En een vergelijk met andere in huis uurwerken laat
zien dat ze niet eens zo hoog geprijst staan. Een
airking kost ? ongeveer 2500 ? (weet het zo gauw
niet) zoek voor dat geld maar eens een hoogwaardig
horloge met in huis uurwerk…
Mvg
Ik weet wel een hoogwaardig volledig manufactuur uurwerk (volgens de definitie): Seiko. En kijk naar de prijs/kwaliteit (van 5je t/m Grande Seiko)
En een vergelijk met andere in huis uurwerken
laat
zien dat ze niet eens zo hoog geprijst staan.
Een
airking kost ? ongeveer 2500 ? (weet het zo
gauw
niet) zoek voor dat geld maar eens een
hoogwaardig
Mvg
Ik weet wel een hoogwaardig volledig manufactuur
uurwerk (volgens de definitie): Seiko. En kijk
naar de prijs/kwaliteit (van 5je t/m Grande
Seiko)
Groeten,
Martin
Hoogwaardig ?
Voor dat geld hartstikke leuk hoor… maar in de schaduw staan van een rolex zou al te veel eer zijn…
En een vergelijk met andere in huis uurwerken
laat
zien dat ze niet eens zo hoog geprijst staan.
Een
airking kost ? ongeveer 2500 ? (weet het zo
gauw
niet) zoek voor dat geld maar eens een
hoogwaardig
Mvg
Ik weet wel een hoogwaardig volledig
manufactuur
uurwerk (volgens de definitie): Seiko. En kijk
naar de prijs/kwaliteit (van 5je t/m Grande
Seiko)
Groeten,
Martin
Hoogwaardig ?
Voor dat geld hartstikke leuk hoor… maar in de
schaduw staan van een rolex zou al te veel eer
zijn…
Hoogwaardig ?
Voor dat geld hartstikke leuk hoor… maar in de
schaduw staan van een rolex zou al te veel eer
zijn…
Waar het me om ging is dat niet alleen zwitsers manufactuur, dus in-huis, uurwerken maken.
En wat betreft in de schaduw staan, een $5000 grand Seiko Spring drive zou bij een werkelijk objectieve vergelijking met een Rolex het niet slecht doen, denkik.
Een 5je daarentegen…
Of een Rolex zijn prijs waard is, ik denk het wel. Niet in de laatste plaats om de rest-waarde. Als je hem niet meer wil hebben, kun je hem voor de zelfde prijs weer verkopen. (Dit laatste geldt trouwens ook voor Alpha’s ) Dit moet trouwens nooit de hoofdreden zijn om te kiezen, maar is wel mooi meegenomen.
Dat hoef je je niet in alle ernst af te vragen
hoor…
Waarschijnlijk niet nee… Het is ook het gevoel
wat er bij komt kijken waar Rolex zeer goed op in
speelt dmv imago en publiciteit.
Maar vergis je niet in het gevoel wat hier bedoeld
wordt. NIET het gevoel een duur horloge te kopen
wat Johnny helaas ook draagt… Maar het gevoel van
perfectie, ultieme materialen een icoon in de
horloge wereld enz enz…
Zoals iemand op het rolex forum al eens zei… als
je een rolex zijn geld niet waard vind en vind dat
je op een g-shock ook de tijd af kunt lezen… dan
is een rolex niet aan je besteed en kun je
inderdaad beter een g-shock kopen…
Wat ik persoonlijk veel te duur vind is één van de
vele horloges van zoals ik ze noem spijkerbroeken
merken… Guess mexx D&G Diesel enz enz Een leuke
kast van vaak gecoat pisbakken staal met een
uurwerk van lik mijn vessie…
Diesel moet spijkerbroeken maken en rolex
horloges… hele mooie horloges !!!
Mensen met een diesel horloge hoeven niet van hun
stoel te vallen nu… het is maar net hoe je het
bekijkt… en ik bekijk het nu eenmaal zo…
Hmm, grappig. Het valt me op dat er niet veel nuance is als het een Rolex betreft, of je houd er van of je heb er (veel) weerstand tegen. Ben zelf dan 1 van de weinigen die er een beetje tussen inzit (heb o.a. per slot van rekening dan ook een Sub + Alpha + Seiko:D).
Rolex is een mooi ding maar wel ‘overstated en overrated’ voor mijn gevoel, heb PP en JLC toch wel hoger zitten zeker omdat die doorgaans subtieler zijn (lees minder schreeuwerig ;))
Vorige week ook weer even (tot genoegen) een Sub Nodate gepast. Aan Rolex storen me maar drie dingen:
De band aan de Sub
De ‘posers’ die het merk kopen om indruk te maken;
De liefhebbers en forumbezoekers die het horloge als ‘het hoogste’ zien (dat mag) en blijkbaar een geweldige zendingsdrang ontwikkelen in combinatie met de drang ‘hun’ merk continu te verdedigen (vaak o.b.v. matig bewijs omdat Rolex niet zo scheutig is met informatie.
Toch zal ik vast nog eens een Nodate kopen (maar tot op heden kan ik mij prima inhouden)!
Eerder schreef ik eens (als persoonlijk mening) over de strategie van Rolex:
Ik ben het volledig met je eens. Ook ik wil een keer een no-date, gewoon omdat dat ‘het orgineel’ is, en de prijs-kwaliteit is aanvaardbaar. Tweedehands (zijn er nog nieuwe no-date’s? ) ook nog goed te betalen. En een beetje omdat een verzamelaar ook een rolex moet hebben, zodat hij een vergelijk kan maken
Maar het hoogst haalbare? Nee, zeker niet. Daar zitten de Pateks en Langes, of nog exclusiever.
Ik vind hem werkelijk om misselijk van te worden, ik wil dat ding nog niet cadeau hebben…
De sub no date is mooi, dit is een gedrocht.
Te groot, ondraagbaar, absurde specificaties en een waanzinnige prijs.
Wat is er nou leuker om elke paar maand sommige discussies opnieuw te voeren
Stel je voor dat iedereen elke keer de zoekfunctie gebruikt en dat we nooit meer mogen roepen of een Alpha nou wel of niet een fake is, danwel hommage, of kritiek leveren op een ‘limited edition van Omega van 1.000.000 exemplaren’ of, naar recentie discussie op een niet nader te noemen ander forum (;)), de toegevoegde waarde van Nataf.
Hiermee wil ik niet zeggen dat elke discussie telkens opnieuw gevoerd mag worden, of elke vraag telkens opnieuw gesteld mag worden, doch dat men het heerlijk vindt sommige discussie met enige regelmaat tot in het oneindige te herhalen.
Een leuke anekdote te lezen in 1 van mijn horlogetijdschriften:
Oscar Hammerstein van Spong Advocaten Amsterdam:
“Ik ga veel naar de sportschool, zwem graag, ga regelmatig op vakantie, naar het strand. Kennelijk wil ik stevige gebruiksvoorwerpen die niet kapot gaan. En daarom draag ik vrijwel altijd mijn stalen Rolex Oyster (Submariner), die kan overal tegen. Ik hem een jaar of zes geleden voor mezelf gekocht. Ik was op winersport, maar op een middag was het geen weer om te skieen. En ja wat doe je dan? Juist ja, shoppen. Ik vind 'm stoer en niet zo opvallend. Maar dat geldt niet voor iedereen. Dit horloge roept veel weerstand op. Nette mensen doen er heel moeilijk over, vinden hem vreselijk ordinair. Ik weet precies wanneer en van wie ik er precies reacties op kan verwachten. Daarom heb ik van dit model twee namaakversies gekocht in Bangkok. Als ik weet dat ik met mensen op pad ga die 'm lelijk vinden, doe ik expres een nepper aan. Zo zaten we ooit in een boot op een van de Amsterdamse grachten en kreeg ik weeeer commentaar op mijn horloge. Ik gooide 'm zo in het water. Alsof het me niets kons schelen. Twee vrienden van mij sprongen er direct achteraan. Iedereen gillen joh! Urenlang heb ik iedereen in de waan gelaten dat mijn echte Rolex op de bodem van de gracht lag. Net goed”
Een Rolex is net een Mercedes met de originele velgen kan het net, maar met een setje andere is het opeens een ‘Penozebak’. Ik ben na een werk periode 3 weken vrij en loop dan vaak in sportkleding, maar dan draag ik mijn Sub er niet bij, tenzij ik lange mouwen draag. Want anders is het zoals ‘de Mercedes met vaute velgen’ dan maar aangepaste kleding erbij dan gaat het wel, maar korte mouwen met Rolex is net teveel ‘Flodders, Kampers, Penoze’Johnny, Patsers’ noem maar op, laten zien dat je erbij hoord maar geen smaak hebt. Net zoals veel Amerikanen met te veel geld en een afgrijselijke huisinrichting.
Een Rolex is net een Mercedes met de originele
velgen kan het net, maar met een setje andere is
het opeens een ‘Penozebak’. Ik ben na een werk
periode 3 weken vrij en loop dan vaak in
sportkleding, maar dan draag ik mijn Sub er niet
bij, tenzij ik lange mouwen draag. Want anders is
het zoals ‘de Mercedes met vaute velgen’ dan maar
aangepaste kleding erbij dan gaat het wel, maar
korte mouwen met Rolex is net teveel ‘Flodders,
Kampers, Penoze’Johnny, Patsers’ noem maar op,
laten zien dat je erbij hoord maar geen smaak
hebt. Net zoals veel Amerikanen met te veel geld