SDGM003 of SARX035

Bijna goed.

1 like

Is er interesse in de SARX055 voordat deze in het blauwe gedeelte komt?

2 likes

Soms kan ik die nummering bij Seiko helemaal niet volgen.
:confounded:
[/quote]

Soms? Er is geen touw aan vast te knopen. :thinking:
Maar ja, als ze maar mooie klokjes blijven maken daar bij Seiko. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Grappig bij mij is het net andersom, ik vond die net 38mm van de SARB prima. Maar die 40.5mm van de SDGM003 staat toch beter om mijn 18,5mm pols.

1 like

Heeft hier ook iemand een SARB045?

6 likes

Ah te romantisch voor de gemiddelde forumman :grin:

1 like

Haha precies.

1 like

Even een vraag voor de kenners; zit er nu een Hardlex of saffieren glaasje aan de voorkant? Ik lees tegenstrijdige antwoorden op het internet.

Bij de SARX035 is het saffier, staat zelfs op de achterzijde gegraveerd zag ik vanmiddag.

1 like

SDGM 003 ook saffier aan de bovenkant.

1 like

saffier!

mocht je interesse hebben ik heb de sarx045 te koop staan

1 like

Saffier. En een heel mooi, bijna onzichtbaar eigenlijk :blush::+1:

1 like

Foto van vandaag

5 likes

Nou, hij is binnen! Nu heb ik al het één en ander gelezen over het pin-en-collar systeem, maar ik merk dat ik toch een beetje huiverig ben. Ik krijg de pin er wel een beetje uit met zo’n plastic ding, maar durf niet zo goed met een tang verder te trekken.

Denken jullie dat de normale juweliers waar ze Seiko’s verkopen bekend zijn met dit systeem? Liever een paar euro betalen voor het op maat maken dan dat ik zelf de band beschadig…

1 like

Juwelier kan altijd, die zouden het zeker moeten kunnen (als ik het al kan met mijn slechte fijne motoriek).

Een paar tips die ik je kan geven:

  • wacht totdat je Zen bent, voor je eraan begint;
  • zorg dat de plek waar je het gaat uitvoeren opgeruimd is > dat je niet tussen allerlei andere spullen aan het prutsen bent;
  • zorg dat je gereedschap onder handbereik ligt;
  • zorg voor voldoende licht op het plaats delict, zodat je goed kunt zien wat je doet (zelf heb ik zo’n loupe-lamp, werkt erg fijn);
  • zorg dat je een ruime lichte doek onder je horloge en band hebt liggen, zodat je alles kunt zien wat er uit je band komt.

En als je het eenmaal eens hebt gedaan, doe je het volgende keer ‘met je ogen dicht’ (bij wijze van, dan).

Ik blijf het een van de lastigere systemen vinden. Maar zeker niet onmogelijk.

1 like

Allemaal bruikbare tips, bedankt! Maar… Trek jij de pin er uit met een tangetje?

Jawel, deze. Die heeft tandjes in de bek voor een goede grip.