SDGM003 of SARX035

Beste forumleden,

Ik heb onlangs een aantal horloges verkocht en wil proberen om vanaf nu met één horloge door het leven te gaan. Na lang zoeken op diverse sites ben ik uitgekomen op 2 Seiko’s. De SDGM003 en de SARX035. Ik weet nou niet of ik voor de flashy cocktail dail moet gaan of voor de klassiek dail van de SARX. oom na het bekijken van diverse reviews blijf ik nog twijfelen.

Is er iemand hier die ervaring heeft met beide horloges en mij “advies” kan geven. Ik hoor overigens ook graag de mening van degene die geen fysieke ervaring hebben gehad met de horloges.

2 likes

Sarx! Heb ze beide gehad en de sarx is veelzijdiger. Kan je eigenlijk overal op dragen.

2 likes

Heb de SDGM003 gehad en toch spijt gekregen, inmiddels is er weer een onderweg.
Kan dus alleen voor deze praten, geweldig horloge.
Houd er wel rekening mee dat deze uit produktie is genomen en dus lastig(er) te krijgen.
Solojapan heeft er nog twee (nieuw)
Succes met je keuze. :+1:

1 like

SARX. Strakker en slanker, rustigere wijzerplaat en niet zo’n raar zwart plastic shoarma saus dopje op de kroon.

2 likes

Hier de sarb033 en sdgm001. De sdgm is weg. Die was te groot. De SARB gaat nooit weg. fijne maat, en ietsje sportiever door de lume. Veelzijdiger, comfortabeler.

2 likes

Haha heerlijke opmerking over dat sausdopje! Laat dat nou net hetgene zijn dat mij echt heel erg tegenstaat aan de SDMG en mij richting de SARX stuurt. Beetje jammer alleen dat de SDMG te verkrijgen is via Solojapan en de SARX (tot nu toe) nergens.

1 like

Ik heb zelf een Sarx035 via Solojapan laten komen. Even contact met hem zoeken via facebook.

2 likes

Bedankt voor de tip @Infernie ik ga gelijk even contact opnemen.

Sarx, is neutraal of anders gezegd veelzijdig.
Die cocktail’s heb ik altijd al kermis gevonden.

1 like

Hier ook beide gehad. Ik zou ook voor de SARX gaan, al is het alleen maar voor het lettertype op de wijzerplaat.
Desalniettemin beide top horloges

blob

2 likes

Good Luck! :rofl:

Ik vind de SARX op plaatjes mooier vanwege de vorm van de lugs. Ken ze niet IRL.

2 likes

Even in de gaten houden. Hij heeft ze regelmatig.

Of dit inderdaad.

1 like

Drie weken levertijd en 30% duurder :wink:

1 like

hey, Ik heb beide horloges op het moment sdgm003 en de sarx035.
Het is erg moeilijk om een keuze te maken tussen deze 2.
Wat mijn tegen staat van de sdgm003 is idd het zwarte dopje op de kroon. Ik het er ook voor gekozen om deze te vervangen voor een normale kroon. En ik zeg je eerlijk dit is een kleine verandering maar bizar wat een verschil het maakt voor de looks. Het lijkt nu vele malen meer op een grand seiko.
over de wijzer plaat kant ik lang praten maar beide zijn echt facking mooi. de sarx met de diepe prachtige egale zwarte waar eigelijk niks op te beleven is maar toch blijf ik kijken naar hoe mooi hij is afgewerkt. en de sdgm met de sunburst wijzerplaat wat ontzettend en mooi met licht speelt.

als ik echt een keuze moet maken zou ik voor de sdgm gaan maar dan wel met een aangepaste kroon

2 likes

Klopt. Erg mooie modellen.

Heel goed.

Zeker weten!

Maar ehhh…

Ben jij een broer van @koekoek? :joy:

2 likes

Die snap ik even niet :thinking:

1 like

4 likes

Ik heb alleen ervaring met de SDGM003, waarbij ik de wijzerplaat geweldig vindt, en ook het Onyx steentje in de kroon mooi vindt. Dit onderscheid hem tenminste van een GS :smile:
Ik heb hem na een maand of 4 weggegeven aan onze zoon. De SARX is ook mooi, maar ik mis hier de Sunburst magie van de SDGM.
Slechte foto:

1 like

Ik snap dat het huidige Nederlands wat wennen is nog voor mensen zoals jij die Philip Bloemendals Nederlands gewend zijn.

1 like