Schroeven beschadigd nieuw horloge

Inderdaad, maar zit op 4 kilometer van de Duitse grens. Natuurlijk ben je van harte welkom en help ik je graag maar er zijn momenteel zo’n 20 gecertificeerde ateliers in Nederland en als het dicht bij je woonplaats kan dan is dat zeker zo handig.

Hieronder een foto van een echt priegelschroefje. Het schroevendraaierblad is 1,8 mm breed en deze schroef heeft een draad van M 0,50 met een kop van 0,7 mm

7 likes

Gewoon laten vervangen door nieuwe schroeven; het hoort gewoon goed te zijn.
Heb het ook meegemaakt met twee Tudors en is daarna door de AD in orde gemaakt.

1 like

U heeft er ongetwijfeld heel veel meer verstand van maar de tip van het warme water had ik van het omegaforum.

Niet iedereen heeft een hittepistool of microbrander maat waarom mag het niet met warm water🤔

Ik zou toch terug gaan, het hoort niet.
Ze hebben ooit mijn kroon kapot gemaakt met een tang want ze kreeg de kroon er niet uit…Dat was een schroefkroon

1 like

Ik zou het niet accepteren, dat zijn alleen risico’s als je er zelf mee aan de weer gaat, bij een juwelier mag dit nooit gebeuren. Bevestigt wel weer dat de meeste juweliers niet geschikt zijn voor het vak…

Het is mijn en niet me…heel klunsig om te lezen :wink::innocent:

4 likes

Waarom eigenlijk niet? Zijn meestal onderbetaalde retailmedewerkers die over het algemeen minder banden op maat hebben gemaakt dan de gemiddelde HF-er :sweat_smile:

13 likes

hij had het horloge ook in ze linker hand en de schroeven draaier in ze rechter hand, volgens mij moet de horloge toch in een houder geplaats worden ?, ik ga morgen even bellen en me verhaal doen. bedankt voor de reaacties

Onacceptabel. Nieuw horloge beschadigd voor thuis komst door de juwelier. Ander exemplaar vragen.

Loctite verliest pas boven de 200 graden Celsius zijn sterke. Dus heet water zal onvoldoende werken en de warmte moet alleen ook maar op het stukje van de band gericht worden waar de schroefverbinding zit

5 likes

Uit de Rolex bracelet sizing kit handleiding, misschien helpt het.

Schroeven met locktite die erg vast zitten maak ik altijd los met een fohn. Warme/hete lucht erlangs en dan gaat de schroef wel los!

ok dit wist ik niet, misschien een goed idee om naar een andere juwelier te gaan om mijn horloge te laten controleren of het schoefdraad niet beschadigt is ?

Ik zou het eerst naar de verkopende juwelier teruggaan, ik zie vooralsnog geen enkele reden waarom hij het niet zou willen oplossen?
Als je er nu eerst iemand anders aan laat krijg je dadelijk juist dat ze naar elkaar gaan wijzen.

Ik heb een beetje het vertrouwen in die juwelier verloren, en het is zo beetje 6 uur rijden voor mij

Ik denk dat je niet “op eigen houtje” ergens anders kan laten verbeteren/repareren zonder hem in kennis te stellen en dan wel de rekening presenteren.
Je zult hem echt eerst de kans moeten geven het op te lossen.

Zou het telefonisch proberen te regelen dat ze paar stuks opsturen en anders zou ik ze gewoon bestellen.
Voor die paar euro zou ik geen 6u gaan rijden :grimacing:

1 like

6 uur rijden voor een paar schroefjes.
Ik zou er niet wakker van kunnen liggen :sweat_smile:

1 like

Zou je eens een foto willen plaatsen van de schroeven en het horloge? Ik zou me kunnen voorstellen dat je je zorgen maakt of de band nu wel goed geborgd is.

Groet, Vincent

Kun je dit niet bij een locale Omega dealer voorleggen?
De garantie zou dit moeten dekken lijkt me.

![20210410_201622|243x500]
(upload://3dsBQjH6CGF5ylAzXYrzSVPnEyw.jpeg)

Hier een foto