Seagull 1963: Help, wie geeft me het verlossende antwoord?

Ben ik niet met je eens. De Seagull heeft zulke lange lugs dat er grote openingen tussen kast en band zitten. Een nato sluit dit mooi af. Daarom zou ik bij de Seagull de voorkeur geven aan nato (en dan army green vanwege het contrast met de wijzerplaat en wijzers):+1:t2:

1 like

Idd met een gewone two-piece band heb je grote gaten tussen kast en band.
Dit horloge kan zoveel nato’s hebben! Ideale swapper!

1 like

Natos zijn alleen afschuwelijk lelijk. En oncomfortabel.
Absoluut niet mijn ding :rofl:

5 likes

Ik heb dat met grote gaten :grin:

2 likes

Braun ist langweilig.
En leer is fundamenteel ongeschikt als materiaal voor horlogebandjes.

2 likes

MN strap kan ook prima, en die sluiten ook mooi aan tussen lugholes en kast.

1 like

Zeg, misschien zijn er mensen die gewoon de coolste willen hebben.

Ik zit niet vast aan originaliteit.

Ja, dat blijkt, ik weet ook geen reet van Chinese horloges. Maar die kleurcombinatie met die ster is zoals ik 'm ken, en zoals ik 'm tof vind.

Kijk, het is net als met het nummer Venus. Ik kan je nog zo vertellen dat de Shocking Blue versie prevaleert, maar er zal altijd een contingent mensen blijven die de jaren 80 overleefden en van de Bananarama zijn.

Ikzelf vond ooit de Bananarama-versie top, maar voortschrijdend inzicht heeft me een Shocking Blue adept gemaakt.

Ik lees dan ook vrolijk verder in dit topic, met dank aan @TimeLapse voor de informatieve links.

3 likes

Ik moet @Bottero toch punten geven hier. Die lugs zijn wanstaltig lang.

Als dit topic zo doorgaat kon ik wel eens door gaan sparen voor een Sinn 356 in zalmroze.

Maar goed. Ook omdat het het bedrijf achter de echte Navitimer is, omdat ze de machines en ontwerpen van Breitling overnamen na hun faillissement. :slight_smile: A propos “wat is nou echt”.

3 likes

:joy: Heerlijk dit: je vraagt vrij ongespecificeerd, je wordt nog op je wenken bediend met een mooi plaatje ook en je brengt pardoes 2 contra’s op 1 voorbeeld :joy:
Uiteraard is het toegestaan zelf met een mooi alternatief te komen :smirk:

1 like

Jij mag van mij met een skere nato rondlopen.

Ik doe het niet.

1 like

Zo’n mooie nato staat ook niet op die lelijke polerouters van jou :joy::innocent:

1 like

You do you, I’ll do me.

Ik kan zowel NATO als Leer erg goed hebben. Dat jij en @GroteBozeWolvin 'm liever op een milanaise, rubbertje, perlonnetje of parachuteelastiekske dragen: Prima!

1 like

Hold your horses, tack så hemskt mycket.
Ik ben een groot NATO fan. Van leer ietsje minder.

Dat vind ik dus erg moeilijk bij dit horloge. Dat gezegd zijnde, is de “Braun ist…” uitspraak eerder een boutade dan echt gemeend. En ik vind leer echt wel mooi. 't is dus geen lelijke oplossing, dat voorstel van @anon50762135.

Het gaat me er vooral om dat ik leer als materiaal intrinsiek niet geschikt vind voor deze toepassing.

2 likes

Leer op een diver is retarded. Leer op alle andere horloges :ok_hand:

1 like

Als je duiker nooit duikt, dan past leer ook op een duiker…


Bij deze staat leer nu eenmaal beter, dan alles andere…

1 like

Ho ho. Beetje meer respect graag. We hebben het hier (dankzij Erika) wel over parachuteband van € 300,- per meter.

3 likes

Wellicht, maar t Mao sausje vind ik em juist anders maken dan andere horloges.

Goeie ervaring gehad met t goedkopere Nederlandse Watchunique.com, vanaf €189, maar als je voor n glazen achterkantje wilt, vind ik dat die v Poljot24.de meer zicht geeft op t uurwerk.

Bij dit horloge vind ik persoonlijk plexi meer charme hebben. Vooral in zn prijsklasse vind ik t kunnen. N Speedy mag dan met plexi meer lijken op de oudjes, maar voor duizenden euro’s wil ik de kwaliteit en t gewicht v saffierglas voelen.

Dat gezegd te hebben, er iemand hier met n sapphire Seagull die n tapered bezel heeft, wat minder lomp oogt dan die v Watchunique.com.

1 like

Ik denk dat dat het antwoord wordt: Als ik de stalen bodem wil pak ik de WatchUnique voor geen geld, wil ik de zichtbodem dan pak ik Poljot.

Wel met plexi. Ze hebben me overtuigd. Dank daarvoor, iedereen. :pray:

8 likes

Goede keuze, mijn eerste was de saffier versie maar die heb ik ingeruild voor de meer authentieke plexi.

Plexi verkocht maar spijt gekregen en zie hier mijn enige re-buy

2 likes