Ik zat zoals gewoonlijk weer even te strunen op het internet en ik kwam aldaar deze schitterende chronograaf van Jaeger-LeCoultre tegen waarvan ik het bestaan nog niet vanaf wist. Het betreft de Jaeger-LeCoultre Polaris Chronograph. 42mm, automatische Chronograaf met in-house uurwerk. Mijns inziens een zeer gebalanceerd en geslaagd design. Met een listprijs van 10k van ze lang zal ze leven niet in mijn collectie te vinden, maar dromen mag. Wat vinden jullie van de Jaeger-LeCoultre Polaris Chronograph?
Mooi. Ik vind vaak double register tov triple register chronografen mooier en dat is hier zeker ook een voorbeeld van. Enige nadeel van (automatische) chronografen is dat ze vrij dik behuisd zijn. Wat is de dikte hiervan?
Ik heb hem geprobeerd. Op een of andere manier vond ik hem niet helemaal geweldig, hoewel ik nog steeds niet precies weet waar dat aan lag. Het feit dat het geen Rolex was, was overigens een voordeel voor mij.
De registers staan te dicht op elkaar op een te grote wijzerplaat met een te dunne bezel.
De grote markers en cijfers maken de registers nog kleiner en de brede tachymeter maakt dat de wijzerplaat in het midden wat druk wordt.