Sea Dweller Deep Sea

Er zitten toch wel wat Rolex-liefhebbers hier hoor :slight_smile: Ik moet de Deep Sea eerst in het echt zien. Ik dacht van de RRR binnenring van de nieuwste Sub ook dat deze erg aanwezig zou zijn. In real life zie je het bij het dragen bijna niet als je het niet zou weten. Op fotoā€™s benadrukt iedereen de ring natuurlijk (ik ook). Inmiddels is hij niet meer van mā€™n pols geweest. Daarnaast heeft de ring een functie. o.a. het unieke nummer van het horloge staat heel klein gegraveerd.

Gr Ron

Hier nog een Rolex drager: ik heb nu mā€™n Sub 16800 om:) en het valt me op dat bij de Deep Sea de datum volgens mij wel wat klein is weergegeven in verhouding met de rest van het horloge. Maar misschien komt dat omdat ik nu tegen een vergrootglasje om mijn pols zit aan te kijken;)

Bijzonder mooie foto!!!

Ik vind hem toch wel heeeel erg mooi, kan me voorstellen, dat hij over enige tijd rond mijn pols zit.
gr. john

De Sub (ND) en de SD blijven toch de iconen onder de duikers. Het zijn klassiekers, deze ook. Mooi om te zien.

Hoewel ik het model an sich fantastisch vind en ik me niet zou schamen om met een (stalen) Rolex te lopen, is in mijn ogen dit model een beetje door geschoten. De kans dat ik ooit een kilometertje of 4 ga duiken is vrij klein. Sterker nog, meer dan een metertje of 4 is niet waarschijnlijk :slight_smile:

De prijs is hij, gezien de techniek, vast waard. Maar ik zou het er niet voor over hebben. Ik heb dan liever een (gezien mijn budget 2e handse) Sub ND of SeaDweller.

En die gaat er een keer komen. Laten we hopen dat de kinderen snel dommer worden, dan gaan ze niet studeren, en komt er genoeg geld vrij :wink:

Groeten,

Martin

micjam Schreef:

Ik vind hem toch wel heeeel erg mooi, kan me
voorstellen, dat hij over enige tijd rond mijn
pols zit.
gr. john

Dan zou ik maar snel bestellen, er zijn al flinke wachtlijsten (as usual :slight_smile: )

Domme kinderen heeft zo zijn voordelen begrijp ik. Wat zal mijn vader een hoop klokjes gehad hebben :slight_smile:

Niets tegen Rolex (die nieuwe Milgauss is fraai!!), maar deze vind ik iets TEā€¦
Iets minder proza op de klok had van mij wel gemogen.

Groet
Mark

hcptdg Schreef:

Beste,

Jij hebt geen Deepsea gehad, die heeft (bijna
niemand buiten Rolex) al gehad.


Goed zijn voorloper de sea-dweller 4000 (16600, van 2006)

Ik vind Rolex-horloges wel mooi en hun kwaliteit zal zeker uitstekend zijn, maar unieke stukken zijn het verre van. Getuige deze tekst:

A group of watch experts got together and did some math based on some publicly available information in order to either validate or invalidate Rolexā€™s claim that it takes a year to make a Rolex that Rolex uses in their advertising.

This group determined that Rolex produces nearly 1,000,000 watches per year. 800,000 of those watches are recorded by the COSC. Rolex also produces pieces that are not certified by the COSC.

Rolex publicly claims to have approximately 5,000 employees.

Watch experts know from figures released by other mass producers of watches that approximately 2/3 of employees of watch companies work in the production of the watches.

This means that approximately 3,000 employees are producing nearly 1,000,000 Rolex watches per year.

Each of these employees is not a watchmaker. Many are involved in running machines that produce massive quantities of components and watch cases, etc. Take into account that people typically only work 5 days a week and also have a couple of weeks of vacation time and also have sick time and holidays off of work and you come up with 1,000,000 watches per approximately 240 days. So that means that Rolex is churning out something like 4100 watches per day. Every day of the work week.

Rolex watches are not rare. They are mass produced and very overpriced for what they are.

Nu ik wil zeker niets afbreken, maar eenieder moet toch toegeven dat hun prijzen toch nogal de pan uitswingen.

Nogmaals: de Sub en sommige Oysters vind ik persoonlijk ook zeer mooi ! (tu)

Had ik zelf gezegd kunnen hebben! (heb ik in het verlden al gedaan over horloges, maar is een beetje ā€˜vloeken in de kerkā€™ nietwaar?!):wink:

Genesis

Dit komt zeker uit de achterhaalde review van Walt Odetts.

Omega verkoopt trouwens ook 1.000.000 horloges per jaarā€¦

Onzin verhaalā€¦ alsof je op basis van het aantal geproduceerde horloges kunt concluderen dat ze te duur zijnā€¦ vergelijk eens andere high end horloges met in huis uurwerken en je zult zien dat het reuze meevaltā€¦

Wat ik mij nu in alle ernst afvraag is het volgende:

Zou je dit horloge ook kopen als er geen Rolex op de wijzerplaat stond.

Dat hoef je je niet in alle ernst af te vragen hoorā€¦
Waarschijnlijk niet neeā€¦ Het is ook het gevoel wat er bij komt kijken waar Rolex zeer goed op in speelt dmv imago en publiciteit.
Maar vergis je niet in het gevoel wat hier bedoeld wordt. NIET het gevoel een duur horloge te kopen wat Johnny helaas ook draagtā€¦ Maar het gevoel van perfectie, ultieme materialen een icoon in de horloge wereld enz enzā€¦
Zoals iemand op het rolex forum al eens zeiā€¦ als je een rolex zijn geld niet waard vind en vind dat je op een g-shock ook de tijd af kunt lezenā€¦ dan is een rolex niet aan je besteed en kun je inderdaad beter een g-shock kopenā€¦
Wat ik persoonlijk veel te duur vind is Ć©Ć©n van de vele horloges van zoals ik ze noem spijkerbroeken merkenā€¦ Guess mexx D&G Diesel enz enz Een leuke kast van vaak gecoat pisbakken staal met een uurwerk van lik mijn vessieā€¦
Diesel moet spijkerbroeken maken en rolex horlogesā€¦ hele mooie horloges !!!
Mensen met een diesel horloge hoeven niet van hun stoel te vallen nuā€¦ het is maar net hoe je het bekijktā€¦ en ik bekijk het nu eenmaal zoā€¦

Groeten Michiel

Amen

Michel

cmkooi Schreef:

Wat ik persoonlijk veel te duur vind is Ć©Ć©n van de
vele horloges van zoals ik ze noem spijkerbroeken
merkenā€¦ Guess mexx D&G Diesel enz enz Een leuke
kast van vaak gecoat pisbakken staal met een
uurwerk van lik mijn vessieā€¦
Diesel moet spijkerbroeken maken en rolex
horlogesā€¦ hele mooie horloges !!!
Mensen met een diesel horloge hoeven niet van hun
stoel te vallen nuā€¦ het is maar net hoe je het
bekijktā€¦ en ik bekijk het nu eenmaal zoā€¦

De reden waarom ik me helemaal niet verdiep in kledingmerkhorlogerie is puur omdat ik ook het ā€˜echteā€™ gevoel totaal niet heb bij die merken en dat gevoel is toch iets dat bij mij erg meespeelt, hoe mooi ik het model ook vind. Zoals je al zegt, een kledingmerk is een kledingmerk. Idem voor horlogemerken.

Hoi Michiel,

Ik snap je redenering helemaal, maar ik ben gewoon nieuwsgierig naar de reacties van anderen. Waarschijnlijk gaat het inderdaad puur om Rolex op de wijzerplaat en het sentiment dat daar achter zit.
Ik heb dit trouwens met Breitling.

Overigens heb ik toevallig wel een Diesel, echter sans rancune wat je opmerking betreft hierover. Ik ben er zeer tevreden over dit uurwerk en het is mijn werkhorloge geworden. Doe het altijd om tijdens klussen en dan heeft hij best wat te verduren. Hij blijft goed dus dat pisbakkenstaal valt best wel mee. Het is beslist niet minder dan van mijn andere klokken, maar dat even terzijde.

Lacroix Schreef:

Waarschijnlijk gaat het inderdaad puur om Rolex op
de wijzerplaat en het sentiment dat daar achter
zit.

Niet echt hoorā€¦ het is voornamelijk de precisie en gebruik van materialenā€¦ de wijze van makenā€¦ Parachrom blue, 904L, enz enzā€¦ vergeet ook niet dat de robot die men daar gebruikt waarschijnlijk het 30 voudige kost van de robot die men voor een diesel horloge gebruikt. Minder tolorantie kost nu eenmaal meerā€¦
En een vergelijk met andere in huis uurwerken laat zien dat ze niet eens zo hoog geprijst staan. Een airking kost ? ongeveer 2500 ? (weet het zo gauw niet) zoek voor dat geld maar eens een hoogwaardig horloge met in huis uurwerkā€¦

Mvg