Seamaster 200M "pre-Bond"...wie heeft er een?

Dit is (vooralsnog :wink:) geen “te koop gevraagd” draadje hoor, daar hebben we een prima categorie voor.

Ik vond er vroeger niet veel aan, die eind jaren '80, vroege jaren '90 afgeronde vormen en de geïntegreerde band, maar ik merk echter dat ik de Omega Seamaster Professional 200m, die ook wel de Pre-Bond genoemd wordt, steeds mooier begin te vinden.

Tegelijk valt me op dat 'ie niet vaak voorbij komt hier. Niet in de ‘wat dragen we’ threads, en ook niet in de verkoop. Toch is 'ie zo’n zes jaar in productie geweest. Misschien omdat er voor quartzen van verkocht werden minder interessant voor verzamelaars? Anyhoo, wat vinden jullie ervan? En als je er een hebt: plaatjes!

9 likes

Volgens mij ligt er bij mij in de stad 1 in de etalage… Vind de band niet mooi, verder vind ik hem ook wel tof.

1 like

Die kende ik nog niet. Leuk horloge om te zien. Doet wel wat denken aan een (iets minder dressy) Rado

4 likes

Heb er zelf geen, maar ik vind het een mooi horloge met de afgeronde vormen.
De band past er perfekt bij, maar voor bandenwisselaars is het niets.

2 likes

Ik heb er eentje, quartz, helaas geen foto bij de hand op dit moment. Zal er van de week eentje schieten :gun: :wink:

1 like

Voor welke prijzen gaan deze modellen? Ik vind ze leuk…

1 like

Vind het een leuke klok. Niks mis mee. Heb zelf een iets jonger exemplaar, de 300M.

3 likes

Ik vind 'm mooi :+1:

1 like

Top klok!

1 like

staat een quartz variant op 2dehands.be

1 like

Die is behoorlijk aan de prijs…

Inderdaad, de quartzen zie je nog wel eens voorbijkomen voor enkele honderden euro’s minder. Dit is nog een vrij late ook (tweede generatie), en ook nog eens de kleinere midsize versie (38mm).

Ik vind de Automatic versie leuk! De Quartz heb ik geen gevoel bij. Ook omdat je die relatief een stuk vaker voorbij ziet komen.

Staat inderdaad veel te duur.

dat pre bond model vindt ik persoonlijk mijn mening niks ,en toch zie ik die prijzen aan de hoge kant oplopen
deze komen ook niet vaak tegen denk dit model niet echt geliefd is op de markt

Het verschil tussen de Bond 300 SMP en de pre-Bond is wel groot qua afmeting en uitstraling.

De band van mijn Sinn 856 lijkt sterk op de band van deze pre-bond, ik vermoed dat die dan ook comfortabel is.

Ik ken de prijzen niet voor dit model, maar ik zou niet meer dan 500€ over hebben voor een gebruikt exemplaar in quartz, staal op staal.

De maat is perfect, helaas een beschadigde bezel en andere optische leeftijdskwaaltjes. Vind het nog steeds een mooi horloge om te zien.

7 likes

Ik heb een poos de quartz hiervan gehad. Een goed en comofortabel horloge, maar vind zelf de Bond leuker.
Volgens mij heb ik de mijne op het forum verkocht destijds, maar ik weet niet meer aan wie…

Zoals ik al verwachtte toen ik deze thread startte, begint het toch een beetje te kriebelen. Ik wil er eigenlijk toch wel eentje. Wel de automaat trouwens, die wat lastiger te vinden is (veel minder van gemaakt). Ander nadeel daarvan is dat ik niet goed zicht krijg op de prijzen.

Natuurlijk is het waard wat je er voor wilt geven etc. maar toch vraag ik me af: wat zou een normaal bedrag zijn voor een pre-bond automatische Seamaster 200m (laten we even uitgaan van goede staat en full set voor een baseline)?

Net gekocht voor weinig. Uiterlijk met rust gelaten, uurwerk schoongemaakt en gesmeerd en een nieuwe veer laten plaatsen ivm te korte gangreserve… Ik ben er blij mee…

8 likes