Schieten met een mechanisch horloge; vragen om problemen?

Die staan op een affuit dus daar kunnen die G-Shocks, Garmins en Suuntos wel tegen. Automatische horloges zijn voor horlogenerds en Nukubus.

1 like

Kom net terug van de schietbaan, kwam ik iemand tegen die schoot met een Omega Speedmaster. Arm uurwerkje!

Bij mij op de club zie ik aan de lopende band vintage chronos, 90s-rolex, allerlei Seiko en een hoop andere mechanische horloges… werkelijk nog nooit iemand over gehoord. Ik schiet rechts en draag links, maar ook met geweer heb ik nooit iets gemerkt van ontregeling of schade.

2 likes

Schieten met een horloge: zeker een aanrader.

1 like

Wat een mega kinderachtige opmerking.

Is gewoon een legitieme en erg gave hobby.

On topic: Je kunt gewoon schieten met een mechanisch horloge om. Doe ik al 38 jaar, en nog nooit een horloge opnieuw hoeven laten reguleren.

4 likes

Uitervaring doen zelfs klein kaliber extra schade uot gezonderd .22LR das geen kogel te noemen
9mm gebruikt in bijv een glock 19 is al weer geen goeie combi volr je horloge
Duiven schieten en klei schijven al helemaal geen goed idee

@Dunzdeck zei het al, je hebt je horloge toch altijd rond de pols van je niet sterke hand, of heb ik het mis? Ben zelf rechtshandig en draag mijn horloge links. Nog nooit problemen gehad met geen enkel horloge, ondanks dat ik al heel wat patronen verschoten heb ik de jaren. Volgens mij zijn de schokken van het schieten met een wapen veel minder heftig, dan andere handelingen die je gedurende de dag doet. Hoe vaak heb je je horloge wel eens gestoten of ergens tegenaan geslagen?

2 likes

Horloge links en pistool rechts toch ?
Heeft geen enkele invloed op je horloge :wink:

2 likes

Om dat echt te kunnen beantwoorden is het wel van belang om te weten met welk soort wapen en kaliber je schiet.

1 like

Ik heb zo vaak 12 gauge geschoten met een horloge om (kleiduiven). Geen centje pijn.

Ik ben linkshandig en draag mijn horloge links.

1 like

Ligt er een beetje aan welk wapen je gebruikt,

Kijk, als je zo iets gebruikt:
81-eDL-zIzL.SY355

Zal het allemaal wel meevallen.

Ga je voor het echte werk, zoals dit:

Dan zou ik toch beslissen om je horloge even opzij te leggen.

Geen dank voor deze tip!

4 likes

Ik schiet altijd met een horloge om. Zowel geweer als pistool en revolver. Nooit een probleem gehad met mijn horloge.

1 like

Teveel om alles te lezen maar ik heb nooit probleem gehad.
Ik ben right handed met de horloge op linkse pols, dus met revolver, pistool of long guns, geen probleem no matter the size of the bullet.

3 likes

Dit is weer echt zo een gevalletje : kan ik met dit horloge duiken of douchen?
Bange mensen roepen NEEE niet doen. Duikers zeggen JAAAA doe ik al jaren.

Ik zeg luister naar de mensen die elke week lopen te knallen met hun horloge om. En zo niet? Doe je het lekker niet :+1:t5: :grin:

3 likes

Inderdaad man. Gewoon omdoen dat ding stelletje angsthazen

1 like

De pols waarop het horloge zit, is een uitstekende schokdemper, die korte felle schokken goed verwerkt. En nog meer geruststelling:
Er zijn proeven gehouden met richtkijkers op zowel vuurwapens als luchtbuksen. Wat bleek? Richtkijkers die voldeden op geweren, gingen de vernieling in op luchtbuksen. De lenzen binnenin bleken losgeslagen. Dus was de korte felle terugstoot lang zo schadelijk niet als de langer aangehoudene en mindere schok van de luchtbuks…

1 like

Gewoon niet zeuren en lekker omdoen.
Ik schiet (zeer regelmatig) 5.56mm, 7,62mm en 9mm, en in geval van karabijn schieten heb ik mijn horloge aan mijn dominante hand (bij Glock schieten niet).
Ontelbaar hoeveel patronen ik met een mechanisch horloge om de pols heb geschoten (ook veelvuldig automatische wapens) en nog NOOIT problemen ondervonden.
Mijn huidige 50 jaar oude uurwerk heb ik ook regelmatig om en loopt nog net zo keurig als toen hij net geserviced was.

Niet miepen dus en hulzen maken!

1 like

Ik draag een horloge links, maar ben rechtshandig… zou dat voor linkshandigen dan andersom zijn ???

1 like

Klopt.

Kijkers die het jaren uithouden op een .308 gaan na één schot van een Webley Patriot compleet naar de klote.

Teruggezet naar Algemeen.
Ts kan niet in off topic, onderwerp was on topic maar inmiddels voldoende beantwoord.
Meeste off topic is verwijderd.