Schroeven beschadigd nieuw horloge

hallo horloge holics,

ik heb gister me grail watch gekocht (omega speedmaster 300 vintage look)

bij het op maat maken van me horloge hebben ze de schroeven in me bandje beschadigt (het ging nogal klunsig)
nou vind ik dat niet echt een super probleem, maar ik wou toch weten wat jullie hier van vinden en of ik miss toch moet gaan bellen met de juwelier.

groetjes

1 like

Als het geen probleem is moet je het hier ook niet aan dragen. Maar voor wat het waard is ik zou terug gaan.

2 likes

Gisteren meteen moeten constateren en ze laten vervangen door de juwelier. Nu wordt het een lastiger verhaal denk ik. Zou het zelf wel vinden afleiden aan de nieuwe horloge ervaring.

Heb zelf 2 rolex schroeven naar de klote gedraaid, en heb die wel laten vervangen. Was 24 euro p/s geloof ik.

1 like

bedankt voor je antwoord

Dat had de juwelier gisteren meteen moeten constateren…

En je kan daar prima mee terug!

Schroefjes van de schakels heb je beschadigd? Of andere?

Bij de Seamaster zitten er volgens mij 2x schroefje aan iedere zijde van de schakel, toch?

Die schroefjes kosten helemaal niks, gewoon bij een juwelier laten vervangen

ja klopt, ben al blij dat hij me schakels niet heeft beschadigt :open_mouth:

3 likes

Ja, dan zou het een ander verhaal zijn, maar ik zou 'm er wel even op wijzen.

Sowieso oppassen dat je ‘buisje’ dat tussen de schroeven zit, weer netjes op de juiste plek terugzet. Bij dit type banden kan het snel gebeuren dat een schakel scheef komt te zitten en met een beetje pech valt dan de band van jouw arm

Bedoel je misschien Seamaster 300M?

Beschadigde onderdelen bij een nieuw horloge, die door een juwelier veroorzaakt zijn, altijd reclameren. Als het nu al stoort dan zal je het altijd blijven zien!

Geef mij het adres waar ze die schroeven gratis leveren. Omega vraagt er minimaal € 5,- voor :wink:

3 likes

Gewoon aanspreken, een normale zaak zal het heus wel oplossen.

Foto’s pietje! Zonder foto’s weten we niet of het ons zou storen.

Maar als het een helemaal nieuw horloge is altijd teruggaan. Je nieuwe auto afleveren met een kras erop zou je toch ook niet accepteren?

3 likes

Echt waar? Oplichters zijn het! :grin:

Die schroefjes kosten Euro 10 p/s idd. Dat was ruim jaartje geleden

Aller eerst gefeliciteerd met je nieuwe aankoop ik neem aan dat het nog het vorige model Seamaster 300 is , ant het nieuwe model wordt nog niet uitgeleverd.

Het verwijderen van links is inderdaad nogal een uitdaging. Dat komt omdat er locktite op de schroefjes zit. Tevens moet je de goeie Bergeon schroevendraaier hebben. Ik denk in dit geval de 200.

Voor het los draaien van de schroefjes heeft het zin om de band te verwarmen door deze in warm water te liggen zodat de locktite wat kan oplossen. Dat zou een omega dealer natuurlijk moeten weten.

Ik zou sowieso terug gaan met het horloge een vragen om nieuwe schroefjes en dan hangt er nog vanaf of het schroefjes zijn die nu op de bank zitten of op de reserveliinkjes die er uit zijn gehaald. Hij zal die schroefjes wel niet hebben liggen en anders moet je ze even omwisselen en als reserve nieuwe bestellen.

Succes en nogmaals veel plezier met je nieuwe aanwinst.

4 likes

Ik heb de nieuwe Speedmaster, en de band was door de AD te lang gelaten. Ben niet onhandig en kan netjes werken maar wat een k#'tsysteem! met die microschroefjes. Als je te hard uitademt liggen ze op de grond, nauwelijks recht op de draad te zetten… Zelfs met Bergeon schroevendraaiers 2 stuks naar de maan gedraaid en een kras op de schakel. Als ik eraan denk moet ik weer een beetje huilen :sob:

Iedereen zijn vak :grimacing: bandschroeven hebben een grote kop en je moet ze goed verwarmen voor het losdraaien. Niet in warm water leggen ( schreef onlangs iemand) maar gebruik even kort een microbrander. Dan verbreek je gemakkelijk de Loctite verbinding.

Waarom niet terug naar de verkoper?

3 likes

Was een van de eersten die werd uitgeleverd, ben ervoor naar Duitsland op en neer gereden… Dus tja om voor het uithalen van een schakeltje weer 900km te gaan rijden… En hier waren de ADs nog dicht.

Interessant trouwens om te horen dat er nog wel wat meer aan te pas komt. Ben van plan om de schade te laten herstellen, want telkens als ik 'm omdoe kriebelt het en niet op de goede manier…

2 likes

Hollow ground… :raised_hands:

2 likes

Neem even contact op met een Omega service centrum > staan op de Omega site onder aftersales service

Geef het referentie nummer door en ze kunnen kijken of de juiste schroeven voorhanden zijn.

Beschadigde schakel zal wel te polijsten zijn. Belangrijk is ook dat de schroeven opnieuw vast gezet worden met een borgmiddel zoals Loctite.

2 likes

Super, tx! Ga ik doen, ik laat weten hoe 't is afgelopen (kan even duren want ben voorlopig niet in NL :roll_eyes:)

Jij bent toch niet toevallig een Omega SC? :joy: