Kun je nagaan hoe rustig het hier op Hf zou zijn als dat niet zo was. ![]()
On topic, ik heb ook nog een tip voor TS:
Grand Seiko SBGA467
Kun je nagaan hoe rustig het hier op Hf zou zijn als dat niet zo was. ![]()
On topic, ik heb ook nog een tip voor TS:
Grand Seiko SBGA467
De 200k per jaar tik je daar niet mee aan, dus verder dan een tweedehands Rolex en een paar Seiko’s kom je niet met zo’n baan. Die lui pik je er hier op het forum zo tussenuit.
Zoals het heurt.
Het is niet alsof ze debiel zijn.
Ik krijg onderhand wel het idee dat je zo’n beetje denkt dat je de enige bent hier die WEL weet hoe het heurt. En wat smaak is.
En vervolgens doet of we hier allemaal deb…
Nou ja laat maar, je snapt de strekking. ![]()
![]()
![]()
![]()
Heb je die BB58 gezien in het blauwe gedeelte?
Te koop Tudor Black Bay 58 Blue (januari 2026) Het is een prachtig horloge maar ik draag hem door teveel overlap helaas te weinig. Deze zeer jonge Black Bay 58 Blue in een prachtige staat. [IMG_8938] Dus voor de echte liefhebber en zorgeloos dragen met garantie tot 15 januari 2031. De prijs is vast en niet onderhandelbaar. Merk en model: Tudor Black Bay 58 Blue 79039B Diameter: 39mm Leeftijd: 15 januari 2026 Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): 18 maart 2026 Factuur …
Puur uit interesse, waarom wordt de BB58 zoveel genoemd? Gaat mij niet om de kwaliteit van het horloge, maar een duiker in de setting van een autodealer past niet lekker bij elkaar. Zou persoonlijk dan eerder een chrono of toolwatch verwachten. Of zelfs een dresser als je vooral aan het bureau zit.
Zou zelf qua affiniteit eerder in de TAG/Longines of zelfs Nomos/Sinn hoek gaan zitten.
TS geeft aan Tudors vaak mooi te vinden en hij koopt vooral een cadeau voor het afstuderen. Dan is deze nieuwe BB waar de afschrijving al op heeft plaatsgevonden een hele goeie deal.
En helaas helaas, niemand op je werk boeit het welk horloge je draagt, behalve als je met American Psycho samenwerkt.
Niks mis met de voorbeelden die je noemt.
Zou zelf een Sinn 103 st met zwarte frictie bezel pakken.
Maar er is ook nog zoiets als een privéleven, en mocht je smaak een behouden duiker of tool watch zijn dan mag dat wat mij betreft wel doorschijnen op de werkvloer.
Mits goed toegepast uiteraard.
Een Ploprof of een Tuna lijkt me dan weer een slecht plan.
Het lijkt wel de trend om zoveel mogelijk aan te moeten passen aan.
Oftewel eenheidsworst.
Tussen alle SuitSupply en rijdende stekkerdozen mag er best een beetje sprezzatura tegenaan.![]()
Of je moet hoog in de boom zitten bij een bank of een verzekeringsmaatschappij dan is meer behouden vaak wel verwacht van werknemers. Verder is het meestal allemaal niet zo serieus.
Vintage Hanhart op nato.![]()
Kan gewoon!![]()
Uit eigen ervaring sta ik nog steeds achter mijn voorstel.![]()
Ga je gewoon naar je plaatselijke s&c, die heeft die drie merken liggen.
Het lijkt wel de trend om zoveel mogelijk aan te moeten passen aan.
Oftewel eenheidsworst.
Tussen alle SuitSupply en rijdende stekkerdozen mag er best een beetje sprezzatura tegenaan.
Extra bonuspunten voor sprezzatura.
De beste daily en beste waar voor je geld. Kwaliteit, historie, gangbaarheid, etc.
Geen gek alternatief maar kwalitatief gezien voelt Oris wel echt fragieler dan Tudor
Toffe outsider die mij echt heeft verrast.
Classic
Niet mijn ding maar wel een klassieker
Geweldig horloge
De echte underdog
Ik werk erg graag en probeer het beste uit mijn mensen te halen. Ik probeer ze zo goed mogelijk te faciliteren zodat zijnhun doelen zo goed mogelijk kunnen halen. En als dat lukt dan worden de ondernemers ook goed geholpen. Dus als zij goed presteren dan heb ik het ook goed gedaan. Het is een wisselwerking waar iedereen die hierin betrokken is baat heeft.
Veel goede suggesties al voorbij gekomen. Ik heb in januari dit horloge gekocht via HF voor ongeveer jouw budget (3000€ rond) en denk dat het een perfecte allrounder is, al is de geschiktheid onder een overhemd discutabel.
Speedmaster Triple date. Zelfde maat als de reduced, maar met een solide Valjoux 7751. En in zoveel stijlen dat er voor ieder wat wils is. (Ik heb de derde, zou die eerste met tritum markers graag nog willen). Prima te vinden binnen budget als je niet te veel haast hebt.
Tudors
En ja, Tudor maakt ook maar één model, nietwaar? ![]()
Ik krijg onderhand wel het idee
Tja, als je dat er uit haalt zal dat wel een latente zorg van je zijn.
Dat gezegd hebbende. In onze tijd kocht je je eerste horloge niet ter waarde van 1,5 maal je eerste netto maandsalaris voor zover ik mij herinner.
Hij is nieteens begonnen.
Mijn studie is bijna klaar en ga na deze studie niet meer full-time naar school.
Ik heb al een baan gevonden en het lijkt mij leuk een horloge te kopen voor de gelegenheid.
Dus ik vermoed dat ome duo deze sponsored tegen 0% rente
. Veel meer besteedbaar inkomen dan aan het einde van zijn studententijd zal die de komende jaren niet meer hebben.
Zonder stufi, met privaat huur, koopwoning en een vrouw erbij kan het nog wel eens lang duren voordat het weer verstandig is om dit soort bedragen te verbrassen.
Slechtste advies ooit; @RensDV2, verhoog je budget. Je krijgt nooit meer een 0% rente lening ![]()
Ik heb met veel plezier advies van de leden gelezen. Heel veel mooie suggesties voor je eerste horloge na je studie. Veel ervaringen en wijsheden. Maar je moet toch zelf de knoop doorhakken.
Begrijp heel goed dat je liever een nieuw horloge wil, dan tweede hands voor je eerste horloge. Want tweede hands voelt toch niet zo fijn. Maar dat is het ervaring die de doorgewinterde forumleden hebben. Een nieuwe tweede hands, compleet met box & papers. Zal weinig gebruikssporen hebben. Dat is alsof nieuw kopen met 20-30% korting. En je budget op basis van nieuwprijs gaat wel van €3000 naar €4300.
Wat ik mis is. Wil je 1 all round horloge als eerste echte horloge? Of heb je al een collectie seiko, casio of iets andere als beaters?
Je bent jong.
Paar pointers: eerste horloge
Mijn two cents:
Nieuw: kijk naar longines, nomos, oris
Met thema auto: tag heuer
Tweede hands dan komen merken als breitling en tudor erbij
Sterkte