Seamaster 200M "pre-Bond"...wie heeft er een?

Snap ik.
Mooie klok.

Mika

Was deze er ook met Mercedes wijzers of is dit gemod?

De eerste generatie pre-bond kwam inderdaad met Mercedes wijzers. De ā€˜gelobdeā€™, zes puntige kroon klopt ook voor een eerste generatie. Ben benieuwd naar de caseback, en de sluiting van de bracelet (die heeft vermoedelijk nog de uitvouwbare duikextensie zonder beveiliging).

En te zien aan de date window is het een full size. Erg gaaf, ik ben hier best lang naar op zoek geweest. Uiteindelijk ā€˜gesettledā€™ voor een mid size, maar wel een full set in nieuwstaat. Ook leuk.

1 like

Het is inderdaad 1e generatie en full size met een twee delige caseback, helaas is de metalen band wel van de 2e generatie. Die is wel zo goed als nieuw. Maar goed er blijft altijd iets te wensenā€¦

1 like

Wat is een reƫle prijs voor een Pre-bond Quartz?

Ligt volledig aan de staat van het horloge. Als je een foto plaatst van de pre bond die je op het oog hebt, kunnen we misschien een ruwe schatting maken.

1 like

http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m1084007596-omega-seamaster-pro-quartz-200-m-pre-bond.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=8

OkƩ, heb de advertentie even bekeken. Het gaat om een vroeg model. Dit is onder andere te zien aan de 6 puntige kroon en de Mercedes wijzers.

Qua prijs zou ik er persoonlijk ongeveer ā‚¬500- ā‚¬600 voor betalen. Er zitten vrij veel krassen op. Kans is groot dat het uurwerk waterschade heeft gezien de leeftijd (de mijne had dat ook). Voordeel is wel dat de box en de papieren erbij zitten.

Er staat ook een andere op marktplaats die helaas gereserveerd staat. Dat is een wat nieuwere type met de sword wijzers. Persoonlijk vind ik die wat mooier.

Heb ik ook.

In mijn ogen, de meest ondergewaardeerde diver of all time

Classic. Krijgt veel te weinig liefde van de horloge freaks

2 likes

Ik realiseer me ineens dat ik, hoewel ik dit draadje gestart ben, nooit een plaatje van mijn aanschaf geplaatst heb. Inmiddels al weer een tijdje geleden deze automatische uitvoering overgenomen van een voormalig lid.

4 likes

Hierbij een plaatje van mijn bond.
Tijdje op marktplaats gestaan en er was geen interesse!!

1 like

Automatisch of Quartz? :open_mouth:

Met speedmaster bracelet? dat ziet er wel gaaf uit.

Quartz :slight_smile:

Nou je weet me wel te vinden denk ikā€¦ :grin:

Deze vind ik stiekem ook ontzettend mooi:

1 like

En, zijn er nog andere mensen die dit prachtige model in 2018 dragen? Ben benieuwd!

Deze heb ik laatst aangeschaft en ligt nu bij de horlogemaker voor een totaal revisie.

3 likes

Absoluut, ook ik ben fan! Wat betreft je band: ik heb me altijd afgevraagd of de center links massief goud zijn of doublƩ. Kun je dat bevestigen?

4 likes

Prachtige horloges! De rechter zag ik laatst op marktplaats staan. Heb jij die gekocht/verkocht? Ik had hem bijna gekocht want hij stond er op voor een aantrekkelijke prijsā€¦

Wat betreft de band, deze is doublƩ. Lastig dus als je het horloge vaker draagt en netjes wilt houden; vaak polijsten kan je het namelijk niet.

1 like

Die rechter heb ik van marktplaats, enkele maanden geleden, dus het zou kunnen. De prijs was inderdaad aantrekkelijk, zeker gezien het feit dat het de automatische uitvoering en een full set in zeer goede staat betrof. De linker komt van een ex lid van dit forum, enkele jaren geleden overgenomen.

Zei iemand daar ā€œhommageā€?