Ik ben vrij kortgeleden geïnteresseerd geraakt in horloges en heb na een korte periode van beraad een Orient bambino sun and moon aangeschaft.
Nu ben ik mij bewust van het feit dat je met een mechanisch horloge een beetje voorzichtig om moet gaan als het op bijvoorbeeld schokken aan komt.
Mijn vraag is dan ook: wat voor gradaties zijn er hier in te vinden? Is bij goedkopere horloges zoals de bambino fietsen over een hobbelig paadje al te veel? Zijn er behalve g-shock bijvoorbeeld ook merken in het iets hogere segment die een stuk meer kunnen hebben?
Mijn volgende aanwinst gaat hoogstwaarschijnlijk een Tissot gentleman of prx worden, wat kunnen die hebben?
Een horloge kan best veel hebben. Een val van een meter op harde ondergrond gaat zelden goed. Er zijn genoeg voorbeelden van kunnen fietsen of motorrijden met een horloge om
Met mijn seiko-5-je, één van de goedkoopste automaten, heb ik alles gedaan: in de ruin werken, fietsen over slechte wegen, fietsen door stortbuien, noem maar op. Nooit problemen gehad.
Zoals gezegd: die horloges kunnen best eat hebben, maar als je bijvoorbeeld een boom gaat omhakken, moet je hem even afdoen.
Volgens mij heb ik @rjbroer daar eens iets over horen vertellen bij de Mannen van de Tijd. Dat schijnt dus niet zo veel te doen.
Omega sponsort zelfs diverse golfers, die ze daadwerkelijk dragen tijdens het golfen.
dat zegt niet zoveel… dat is een commerciële verplichting van een sponsor, of die horloges het doen, of na 2 rondjes in de prullebak verdwijnen weet niemand
ben je een klusser, en je bent linkshandig raad ik je aan het horloge rechts te dragen en visa versa.
ik ben linkshandig en heb in het verleden moeten ondervinden dat als ik aan het klussen ben en het horloge ook op links droeg deze het niet lang vol hield.
Met mijn goedkope gmt pagani van de trap gestuiterd en dankzij judo training 50 jaar geleden mooi de val afgeslagen met mijn linkerarm en horloge die een G of 5 te verweken kreeg. Geen krasje op het horloge en werkt nog perfect