School afronding, welk horloge?

Aub geen te volwassen suggesties, de HF bloedlijn moet wel voortleven😎

Als je toch auto’s gaat verkopen zou ik deze nemen…
Houd je 90% van je budget over :laughing:

Iets origineler :slight_smile:

7 likes

Leukste ding dat ik hier zag passeren. Toepasselijk, cool, jong, en link met auto’s. :ok_hand:

supermeh

Het is alsof jullie die jongen die net gaat afstuderen, een terugwijkende haarlijn en buikje toewensen. Saaiere keuzes zijn moeilijk te vinden. Dat kan hij overwegen als hij de kaap van de 40 passeert en geen Rolex kan of wil. :face_with_peeking_eye:

1 like

Heeft een reden waarom ze saai zijn he.

We noemen dat niet saai maar klassieke keuzes die een leven lang mee gaan en dan ineens niet saai blijken zijn. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Tuurlijk. En goed afgewerkt en rete betrouwbaar. Maar als een jongen van 20 advies voor een auto vraagt dan stel je m toch ook geen muisgrijze Toyota Century voor als er MX5s en Z4s te koop zijn. :stuck_out_tongue:

3 likes

Welk horloge had jij ook alweer voorgesteld? :crazy_face:

We stellen saaie horloge voor omdat we weten dat die op die spielerei binnen 14 maanden is uitgekeken. :sunglasses:

Tweedehands black bay 58 is de enige logische keuze.

2 likes

Geen, eigenlijk. Ik zat er zelf wat op te kauwen. Maar die TH is drie grootteordes cooler dan gelijk welke Tudor.

En ongeacht wat daarop volgt, dat is de foute aanpak. Het leven is te kort voor saaie horloges. :smile:

IWC IW371701

Moet lukken in nette conditie rond de 3k.

En bonuspunten voor @LVA, zo’n Bb is er leuk voor erbij maar voor elke dag? Best wel degelijk saai.

3 likes

Spreek je uit ervaring? Jammer maar daar kun je niks aan doen. Of is het je angst?

Het leven is te kort om zooi te kopen waar je uiteindelijk toch weer vanaf wilt en niet mee eindigt. :grin:

Maar waarom staan er dan altijd zoveel van die Bb in het blauw?

T.o.v. wat?

Misschien omdat er ook heel veel verkocht worden? :man_shrugging:

1 like

Andere horloges?

Dat vind ik niet direct een warme aanbeveling voor een leuk afstudeercadeau maar de polsvariant van een Skoda Elroq.

Anyway, geen Bb haat hier hoor. Vind ‘m alleen niet zo spannend. Beetje de Pavlov reactie op de vraag welk horloge je moet kopen.

Longines Heritage Classic Tuxedo chronograph

Nomos Orion 38

Serica 5303

Sinn 556 Citrine yellow

Citizen Chronomaster

Oris Big Crown Pointer Date

Squale SUB-37 Legend

Tudor Prince Date-Day

3 likes

Geen haar en geen buikje meer. Maar ja, die twee wil ik niet terug. Net zoals ik geen Tudor wil.

Dus toch die Toyota Century als eerste en enige auto, dan. :smiling_face_with_tear:

Nja soit. Als hij zo’n Tudor mooi en opwindend vindt, is het niet aan mij om zijn geestesgezondheid in twijfel te trekken. :innocent:

1 like

Ik vind dit de coolere optie dan de Speedmaster reduced, ook in 39mm.

5 likes

Eh nee.:slightly_smiling_face:

Ik zie dat je toen je je account hier aanmaakte 22 jaar oud was.

Als iets veranderlijk is, dan is het smaak en voorkeur naarmate je ouder wordt.

(En naarmate je erachter komt wat je nou echt mooi vind. Dat is onvermijdelijk naarmate je hier langer op het forum rond blijft hangen)

Dus zou ik het persoonlijk afraden om nu een horloge aan te schaffen.
Met als doel deze je leven lang te houden omdat je er de lading het behalen van je diploma aangehangen hebt.

Hak het budget in tweeën en koop 2 horloges binnen je budget voor wat variatie.

Dit zijn 2 voorbeelden.

Squale 1521 duiker in de meest klassieke configuratie en een Laco Flieger Pro in 40mm in blasted finish.

(Beide merken hebben voldoende historie en genoeg variatie binnen de genoemde moddellijnen)

2 likes