hooi ik ben nieuw op dit forum, ik heb laatst een diesel horloge gekocht (jullie zullen niet onder de indruk zijn), hiervan wilde ik het bandje inkorten het gaat om een band pen met schroefdraad. ik wilde het bandje losmaken maar de schroefjes braken steeds af. ik ga er van uit dat er in de fabriek locktide op is gesmeerd.
nu ben ik dus op zoek naar 2 band pennen van 22mm met een doorsnee van 1,5mm met 2 platkop schroefjes.
nu heb ik deze dan gevonden maar deze kan ik alleen bestellen als je een bedrijf hebt https://www.almafindings.nl/website/artikelen/BP6063 ook vervelend is dat de lengte niet staat aangegeven.
De juwelier moest er ook niks van hebben en bieden mij geen alternatief. dus nu ben ik wanhopig opzoek naar deze band pennen. misschien weet een van jullie horloge-
fanaten waar ik het best kan zoeken
Bij voorbaat dank Joeri
Harstikke bedankt voor deze snelle reactie, alleen op deze site kan ik alleen maar de T-bars Screw For Watch Band and Lug tot 20 mm vinden, en anders de schroefjes voor in een Panerai, misschien dat ik niet goed genoeg zoek.
zo zien mijn schroefjes er uit
{|-----------------|}
,75mm 22mm ,75mm
Jammer, ik vind niet meteen een site die ze wel kan/wil leveren in Europa (www.jewelerssupplies.com levert alleen in de USA). Wellicht komen er nog andere forumleden met tips.
Lichtjes off-topic: dit is voor mij toch één van de redenen om nooit een horloge van een “modemerk” te kopen. De beschikbaarheid van onderdelen allerhande is gewoon een heel stuk minder dan bij een “echt” horlogemerk. Een horloge van een “echt” merk is daarenboven vaak (altijd ?) een stuk beter van kwaliteit en hoeft ook niet [veel] duurder te zijn (Seiko, Citizen, Orient, Alba, CW, Precista etc etc).
De juwelier kan dit onderdeel gewoon voor je bestellen bij de Fossil groep.
En die op de site van alma staan wel vermeld met de maat erbij, maar gaat maar tot 20 mm.
dankjewel voor het antwoord, maar goed ik heb vanmiddag de juwelier gebeld en deze zeiden dat ze me niet verder konden helpen, en dat ik mijn horloge kon komen ophalen. is het geen optie om er een ander soort pin in te doen ik zag wel op de site een pers systeem ipv van een schroef systeem. kan ik niet zo’n soort pin er in doen? of de juwelier dat laten doen?
Post eens het nummer van de diesel (DZ nummer achterop de deksel) en een paar foto’s.
De drukpennen zijn meestal max 1 mm dik, dus dat zal niet werken.
Is de betreffende juwelier dealer van het merk?
Is die juwelier een dealer van diesel? Anders zou ik het eens proberen bij een juwelier die ook diesel verkoopt.
Hahaha, great minds think alike…
Een niet Diesel of Fossil voerende juwelier kan nml geen onderdelen bestellen.
dat is inderdaar wel een goede, ik kan het model niet zo 123 vinden
dan ga ik maar eens op zoek naar een juwelier die ook diesel horloge’s verkoopt.
iemand een tip ? 
Als je nou achterop de deksel kijkt, daar staat het DZ nummer. Dan wil ik ze wel proberen te bestellen voor je.
dat zou helemaal geweldig zijn het gaat om het model dz4076 ik ben u eeuwig dankbaar als het u lukt
Zeg maar je, zo oud ben ik nog niet.
Ga wel even mailen met Fossil.
cmejewellery Schreef:
Hahaha, great minds think alike…

Ik had ook al gevraagd of het een dealer was waar je geweest was.
Maar goed, mailtje is bij Fossil aangekomen, nu is het afwachten.
alvast bedankt in iedergeval ja het is ook zo’n apparte maat :S
Heey al iets gehoord van fossil? ik heb zelf ook een mailtje gestuurd maar deze wordt niet beantwoord.
Nee, bij Fossil werkt het in mijn geval zo.
Of ik krijg binnen 2 dagen een mail dat het niet lukt, of na 2 weken een pakje op de mat.
Het zal het laatste dus wel worden.
Heb geduld!