Schroefje nh35 uurwerk kwijt

Bij het opnieuw monteren van een nh35 uurwerk ben ik schroefnummer 0012485 kwijtgeraakt. Kan deze niet direct vinden op Ali express. Al kom ik daar wel schroefsetjes tegen, maar die noemen ze dan klein, middel groot. Kan iemand mij met een linkje helpen?

https://ebay.us/m/xZtwGt

2 likes

Hij vroeg om een linkje… dit is een LINK. :grin:

2 likes

Zo beter?

4 likes

Wat een verschil. :sweat_smile:

2 likes

Is er niet een leverancier waar ik gewoon een bakje met 100 Seiko schroeven kan kopen? Inmiddels zijn er nog drie schroeven verdwenen

1 like

Dan kan je beter een donoruurwerk gaan kopen…
En een magneet om de vloer te controleren :sweat_smile:

1 like

Magneet heb ik al, maar ze zijn echt onvindbaar

1 like

Nouja geruststelling is dat je als het goed is minder schroefjes gaat lanceren naar mate je meer pincetgevoel ontwikkeld.

Ik sleutel altijd in een stille ruimte zodat als er iets gaat vliegen ik het kan horen vallen en weet in welke richting ik moet gaan zoeken. Het eerste half jaar was ik meer aan het zoeken dan aan het sleutelen :rofl:

3 likes

Maar om terug te komen op mijn vraag. Kan ik niet ergens een voorraad schroeven aanschaffen

2 likes

Nee bij mijn weten niet en er zitten minstens 5 verschillende soorten schroeven in een uurwerk.

2 likes

Als ik nu lees, dat je weer enkele schroeven kwijt bent, dan heb je waarschijnlijk geen goed pincet. Die les heb ik door schade en schande geleerd, een goed pincet is goud waard. En je verliest dan beduidend minder onderdelen (niet alleen schroefjes…).

En nee, losse schroefjes zijn niet per grote aantallen te koop. Was het maar zo’n luxe…

2 likes

Aaaaah hoe kan je nou 100 schroeven nodig hebben voor een uurwerk.‘misschien eerst eens investeren in hoe je om moet gaan met je tweezers enzovoort :joy::joy::joy: al is het wel normaal hoor dat je het en de wat de ruimte in laat reizen :compass: maar dat hoort er bij. Geniet van de reis 🫶🏻

1 like

Toevallig vandeweek een post over gestart. Ik moet de trekker nog overhalen. Maar ik overweeg een nummer 3 en 5 dumont

Ik raak ook af en toe onderdelen kwijt (hoewel geen schroefjes tot nu toe).
Welke pincetten zijn goed?

Ik gebruik nu hoofdzakelijk een Dumont nr 5, die al een heel aantal keren geslepen is, is eigenlijk nu mijn pincet voor bijna alles, en een titanium pincet van CousinsUK voor het zwaardere werk.
Ik heb nog wel een nieuwe Dumont nr 5 liggen voor het fijne werk.

1 like

Hier even kijken

1 like

Waar slijp je hem mee? Welke titaniummaat heb je?