Why Movement Screws At German Lang & Heyne Cost €100 Each
Leuk artikel over het vervaardigen van schroefjes en waarom ze zo duur zijn… bij Lang & Heyne dan

Why Movement Screws At German Lang & Heyne Cost €100 Each
Leuk artikel over het vervaardigen van schroefjes en waarom ze zo duur zijn… bij Lang & Heyne dan
Ik weet niet hoe de voorkant er uit ziet, maar zo’n horloge zou ik graag met de achterkant omhoog dragen.
Mensen als Lang , Voutilainen, Roger Smith et. al. blijven de lat verleggen. In een supra-luxury segment waar zelfs de groten als Patek niet aan kunnen tippen.
Mooi artikel om aan te halen als een horloge-leek weer eens vraagt waarom dat die ‘mode-accessoires’ zo prijzig zijn
Wat een monnikenwerk zeg, Heel bijzonder!
Ik ook…
Iets om aan Vader Christmas te vragen.
Als het de achterkant van deze is, zou ik hem zeker ondersteboven dragen want voor de voorkant loop ik niet zo warm.
Inderdaad. de achterkant is mooier
tja… als je alle schroefjes met de hand gaat zitten maken… maargoed…
als ik zover ben dat ik eigen schroeven moet gaan maken… dan worden ze natuurlijk wel op de CNC machine gedraaid… en de groefjes… tja… gewoon per 10 stuks in een blok schroeven… en de frees er door…
Polijsten en blauwen… da’s dan 't enige handwerk wat ik er dan nog aan heb…
Hier is een pagina over de “high finishing” of schroeven.
Het is in frans, maar de beelden laten verschillende “finishing” zien : blauw, anglage, vlak of ronde kop, polishing …
Thanks, gave link!
ze zijn iets groter dan wat we in onze horloges aantreffen, maar Chris laat hier zien hoe ie ze maakt…'t gaat met horlogeschroefjes niet echt anders…
Prachtig vakwerk!
als je een keer een middagje niets te doen hebt, moet je alle video’s van Clickspring maar eens bekijken… heb je meteen een idee van wat ik dagelijks doe, maar dan kleiner…
Bedankt RobertGerard, door jou hoef ik mijn dagelijkse horlogemails niet meer te lezen!
De eerste schroef die ik heb gemaakt :
Vorm geven met de goede afmeting.
gnif
chapeau, leuk om te zien!!
Mooi werk!.. hoe heb je het draaiwerk gedaan?.. op de leunspaan uit de hand, of met de beitel in een houder?..
op die schaal heb ik nog geen schroeven gemaakt… wel Tubes…