Goed verhaal wat ik ‘door de tijd’ ook al ben gaan doen de T-fit heb ik een tijdje geleden ook al aangeschaft, werkt top
Bedankt voor deze info!
Tip - wellicht kort de soldeerbout erop om los te draaien wanneer loctite gebruikt is.
Omdat het de minste van 2 kwaden is. Bij een kritieke schroefverbinding denk ik niet dat je snel Loctite zal vinden.
Dat vind ik ook bij horlogebanden maar daarbij gaat het om zulk fijn schroefdraad dat je misschien niet om een threadlocker heen kan. Bij banden komt het er eerder op neer dat je de schroef vastlijmt ipv te kunnen vertrouwen op voldoende voorspanning in de schroef. Bij RVS toepassingen wordt overigens gebruik van een applicator geadviseerd, ik weet niet of dat vanwege droging of uiteindelijke sterkte is.
Denk eraan om ook het schroefgat schoon te maken, vooral als je niet weet hoe vaak het gaatje gebruikt is
Los van de kritische noten trouwens wel een interessante bijdrage hoor!
Dit is inderdaad belangrijk, vooral vetvrij want Loctite werkt niet op een vet oppervlak. Ontvetten met aceton is mijn advies en als het snel en zeker vaker moet dan is een activator [ Loctite 7649 ] een oplossing. Dit versneld het uithardingsproces. Eigenlijk is het een proces dat door ontbreken van zuurstof ontstaat, het borgmiddel is een anaerobe lijm.
Jawel hoor. Bij sommige machines juist dan.
Bedankt voor dit informatieve topic
Zojuist de T-fit set schroevendraaiers en het blokje besteld bij watch-tools.de.
Ik heb wel het gevoel dat hij je lokt met een Bergeon set maar de “abusievelijk” de goedkopere Beko uitlevert,of is die dezelfde prijs of duurder?
Bergeon beloofd deze webshop niet toch? Ik vind het inderdaad ook wel typisch dat er op de site staat BULLONGÈ en ik Beco heb geleverd gekregen. Nu ken ik het merk(?) BULLONGÈ ook niet dus weet niet hoe die zich verhoudt tot Beco.
Nu is Beco op zich een prima merk, maar inderdaad geen Bergeon.
Sorry, bedoelde Bullonge.
De T-fit set schroevendraaiers is mij ook bevestigd en gefactureerd als BULLONGÈ.
Als de kwaliteit goed is en het doet waarvoor het bedoeld is, maakt het mij niet uit welke merk er aan hangt.
Welk merk🤔 FTFM
Inderdaad als Beco-Technic geleverd maar doet precies wat het moet doen, kijk maar: 1,4 hollowground
Tip: neem voor die paar euro dat plastic blokje erbij, wat een gemak!! (zie foto’s 4 en 6)
Ziet er goed uit! Mooi dat het zo goed heeft uitgepakt.
Ikzelf gebruik de schroevendraaiers van Bergeon en Horotec.
Ik bestel de T vorm inzetten van Bergeon altijd bij Esslinger, en laat ze meenemen vanuit de USA.
Gewoon de beste kwaliteit, voor een redelijke prijs. In Nederland is er allemaal wat lastiger (maar zeker niet onmogelijk) aan te komen, en ook nog eens voor veel te veel geld. Ik kocht voorheen wel in NL, maar veeeeel te duur.
Wil je toch in NL kopen: info@vofvandegevel.nl
Rolex Jubilee is 1,3 in plaats van 1,4
Rolex gebruikt zelf voor Oyster 1,7, maar hier is moeilijk aan te komen (ik heb een Rolex schroevendraaier van een Seadweller).
Even een bumpje;
Ik was op zoek naar een geschikte schroevendraaier en kwam dit topic tegen.
Vervolgens op zoek gegaan en de Beco 1.6mm via deze website besteld.
€ 33,90 incl. verzenden.
En mss nog een E10-E15 aan BTW en inklaringskosten.
True, hoop dat ik er goed vanaf kom
Thanks voor het naslagwerk. Vandaag voor het eerst zelf schakels gewisseld en maar gelijk mijn SD43 gekozen als proefobject. Wou van 4-6 naar 5-5 verdeling en dat is gelukt.
Ik heb wel bewust rustig aan gedaan met de loctite zodat het geen kliederboel werd. Satestokje gedipt en in het schroefgaatje gedipt en dat x2. Geen overtollige loctite gezien verder bij het aandraaien.
Nu komende dagen 10x per dag mijn schroefjes controleren denk. Ken mezelf…
Ik heb de loctite overigens niet kunnen laten drogen, want ik wou mij horloge vanavond graag om met etentje.
Is dat een issue?
Toen ik de band bij de AD liet aanpassen kreeg ik hem ook gelijk om…