Seagull 1963: Help, wie geeft me het verlossende antwoord?

Maakt die 37 of 38mm echt uit?

Of is t gewoon dezelfe kast?

(link in post)

Dan heb je als eigenaar twee illustere voorgangers, met wie je vroeger nog wel eens verbaal de degens kruiste, waarbij het er hard aan toeging. :grin: :+1:

3 likes

Niks, maar je hoort verhalen over de 1963 dat er pushers af flikkeren en zo…

Dat kan, maar voor 30 Euro verschil kiezen tussen “leeftijd onbekend met illustere voorgangers” of een nagelnieuwe op de mat zien ploffen… Tsja. Daar doet een lelijke perlon niks aan af of toe. :slight_smile:

Bovendien, de poljot24 versie kost meer, maar heeft een nieuwere versie van die chronograaf aan boord, met zwanehalsregulering, nota bene, terwijl de WatchUnique versie het oude uurwerk heeft.

Dus doemt de vraag in me op wat nou de beste uurwerken zijn.

Iemand een mening over deze Seagulls?

Tot slot: De Poljot versie is 30m WR, evenals die HKED versie. De WatchUnique versie heeft 0m WR op de site staan. Da’s mij wel 100 Euro waard.

2 likes

Ok. En daarom wilde je weten hoe dik de glaasjes zijn? Verder alles goed?

Ik houd er niet van om rommel te kopen. Ergens ben ik met de 1963 altijd bang dat het rommel is. Als Sinn er nu eens een maakte, 100m WR, unterdruckssicher, boxed sapphire en een robuust chrono-werk er in…

Maar goed, of die neiging rationeel is… Kom op man, dit is een horlogeforum. Niks is hier rationeel.

Vintage stijl is voor mij domed… Aangezien dat saffier redelijk vlak is zou ik het dus wel weten. Polywatch is je beste vriend fate.

1 like

Doet er iig nog een extra nato bij en een leren rios-band naar keuze.

Hoeft niet, voor iets minder € heb je de budget versie met alleen een nato. Dus voor elk wat wils :ok_hand:

De eerder getoonde

komt het dichts bij het origineel.

Geen verzonnen rode ster er op & de wijzers zijn correct.

De secondewijzer en de minutentotalisator hebben allebei een “tegengewicht”. De linkse wijzer, die bij de normale tijdsweergave hoort, heeft dat niet.

Plus hij heeft saffier. Ieder zijn smaak, maar dit is wel de “juiste” :wink:

2 likes

Het is ook rommel, maar wel leuke rommel. Een mechanische chronograaf voor de prijs van een uit de hand gelopen avond in de kroeg. Wat wil je…

5 likes

Koop de originele Seagull dan de rest is namaak.

Nee de echte van Seagull zelf is de juiste. Als je het tenminste over de Seagull 1963 hebt.

Leuk advies maar lees je eerst maar even in. :+1:

1 like

Of kijk hier… :face_with_monocle:

Is This A FAKE Seagull 1963? - An Investigation. - YouTube

En moet het echt Seagull zijn? Ik werp Sugess in de strijd. Daar kun je er zelfs 2 voor kopen, voor een bij Poljot…

https://nl.aliexpress.com/store/900236087/pages/bundle-deals.html?spm=a2g0o.store_home.fullPieceDiscountPromo_1327739692.0

Mijn Sugess reverse panda heeft me thuis bezorgd met alles erbij exact €127 gekost… Loopt als een zonnetje… Het nieuwe model heeft 50WR. Alleen in de kleur, zoals FATC wil hebben, is hij 40mm…
Mijn Sugess:

1 like

Dit schijnt het originele logo te zijn,de ster en Chinese karakters is een fantasie ontwerp.
Met veel moeite een klein plaatje van het origineel gevonden :grimacing:

afbeelding

Zelf heb ik ook de fantasieversie maar ga deze wel vervangen voor een meer originele verschijning.

Met plexi :wink:

2 likes

Plexi man. Vooral om de bezel bij de saffier versie. Bah.

3 likes

De foto die Paul2all heeft geplaatst, kan je helpen uit te vogelen, waarom je er volkomen naast zit, welke Sea-Gull de juiste is :wink:

Wellicht help meer dan een enkel bezoekje aan Wikipedia…

03CCFD93-5EE2-4D05-979B-08F1AFE73379

2 likes