Schieten met een mechanisch horloge; vragen om problemen?

Like the title says. Ik vraag me of schieten schade doet aan je mechanische horloge, of valt dat wel mee?

2 likes

Wat ga je schieten? of wie ga je schieten?

Over het algemeen zijn harde schokken zoals een terugslag nou niet heel goed voor een mechanisch horloge. Als voorbeeld: ermee golfen is al potentieel zeer schadelijk voor het binnenwerk…
Voor schieten zou je al bijna een G-Shock moeten omslingeren denk ik…

Is dit ter verdediging als je potentieel beschoten wordt voor je Rolex? Vuur met vuur bestrijden :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes

Met zo’n ouwe 5513 zou ik dat niet doen. Ik zou sowieso niet gaan schieten omdat dat mega kinderachtig is. Maar dat is een andere discussie. :joy:

8 likes

Schietbaan?

Dat vreesde ik al :frowning:
Misschien toch maar eens kijken naar m’n eerste quartz horloge!

1 like

Ligt eraan met wat natuurlijk, maar zou het niet doen.

1 like

Ja met pijl en boog moet het kunnen ja :sweat_smile:

2 likes

PVC buis met van die witte besjes. :stuck_out_tongue_winking_eye:

17 likes

Lager dan dit gaan we natuurlijk niet accepteren he…
Lekker knallen met je Rolex om!

4 likes

Haha, nee maar een Desert Eagle .50 of sportschieten met een .22, scheelt een metertje terugslag.

6 likes

Jaren geschoten en nooit gelet op wat ik omhad. Zal wel loslopen.

3 likes

Ik moet iedereen toch teleurstellen dat - ondanks ik stoer doe met m’n profielfoto en naam :sunglasses: - geen Rolex heb

Sorry jongens, ben geen rijke patser :frowning:

Ik heb hier nog niet bij stil gestaan :sweat_smile: bij fitness heb ik altijd mijn horloge af. Maar als ik naar de schietvereniging ga, sta ik daar niet bij stil (letterlijk wel). Maar ik schiet het meest met 22lr. Dus niet zoveel terugslag en zal denk ik ook niet veel impact hebben op het uurwerk.

2 likes

Zolang je niet met zwartkruit of een volautomaat aan de slag gaat, zal het wel loslopen.

Een ritje op de fiets over een oud klinkerstraatje doet meer kwaad denk ik.

5 likes

Goed punt. Ik rammel regelmatig met mijn vintage racefiets met 6 bar in de bandjes over de steentjes. Overigens geeft mijn horloge geen krimp. Apple Watch for life.

1 like

Geen problemen mee.

Niet dat ik een fervent golfer ben, maar wel vorig jaar ivm werk m’n gvb gehaald. Elke les wel een automaat om gehad. Nooit bij stil gestaan dat golfen daarvoor niet goed zou zijn. Is dat echt potentieel schadelijk???

Ja man. Je mept de olie uit het mechanisme en trilt alle schroefjes los. Dat is basiskennis. :scream:

Schrijf even een oorlogsveteranen vereniging aan, denk dat die oude knarren je het beste antwoord kunnen geven (denk wel dat je van WO2 veteranen ondertussen minder antwoorden zal krijgen, die zijn ondertussen nogal uitgedund, Vietnam veteranen zijn er nog wel meer van).

1 like

Die opereerden ook nog in warmte en bij een hoge luchtvochtigheid. Goede tip. Horloges die dat overleefden, die overleven alles.

1 like

Denk spontaan aan Seiko, Benrus, Hamilton…

1 like