Schieten met een mechanisch horloge; vragen om problemen?

Als sportschutters of bij defensie?
Bij toegestane kalibers in de sport kan je prima een automaat dragen, misschien is een fragiele vintage niet de beste keus maar ik heb er nooit wat van gemerkt in de afgelopen jaren.

Vol auto op een .50 heeft waarschijnlijk een wat andere inoed op je horloge :wink:

2 likes

Ben je links of rechts?
Draag je je horloge links of rechts?
De schok op de ondersteunende hand zal minder sterk zijn.
En .22 doet veel minder dan 9mm
Welk wapen, welk kaliber ga je gebruiken?

Bij ons is het zo dat je bij competitie geen horloge mag dragen.
Tijdens de oefening mag het wel maar doe ik het nooit
(SIG P 210 en 220 9mm)

Edit:
Bij een SIG 550 voel je nauwelijks terugslag, maar dat is andere koek

2 likes

Hoe zou dat vroeger gegaan zijn met de ā€˜issues militaire horlogesā€™?

Deden die soldaten eerst hun horloge af voor ze de vijand de volle laag gaven?

5 likes

:flushed:

1 like

De Sovjets gebruikten een omgebouwd zakhorloge caliber zonder schokbescherming. Ik denk niet dat ze die netjes af deden tijdens de verovering van Berlijn
https://images.app.goo.gl/szmj6eeXgtdK1K4F7

4 likes

Ironisch genoeg was mijn eigen rotor uit mijn Yacht Master ook niet stil, ik moest ervoor terug naar de verkoper :joy:

Deze naam had ik nooit moeten kiezen.

4 likes

Ik denk ook niet dat die een horloge nodig hadden om op tijd te zijn voor de aanval. :joy:

2 likes

Wel wanneer ze samen gaan golfen :golfing_man:

Duh, dat weet toch iedereenā€¦ @Richard1973 :sweat_smile:

2 likes

Dat was meer voor de gezelschapsjacuzzi achteraf.

1 like

Als je gaat golfen doe je uiteraard je RM055 Bubba Watson om de pols.
Dat weet toch iedereen :roll_eyes:

2 likes

Waarom post je een foto van een golfbal? :golf: :nauseated_face:

De meeste mensen die nog nooit hebben geschoten denken dat de terugslag harder is dan wat het werkelijk is ( een aantal oudere types en zwaar kaliber terzijde gelaten). Bij golfen krijgt een horloge een hardere tip, maar dit ligt meer door de swingbeweging gevolgd door de slag.

Ik zou er in elk geval niet voor terugdeinzen.

2 likes

Hmmm daar heb ik echt nog nooit rekening mee gehouden en ga ik niet doen ook :grin:

Nog nooit problemen mee ervaren. Waar schiet je mee?

Ah, en anders roep je gewoon ā€œpang pangā€, doe je nog het minste schade mee.

1 like

Geweldig dit

Dat is idd het geval,
moderne wapens als vrij geweer voel je niet eens.
als je van je vereniging toestemming krijgt om metnje eigen vintage te schieten, sommigen hebben ook verenigingswapens trouwens, dan kom je er achter.
Ik bezit zelf een Colt Peacemaker (ja dat is het echte Lucky Luke ding :rofl: ) en dat is nou niet bepaald een zacht plofjeā€¦
Ook altijd leuk die John Wayne films waar ze uit de losse pols met die dingen staan te spelen hihihi

Mijn horloge afdoen?
Ik zou niet weten waarom, nooit aan gedacht zelfs.

2 likes

Een ex-collega kwam na het weekend eens op het werk met een genaaide wenkbrauw. Mocht in de club eens schieten met de Peacemaker van een ander lid maar die had hem vergeten te vertellen dat die een beetje meer terugslag had dan zijn eigen pistool met een boterzachte terugslag en er zwart kruid in zatā€¦ :laughing:

Gaat het hier om een Breitling Colt Peacemaker?

Pieuw! pieuw!!