Als je uitspraken doet, ga er dan ook achter staan. Dit soort disclaimers zijn slappe hap in het extreme, en een belediging voor de gemiddelde intelligentie bovendien. Je hebt geen spijt, je had het wel degelijk zo bedoeld, en onze smaken verschillen inderdaad. In die zin, ik heb smaak, en jij houdt daar niet van.
All in good sport, zeg maar. Dat kan gewoon. Ik zal er nog eens een saai horloge in klappen:
Saai heeft staying power. Saai past onder een overhemd. Saaie horloges laten de persoonlijkheid van de drager shinen. Sterker nog, als je een statement piece nodig hebt ben je zelf waarschijnlijk saai.
Bij de belastingdienst hangt het er vanaf. Als je voltijdbaan er uit bestaat om ouders raciaal te profileren om ze zo het leven onmogelijk te maken stel ik een gouden day date voor, maar in alle andere gevallen kan een Nomos, Longines, of Grand Seiko prima uit het dressier segment, want die vliegen onder de radar. Zoals het heurt.
Trouwens, de door mij voorgestelde Tudor Royal blijft leuk met stick indices in 36mm.
Nu is er al veel beter dan een DJ, maar ik zou altijd een OP pakken boven elke vorm van duiker of boven elke Tudor op god’s groene aarde.
Mooi gesproken. Nee, raciaal profileren valt niet onder mijn werkbeschrijving.
Ik stuur een team aan bij Belastingtelefoon die ondernemers informeren m.b.t. omzetbelasting, loonheffing en inkomstenbelasting. Dus mijn Grand Seiko wordt veel gedragen haha. En daarnaast mijn beide Maurice Lacroix en vintage Seiko LM.
Uit oprechte belangstelling: bestaat dat team nog steeds geheel uit mensen of worden die inmiddels geleidelijk aan vervangen door efficiëntere AI agents?
Nee hoor! Ik geniet van hoe veel mensen het eens en on-eens zijn met elkaar. Er zijn zeker ook een paar horloges genoemd die ik niet bedacht had. Ik ga binnenkort even langs bij Tudor om wat modellen en maten te passen.
Ik heb daar vragen over. Definieer efficiency zou er eentje van zijn, als dit off topic was. Maar dat is het niet.
Mijn oom, bij z’n leven. 35 jaar lang machinist en onderhoudstechnicus op het IR Wouda gemaal, en als het niet druk was deden ze onderhoud aan andere gemalen, bruggen, en sluizen voor het waterschap. Ik zeg nog zo: Wetterskip Fryslan.
Ik durf te stellen dat er heel wat ambtenaren zijn die tering hard werken aan dingen waar wij dagelijks profijt van hebben. Die wellicht harder werken dan het gros van de corporate lollygaggers die ik in de afgelopen 30 jaar voorbij heb zien komen, inclusief ikzelf.
Als je dan toch een rondje maakt: Cartier en JLC ook even aan doen. Leuke merken.
Mileage may vary. Ik heb dingen gepast die ver buiten m’n budget vallen, en ben er juist gelukkiger van geworden.
Deels omdat ik zlielloze snacks leer vermijden, deels omdat het soms gewoon blijkt dat duur niet per definitie cool betekent, en ook zeker deels omdat ik zo een paar mooie exemplaren over heb gehouden op de “misschien ooit” lijst. In alle gevallen heb ik zowel iets over mezelf als over horloges geleerd.
Ja. Laat ik het zo zeggen. Ik ben gewerkt bij een waterschap, op een gemaal. 4 zelfs. In mijn jongen jaren. Zo hard werken ze niet. Er was tijd over. Veel tijd. Dus alles ging op zijn vijf en dertigste.
Alleen douchen in de baas zijn tijd. Dat ging snel. Want voordat het 1700 uur sloeg stond men klaar met de jas en rugzak al om, gewassen en geschoren om naar moeder de vrouw te gaan.
NB alleen bij storing moest er even aangepoot worden. Maar verder is overal ruim de tijd voor.
Dus doe je oom de groeten.
Ze zullen er vast wel zijn, maar de gemiddelde ambtenaar werkt niet 40 uur hard.
Oh ze werken niet eens 40 uur
NB vieze handen krijgen is iets anders dan hard werken.