Scotch brite

Beste

Even een kleine vraag…er zijn zoveel verschillende soorten scotch brite. Welke wordt normaal gesproken gebruikt voor het wegwerken van oppervlakkige krasjes op brushed delen? Bedankt alvast!

Roy

Lijkt me sterk dat je krasjes op ‘brushed’ delen kan wegwerken zo der weer af te werken. Alleen op ‘polished’ delen dus…

Zie je toch vaker op youtube dat ze brushed bracelets krasjes wegwerken met scotch?

1 like

Ik gebruikte hier gewoon een schuurpons van de Lidl. Resultaat was top

1 like

Wauw heb je mooi gedaan zeg…gewoon met zon afwas schuursponsje?

Ja!

1 like

:point_up_2: dat dus, of van de Action, daar wil ik vanaf wezen…

2 likes

Ja die de rode is het grofst dan de groene en dan de grijze.
Dus aflopend in grofheid.
Top spul.

De rode geeft het mooiste resultaat als je een brushed finish wil.
Zelf heb ik het het,zoals velen,met een doodnormaal schuursponsje gedaan omdat SB niet voorhanden was

Zoals hierboven beschreven. De rode geeft een super resultaat!


Voor en na.

2 likes

Ik zou met de fijnste scotchbrite beginnen en eerst even testen op een stukje rvs. zo kun je vergelijken of de mattering overeen komt.

400gritt schuurpapier werkt ook perfect voor brushen!

Ik gebruik de donkerrode, zachte versie. Er is ook een hardere -meer bruine- versie, maar die neemt veel te snel materiaal langs hoeken en randen weg. Typenummers heb ik even niet, op mijn werk gaan beiden er per strekkende meter doorheen. Hier is een heel klein stukje al voldoende. :slight_smile:

Recent horlogewerk:

Plak vooral heel erg zorgvuldig af! Daar moet de meeste tijd in zitten eigenlijk.

Ik heb het een keer gedaan met een schuurblokje. Vond ik fijner dan met Scotch brite omdat het wat steviger in de hand ligt en je kunt er makkelijker rechte lijnen mee trekken.
Heb de band met de zijkant in de binnenkant van een verstekbak gelegd zodat ik mooi recht kon blijven.

Wat een goede tips allemaal. Reageer beetje traag ivm reizen. Ik denk dat ik die rode pad ga kopen aangezien dat niet zo grof is. Bedankt!

Zoiets?

Of weet iemand een ander adres

Voor kast wat onhandig zo’n blokje, maar werkt echt prettig voor bracelets

1 like

5 meter krijg je niet snel op. :wink: Bij de bouwmarkt veel kleinere stukken verkrijgbaar, je kunt dan zelf ook even voelen en inschatten wat je nodig hebt.

Als bouwmarkten na 17:00 vandaag niet weer twee a drie maanden dicht moeten tenminste. :pensive:

Schuurblokjes ronden je bracelet-schakels af, pas daar heel erg voor op!

Dankje voor de tip. Het gaat meer om de bezel wat ik wil proberen te brushen/kras wegwerken. Heeft iemand ervaring met zon fiberglas pen?

Ja shit van die lockdown he…hopelijk duurt het niet te lang