Krijgen ze al niet meer. Studielening is tegen “markt” rente.
Oef. Zuur
Ik sluit mij volledig aan bij de velen die het merk Longines al hebben aangeraden. Een super veelzijdig merk met:
- Hoogwaardige kwaliteit
- Naamsbekendheid en rijke geschiedenis
- Bang-for-your-buck
- Naar mijn mening ook een forever-watch en erfstuk waardig.
Mijn over-overgrootvader kocht in 1914 van zijn eerste salaris een 14 karaats gouden Longines zakhorloge die nog steeds, ondanks twee wereldoorlogen, in het bezit van mijn familie is.
Je kunt gaan voor een duikert (de nieuwe Hydroconquest bijvoorbeeld), iets klassieks (Flagship), of juist iets in-between (zoals de Conquest)
Andere merken die ik nog een honorable mention wil geven:
Frederique Constant
Sinn
Tag Heuer
Verder ben ik net zoals anderen van mening dat je misschien nog even je smaak kunt laten ontwikkelen voordat je een groot bedrag aan een horloge uitgeeft. Denk dan bijvoorbeeld aan merken zoals Hamilton en Tissot. Of je kunt kiezen voor de nieuwe AP x Swatch Royal Pop natuurlijk
![]()
![]()
![]()
Ik zie hem al staan met een klant
Leuk ding.
Auto’s = Breitling toch ![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De meningen glijden uiteen. Van Tag zou ik bijvoorbeeld juist de solarbeat overwegen, of vintage, of budget verhogen en Glassbox.
Cartier quartz, Grand Seiko quartz, The Citizen, allemaal prima.
Klopt ![]()
![]()
Alleen 2e hands auto’s toch🤣
Als het geen Japans horloge mag zijn, dan maar dit mooie klassieke en toch sportieve Junghans Max Bill klokje. Staat goed en ik zou ongezien een auto van je kopen…
Ja ![]()
![]()
![]()
Binnen budget, als nieuw een pre is ook even bezoek aan Outlet Roermond overwegen voor o.a. Tag Heuer, Breitling en Longines
Dit model Speedmaster (de mijne) heeft een oerdegelijk uurwerk en past binnen het budget.
Gefeliciteerd en succes👍🏻
High end quartz is juist fantastisch. Doet zeker niet onder voor mechanisch en die tikkende wijzer word zonder backlash en met perfecte uitlijning ipv storend ineens magisch.
TS doet er goed aan om zeker ook hier modellen van te passen en te vergelijken.
Dat gezegd hebbende. De meeste leden hier gaan door de ‘quartz heeft geen ziel’ fase. Onterecht want dit is veelal gebaseerd op goedkope wegwerp quartz, wat buiten de aandrijving verder weinig gelijkenis heeft met kwaliteits uurwerken.
Mijn tip: koop iets heel klassieks van niet meer dan 300 eur. En gebruik die 2500 die je over houdt om de inruilers over te nemen, daar wat werk in te steken, weer door te schioven en zo te starten met je eigen handeltje.
Mooie roze om mijn nek🤣
Wat is je huidige top drie? Tot nu toe heb je vooral merken benoemd, welke modellen spreken je het meest aan en waarom?
Ik vind toch een Tudor black bay (nog geen specifieke kleur combi) heel knap. Pas wel onder een overhemd. En is een all rounder die ik verwacht met ongeveer alles te kunnen dragen. (Maar mijn alpinist doet dat ook heel goed…) Of toch een royal? Even passen!
Een Omega Seamaster Aqua Terra erg mooi. Met blauwe reliëf plaat. Iets dat ik nog (echt) niet heb.
En ik moet even langs bij een juwelier die voldoende Longines heeft. Er zijn zo veel mooie plaatjes voorbij gekomen van Longines.
Ik weet alleen nog niet of zo’n omega ergens te vinden is met mijn budget🥲