Seagull 1963: Help, wie geeft me het verlossende antwoord?

Die saffier bezel is gruwelijk :nauseated_face:

1 like

Zie bericht van @lencoth e.a. van hierboven.

Fout, het is niet zijn logo, maar het originele logo dat Seagull toentertijd gebruikte op de plaat van de Seagull D304.

Ook de concentrische cirkels van de subdials in de HKED63 is gelijk aan het originele prototype van de D304.

2 likes

Ja maar door wie is die gemaakt? Door het toenmalige Seagull of door een ander bedrijf?
Kijk dat is alsof Seiko de captain Willard opnieuw uitgeeft maar men roept dat de Heimdallr de echte is omdat Heimdallr het originele design heeft gehouden en Seiko het design heeft veranderd.

Seagull maakte de originele en daarom is Seagull naar mijn mening ook de enige echte. Net zoals Seiko de enige echte Willard reissue heeft gemaakt en niet Heimdallr ook al is de Heimdallr een kopie van de toenmalige Willard.

1 like

Ron(Alberta time) is top, al een paar jaar een digitale vriend van me. De meest waanzinnige collectie chinese horloges.

1 like

Het is een van de vele prototypen gemaakt door Seagull toentertijd.

Lekker belangrijk. In China in namaak de norm. Dan is het niet raar dat je nu degene kiest die het meest op het origineel lijkt.

1 like

Kleur is maar een kleur… Maar er zijn hier mensen die er veel meer verstand van hebben.
Ik moet zeggen als ik foto’s op dit forum zie van collecties met een seagull trekt die altijd wel mijn aandacht. Crème en rood blauwe wijzers.

1 like

Ja maar die nieuwe die erop lijkt is niet van Seagull geloof ik. Daarom vind ik het horloge met de rode ster dat wel door Seagull wordt gemaakt de echte.

Klopt, de nieuwe wordt door HKED gemaakt. Andere leveranciers hebben hun eigen interpretatie aan geven.

De enige echte heruitgave door Seagull zelf is niet meer te koop. Daarvoor moet je nu eBay voor afstruinen, maar de prijzen zijn hiervan nog hoger. Zie hier een review ervan:

1 like

Dat is een keuze die ieder zelf moet maken. Maar nogmaals mijn standpunt staat.

Seagull maakte de toenmalige variant. Nu hebben ze hem wat veranderd in een reissue en is dat de echte. Die andere is wellicht de meeste gelijkende, maar deze is door iemand anders in elkaar gezet.

Net zoals Heimdallr Willard meer lijkt op de oude Willard maar de reissue van Seiko toch de echte Willard is. Ook al lijkt deze minder op de oude.

Ze hebben nu deze met de rode ster. Ook limited.

Da’s dus een interpretatie van een prototype. Niet het origineel en niet gemaakt door Seagull. Zie mijn bericht hierboven.

1 like

Die groep is nogal groot. Wie was het dit keer? :wink:

2 likes

Laten we vooral niet vergeten dat de seagull st19 ook gewoon een aangepaste kopie is. Gemaakt op venus 175 basis met machines gekocht van venus voor het calibre 175 te bouwen.
Zoals mij werd verteld toen ik in China was, same same but different. :joy:

2 likes

Beter dan zon skere nato

Daar kun je nog een filosofische discussie over hebben. Venus zelf is er destijds mee gestopt en de Chinezen hebben de machines gekocht en de productie voortgezet. De term kopie is dan m.i. niet helemaal passend.

1 like

Uiteraard waar, laten we het houden op verbeterde versie, ze hebben de plannen en machines gekocht en aangepast van 17 naar 19 jewels.

1 like

Voor ik de mijne kocht heb ik ook veel berichten en artikellen gelezen en er zijn gewoon heel veel meningen over welke de “echte” (originele) is.

Het gaat erom waar jezelf een fijn gevoel bij hebt.

Voor zover mijn info rijkt heeft het ook te maken met de naam…de Seagull zou dan de “niet echte” zijn en met de naam Sea-Gull wel de “echte”

Helemaal mee eens!

1 like