusting van elke astronaut. Schrijft vanuit elke hoek, op vette ondergrond en zelfs onder water. Kortom een must have voor elke Speedmaster Moonwatch bezitter.

En dan ga je verder malen. Wat is er nog meer op onnavolgbare wijze te koppelen aan de maanlandingen en de avonturen die daar aan vooraf zijn gegaan? Juist ja, KUIFJE!

Die ging al in 1954 naar de maan in die mooie rood wiite raket. Dus wat doe je dan. Op marktplaats op zoek naar de albums van Kuifje. En wat denk je, er zijn twee delen. Raket naar de Maan en Mannen op de Maan.

Geweldig. En dan moet je natuurlijk ook een kleine versie van de desbetreffende raket op de kop tikken.

Ben ik doorgeschoten of is dit voor jullie herkenbaar en een niet te missen onderdeel van de horlogeziekte waaraan velen van ons zijn blootgesteld?

Verder zijn het natuurlijk leuke props om je horloges te fotograferen, dus ik maak me nog niet echt zorgen.

Lees graag jullie mening en ervaringen hoe jullie zijn doorgeschoten in deze fantastische hobby.

53 likes

En nu deze nog :stuck_out_tongue_winking_eye:

15 likes

Ik snap het proces wel en je bouwt zo een leuke verzameling rondom het horloge. Zelf voel ik deze kriebels niet, mijn kriebels gaan (nu nog) meer richting weer een NA. :wink:

5 likes

Nee. Het is een pen.

Ik haat het om met de hand te moeten schrijven.

4 likes

Het een sluit het ander zeker niet uit!

1 like

Voor mij is dit ook wel herkenbaar. Wat betreft de Speedmaster ben ik andersom begonnen. Eerst met de space pen en hopelijk daarna de Speedmaster zelf…:yum:

4 likes

Euh, nee ik ben niet doorgeschoten.
Ik koop een horloge omdat ik het mooi vind en niet om er van alles omheen te kunnen verzamelen.
Daarbij hebben verhalen rondom iets geen waarde voor mij omdat ik er zelf toch niet bij was dus wat heb ik er dan aan?

Maar ik denk dat het space gedoe jouw erg interesseert en je dat koppelt aan je horlogeliefhebberij. En voor mij staat de horlogeliefhebberij los van al het andere dus nee :wink:

1 like

Gewoon een vorm van verzamelwoede denk ik, zo wil ik eigenlijk bij elk horloge wat ik heb wel een originele advertentie uit die tijd.
Nadeel is dat je er echt helemaal niks mee doet, dus meestal geef ik niet toe aan dat soort neigingen.
Ik kan m’n verzamelwoede al genoeg uitleven op horloges zelf. Zo wil ik eigenlijk van elk kaliber dat Tissot gebruikt heeft wel een horloge hebben liggen. :joy:
Gelukkig zijn dat er heel erg veel, dus voorlopig ben ik nog niet uit verzameld. :grin:

3 likes

Heb je al de aviator bril van American Optical? Die was er ook bij op de maan.

1 like

Is dat die pen waar de NASA zoveel moeite voor heeft gedaan om te ontwikkelen?
Terwijl de Russen gewoon met een potloodje de ruimte ingingen?

14 likes

Ik zag laatst ook een space pak compleet met helm voorbij schuiven op pawnstars… misschien was dat ook met een moonwatch begonnen :rofl:

2 likes

:grimacing:…

Na mijn laatste aankoop van de full-set Omega Seamaster Planet Ocean 2500D op staal vind ik dat ik ook de leder-look rubber band met clasp erbij moet hebben… Al een tijdje op zoek dus…

En ook vond ik een mooie pen nodig bij de Omega Seamaster PO…, dus een Montblanc Meisterstück Platinum gekocht, en uiteraard een originele leren penetui daarna gezocht en gevonden…

Dus ja, ken ik… :joy:

1 like

Tsja, ik ken het wel een beetje. Een Grand Seiko en vervolgens een zeldzame uitgave van een WatchTime special over, juist, Grand Seiko. En vervolgens tikte ik een Grand Seiko reverspin op de kop en verzamel het een en ander aan artikelen over Grand Seiko.

Of het doorgeslagen is? Kweetetniet. Maar, eh, links of rechtsom wil ik ergens binnen nu en een jaar toch wel een ā€œwens-GSā€ erbij al ben ik er nog niet uit welke. :wink:

2 likes

Hier hoort eigenlijk ook de originele piloten zonnebril van American Optical bij als accessoire.

3 likes

Ik had mij bij jou wel een mooie chique vulpen voorgesteld.:wink:

2 likes

Ik zou niet meer kunnen rusten voor ik het pak van Neil Armstrong zou hebben. Of beter, een raket. Nee wacht…Ik zou een ruimtereis willen maken.
Ach laat allemaal maar, ik doe vandaag wel gewoon de simpele Seiko om.

2 likes

@svmnb1 @pulsar96 Dank voor de tip! Dit wist ik niet, maar helaas, ben opgegroeid met Ray Ban zonnebrillen. Vroeger zo’n foute pilotenbril gehad en nu al een tijdje de Wayfarer. En bovendien op sterkte, dus ruilen is not an option :slight_smile:

2 likes

ik herken hetniet, maar ieder heeft zijn eigen manier van het voeren van zijn hobby =)

veel plezier er van!

1 like

Haha, volgens mij wel inderdaad. Moest er ook gelijk aan denken. Potlood voldeed aan dezelfde specs… :wink:

Verder herken ik de drang van TS zeer zeker wel maar weet ook dat veel van deze zaken niet aan mij besteed zijn omdat ik er uiteindelijk niet aan toe kom om er echt iets mee te doen of het leuk neer te zetten in een vitrinekast oid…

Beperk me daarom maar tot (nog) meer NA’s… :joy: Zo is mijn queeste naar een mooie Pogue een direct gevolg van de aanschaf van mijn Speedy en bijbehorende verdieping in de ā€˜space heritage’

1 like

Fake news people, fake news.

1 like