Seagull 1963: Help, wie geeft me het verlossende antwoord?

:flushed: Ik krijg ineens spijt van mijn opmerking. :smile:

Sowieso voor Plexi gaan, want dit is een domed plexi en de sapphier is een bijna flat sapphire met een gepolijste bezelring. Hele andere ervaring, ik heb mijn sapphire weggeven om die reden en een plexi gehaald.

Verkoper: HKED heeft de mooiste retro ontwikkeld gebaseerd op het echte vintage horloge met veel leuke dial en wijzer opties: https://www.hkedwatches.com/collections

2 likes

6 likes

Helemaal mee eens. Ik ben zelf ook zeer tevreden van mijn HKED 1963. Alle goeie elementen van de seagull, maar iets eleganter afgewerkt.

1 like

Net de tegenpool :slight_smile:

2 likes

Eensch, ik had er eentje met saffier.

Dit horloge ligt ook nog eens behoorlijk hoog op de pols dus groot risico beschadiging op je plexiglas op te lopen. :sweat_smile:

1 like

Plexy sexy

6 likes

Plexiglas! Want oppoetsbaar en heeft vintage uitstraling. Meer redenen heb je volgens mij niet nodig :+1:

Nou vooruit, 1 reden nog:

2 likes

Zo’n Seagull staat ook op mijn lijstje. Ik wil eerst wat goede combo’s met straps zien voor ik de knoop doorhak.

Ter zake:

Ik kies sowieso voor plexi. Het is een horloge dat ik eerder occasioneel zou dragen. Dan komen er niet zo snel veel krassen in. Ware het een daily, dan zou saffier ongetwijfeld het betere alternatief zijn.

1 like

Plexi!

Ziet er tof uit en is authentiek.
Nadeel poets je zo weg…

Wel een gaaf ding, begint hier ook weer te kriebelen damnit

1 like

Ik heb een Hong Kong Ed variatie de zwart op zwart versie uit 2015 met plexi

Linky

En de mijne

2 likes

Ik heb ‘Nee’ gestemd. Koop er een van HKED (https://www.hkedwatches.com/). Zijn horloges zijn meer waarheidsgetrouw en net als Poljot24 een zeer betrouwbare leverancier.

4 likes

Jammer dan dat het bewuste model daar is uitverkocht.

2 likes

(Sale) HKED ED63 Black with red chronograph hand – HKEd Watches
Deze! Staat ook een saffier voor USD 300,00

Of hier: Seagull 1963 ST19 Chronograph Seagull 1963 Acrylic Seagull “1963” Chinesische Luftwaffenuhr Schaltradkaliber Venus 3017 Acyrlglas | Poljot 24

Maar zullen wel in de toekomst weer voorradig zijn. Dat gebeurd vaker, omdat het model zo populair is.

1 like

Waar zit hem dat in? Want als ik op zijn website kijk dan zie ik geen rode ster maar zijn logo op de wijzerplaat, en ten tweede geen Chinese karakters maar Engelse tekst onder op de wijzerplaat.

Zijn wijzers zijn wel dunner, maar of ik dat mooier vind is een tweede. Ook de secondenwijzer van Poljot24 vind ik mooier, eerlijk gezegd.

Tot slot: 300 dollar met importkosten omdat het allemaal uit HK moet komen is niet cool, dan ben ik beter af met de poor man’s versie uit Duitsland.

De 1963 moet creme zijn met rood-blauwe wijzers en een ster bovenaan. Zwarte chrono’s zijn mij te generiek.

Ik heb zelf de plexi 38mm versie en bevalt uitstekend.

2 likes

Nu is er geen twijfel meer :heart_eyes:

1 like

Wat is er met U gebeurt dan? Jij bent wel heel voorzichtig geworden. Een plexiglaasje vervangen kost toch geen drol…

En deze moet je echt op plexi hebben. Ik heb ze ook beiden gehad en plexi is echt leuker. Die brede bezel maakt hem niet mooier.

2 likes

Bij WhatchUnique gewoon nog voor net onder de 200 euronen bij u thuis (38mm plexy)

2 likes