Waar hebt u deze Bergeon set gekocht, zijn dit anti-magnetische?
En wat zijn nu de meest gebruikte schroevendraaiers qua maat? Ik wil graag een aantal Bergeons aanschaffen, maar als ik de 0,6 en 0,5 nooit gebruik is dat natuurlijk ook zonde. Vooral voor banden inkorten…
Slechte ervaringen met de kwaliteit die deze meneer levert. Ook zeer slechte ervaring met de after-sales. Ik ga niet teveel met modder smijten, maar mijd deze verkoper indien mogelijk. En koop gewoon een goede Bergeon-set; de schroevendraaiers zijn de laatste dingen waar je op moet bezuinigen.
Zit er nu veel verschil tussen Bergeon en Horotec? Of is t meer zoals Rolex vs. Patek. Allebei goede merken maar een is de non-plus ultra?
Ik heb laatst iemand gesproken die heeft geïnvesteerd in Horotec schroevendraaiers met kogellagers en was daar zeer over te spreken, ik heb ze zelf even in handen gehad en de kwaliteit is zonder meer top maar ik vond de meerprijs ten op zichte van mijn AF set niet echt verantwoordt.
Deze ervaring heb ik ook.
Geen “swiss made” maar “made in China”
Yep. “Official Geneva”… Ha! De allerergste Chinese zooi, van die kwaliteit waar ze gewoon echt he-le-maal hun best niet op gedaan hebben.
Ow, daar denkt @revanderpoel heel anders over…professioneel gereedschap dat door duizenden pro’s wordt gebruikt en breken een zeldzaamheid is
Ik vind het ook zooi.
Tja… Ik bestelde hun Bergeon 5700-imitatie. Zag er goed uit op de pics, prijs niet heel laag. Ik verwachtte een redelijk goede kastopener.
Ding zat 10 minuten later weer ingepakt in de doos. Heb met PayPal moeten dreigen om, toen het pakket al lang weer terug in Duitsland was (te zien met T&T), m’n geld terug te krijgen. Die optie biedt hij namelijk wel, heel nadrukkelijk vermeld in de leveringsvoorwaarden. Zoek maar 's op Michael Wucherpfennig. Die achternaam alleen al…
Tja, achteraf bezien had ik sommige dingen net zo goed in China kunnen bestellen, zoals stolpjes enzo. Die is gewoon van een zeer matige/goedkope kwaliteit, maar werkt wel naar behoren zolang je er niet op gaat staan.
Vwb aftersales had ik geen klagen; in een pakje met stapeldoosjes was er één kapot gegaan in de post en hij stuurde me zonder morren direct een nieuw pak toe.
Laat me hier even buiten loser. Laat eerst maar eens foto’s zien van je gebroken schroevedraaier ipv mij belachelijk te maken. Mensen afzeiken is blijkbaar je hobby. Dit is een horloge liefhebbers forum, en geintjes zijn leuk, maar je kunt ook te ver gaan.
Als ik je een persoonlijk bericht stuur heb je niet eens het fatsoen om normaal te antwoorden
Dit soort zaken lossen we hier in laatste instantie op via de moderators. Just saying. En dus niet hier.
Moderators: Verwijder mijn profiel maar. ik vind het zo zonde van m’n tijd. Op deze manier is de lol er af.
Bedankt voor alle leuke reakties en opmerkingen de afgelopen jaren. Ik heb er tot voor kort van genoten.
Succes verder op dit forum
Man man man. No offence maar wat is dat toch met die teergevoeligheid hier. Iemand staat je niet aan en het is publiekelijk gaan verkondigen dat je niet meer meedoet.
Ik wil ook een set schroevendraaiers kopen.
Gaat mij met name om schakel en banden te wisselen.
Ben er al wel uit dat het Bergeon moet worden maar vraag mij af welk type en welke maten ik nodig heb.
Graag jullie advies.
Ik weet niet wat voor horloge(s) je hebt, maar voor veel banden heb je geen schroevendraaier nodig maar een bandentooltje. En kwaliteit is belangrijk, dat ben ik met iedereen eens, maar als je er alleen heel af en toe een band mee wilt inkorten is een investering in topkwaliteit (met navenante prijs) wellicht iets teveel van het goede…
Bijvoorbeeld de nieuwe Omega banden hebben schroeven en ook Panerai vlg mij.
Goede bandenwissel tool ga ik uiteaard ook bestellen.
Heb nu 2 keer gehad dat ik naar horlogemaker voor bandaanpassing moest. Naast het feit dat het lastig is om dit even tussendoor te doen, kost het ook iedere keer een tientje dus kan ik beter een goede set kopen en dan heb ik die er zo uit.