Schitterende chronograaf van Jaeger-LeCoultre

Hallo allemaal,

Ik zat zoals gewoonlijk weer even te strunen op het internet en ik kwam aldaar deze schitterende chronograaf van Jaeger-LeCoultre tegen waarvan ik het bestaan nog niet vanaf wist. Het betreft de Jaeger-LeCoultre Polaris Chronograph. 42mm, automatische Chronograaf met in-house uurwerk. Mijns inziens een zeer gebalanceerd en geslaagd design. Met een listprijs van 10k van ze lang zal ze leven niet in mijn collectie te vinden, maar dromen mag. Wat vinden jullie van de Jaeger-LeCoultre Polaris Chronograph?

MvG Ralph

De Jaeger-LeCoultre Polaris Chronograph is mijns inziens:

• Geslaagd
  • Niet geslaagd

0 stemmers

7 likes

Mwah, het is geen Rolex :-1:

2 likes

Mooi, maar mij te groot…
(Op de bijgevoegde foto’s lijkt het mee te vallen)

2 likes

Lijkt op de moonwatch.

Mooi. Ik vind vaak double register tov triple register chronografen mooier en dat is hier zeker ook een voorbeeld van. Enige nadeel van (automatische) chronografen is dat ze vrij dik behuisd zijn. Wat is de dikte hiervan?

Ps. Geen poll!?!?

Ach,
Als je de merknaam wegdenkt zou het net zo goed een Seiko of wat anders kunnen zijn.

groetjes Lenno

5 likes

Bepaalde design elementen komen inderdaad wel overeen. That is probably why I like it :sunglasses:

Ik heb hem geprobeerd. Op een of andere manier vond ik hem niet helemaal geweldig, hoewel ik nog steeds niet precies weet waar dat aan lag. Het feit dat het geen Rolex was, was overigens een voordeel voor mij.

2 likes

Haha u vraagt wij draaien. Poll incoming :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Same :sunglasses:

Alleen dan zou ik eerder voor de Bulova gaan, stukkies goedkoper :joy:

1 like

Gelukkig niet.

2 likes

Als ik heel eerlijk mag zijn… Ik vind chronografen altijd aan de drukke kant!

Heb deze omgehad maar vond hem net iets te groot. Ook de prominente 6 en 12 op de wijzerplaat konden me niet bekoren.

1 like

Ik vind de Polaris lijn van Jaeger LeCoultre erg geslaagd.

Vind alle Polaris modellen met zwarte dial erg mooi.

De Polaris Memovox / Polaris Automatic / en de Polaris Date zijn mijn favorieten.

Maar deze chrono is ook heel erg smakelijk! :+1:

Groeten,

Noel.

Hij klopt visueel niet.

De registers staan te dicht op elkaar op een te grote wijzerplaat met een te dunne bezel.
De grote markers en cijfers maken de registers nog kleiner en de brede tachymeter maakt dat de wijzerplaat in het midden wat druk wordt.

Het is inderdaad geen Rolex.

2 likes

Ik vind hem erg grof, deze kunnen mij meer bekoren:

3 likes

In het blauw nog mooier. Klik op de foto om de details van de wijzerplaat goed te kunnen zien.

4 likes

Achteraf gezien vind ik de subdials ook wel dicht op elkaar zitten…

Krijg ik een beetje dit idee bij :joy: :point_down: Maar ik vind hem nog wel mooi op een of andere manier.

Groeten,

Noel.

5 likes

De echte Rolex Speedmaster :+1: mooi hoor …

Ik vind Jaeger-leCoultre een mooi merk en dit een mooie chronograaf. Al was het alleen maar om het uurwerk.

1 like