Hier laten ze iets zien rond een schokabsorbersysteem.
Of de Site
Met mijn goedkope gmt pagani van de trap gestuiterd en dankzij judo training 50 jaar geleden mooi de val afgeslagen met mijn linkerarm en horloge die een G of 5 te verweken kreeg. Geen krasje op het horloge en werkt nog perfect
geen probleem dan ![]()
Nee precies.
Dat is deze maar die is er ook voor gemaakt, betaal je dan wel 55k voor, een normale Omega zal er niet tegen kunnen;

Geen geld ![]()
![]()
![]()
Voor nu ietsje buiten m’n budget haha
Niet echt. Golfers (merk ambassadeurs) zijn niet verplicht horloges te dragen tijdens het golfen.
Niet mee golfen, dat schijnt niet goed te gaan doordat het horloge één harde tik krijgt als je de bal slaat.
Ligt aan het horloge. Ik golf wel met mijn horloges om. De klap is een paar honderd G, hooguit… en de huidige Omega’s zijn getest (en gecertificeerd) om 5000g te weerstaan. Rolex gaat ook prima. De reden dat veel professionele golfers hun horloge afdoen, is dat ze het gewoon niet comfortabel vinden. Phil Mickelsen is er een uitzondering op, en vorige maand mocht ik een ronde spelen met Kim Metraux (Zwitserse speler in de Ladies European Tour) en zij droeg haar gouden Omega Seamaster Aqua Terra. Ik heb er naar gevraagd en ze ondervindt er geen hinder van. Ook niet van 't gewicht blijkbaar, dus die Aqua Terra Ultra-Light lijkt me nogal overdreven ![]()
Over het algemeen doe ik bij klussen horloge af. Zal er best tegen kunnen maar ben zuinig op mijn spullen.
@Probono
Fortis maakt gebruik van “spacetested” uurwerken. “Overleeft het een spacelaunch en harde Re-entry, dan overleeft het ook jou dagelijkse dingen”
Fortis heeft als “ambassadeurs”:
-professioneel golfer
-semi-professioneel bobsleeteam
-professioneel drummer
-rallye rijder, skiër, mountainbikers enzovoorts
Zelf draag ik op de schietbaan verschillende modellen, naast (militaire )helikoptervluchten en bij werkzaamheden in en rond het huis gewoon mijn automaten.
Dus… maak je geen zorgen met een Fortis. Echte toolwatches kunnen het aan.
Ook ik ben linkshandig en draag horloge links, nooit een probleem ![]()
Ook ik ben linkshandig en draag horloge links, nooit een probleem
Idem, alleen niet opkijken van een krasje meer of minder…![]()
![]()
links, nooit een probleem
ligt er natuurlijk aan wat voor werk je doet, als je een bureau job hebt dan neem ik dat wel aan,
maar doe je intensief handenarbeid dan is dat een ander verhaal
Intensief zwaar werk doe ik niet. Maar een spijker ergens inslaan, tennis, golf en schietbaan is nog goed doorstaan.
Een Orient Bambino kost 260EUR. En hoewel dit niet weinig is is het ook niet echt veel. Gewoon dragen dus. Maar inderdaad, schokken vermijd je sowieso best. Mechanische horloges hebben een soort schokdemper (Incabloc, KIF, Etachoc, Paraflex, …) waarmee men hoopt de accuraatheid van het horloge te behouden.
Maar een spijker ergens inslaan,
zolang je dat niet niet alle dagen doet ![]()
@Probono Fortis maakt gebruik van “spacetested” uurwerken. “Overleeft het een spacelaunch en harde Re-entry, dan overleeft het ook jou dagelijkse dingen” Fortis heeft als “ambassadeurs”: -professioneel golfer -semi-professioneel bobsleeteam -professioneel drummer -rallye rijder, skiër, mountainbikers enzovoorts Zelf draag ik op de schietbaan verschillende modellen, naast (militaire )helikoptervluchten en bij werkzaamheden in en rond het huis gewoon mijn automaten. Dus… maak je geen zorge…