Seamaster 200M "pre-Bond"...wie heeft er een?

?

Die bezel, dial en Mercedes wijzers zouden op een Steinhart hier niet met evenveel gejuich worden ontvangen?

Prachtig horloge verder hoor, maar ik begrijp deze keuze van Omega niet.

Dit horloge is werkelijk nergens een hommage aan. Het is de natuurlijke evolutie van de design cues van de eigen Seamaster duikhorloge lijn uit de jaren ‘60. De glooiende kastvorm met geintegreerde bracelet lijkt sowieso nergens op (letterlijk en volgens velen ook figuurlijk :joy: ), en als je elk horloge met een zwarte plaat en een duikring een hommage gaat noemen, weet ik er nog nog wel een paar…

Misschien heb je een punt met de Mercedes wijzers. Niet dat Rolex daar een patent op heeft of zo, maar ze waren inderdaad wel eerder. Omega is bij de tweede generatie van de Seamaster 200 overigens overgestapt naar sword hands.

Goede reactie. Toch kan je niet om het feit heen dat die bezel wel erg veel gelijkenissen heeft met een sub, of zie ik dat verkeerd?

Er zijn inderdaad nog meer merken, maar dit is toch gewoon kopiëren? Ik bedoel, er is vast iemand die die duikring heeft uitgevonden?

Dan heeft Rolex ook hommage modellen aangezien Blancpain al eerder met bepaalde zaken kwam.

De Omega pre bond is absoluut geen hommage. Zoals eerder al is benoemd heeft de pre bond een vrij unieke kastvorm. De Mercedes wijzers worden ook door zoveel merken gebruikt.

3 likes

Dit zijn de mijne, :wink:

10 likes

Heb m ook al een tijdje! Heel tevreden met het formaat, heb je een soort understated 2-tone die toch overal bij past

4 likes

Tof! Heel mooi dat bij jou de band ook two-tone is.


Dit is mijne, ondertussen gereviseerd want de lume van de wijzers liet los en vervuilde het uurwerk. Ben er blij mee, super comfortabel.

3 likes

Wow, een topic dat meermaals is gereanimeerd, met jaren ertussen!

Necromancer points!

On topic:
Leuke horloges, de gouden tussenschakels zijn zeer zwaar gold capped.

Onderdelen zijn lastig, met name bezel inserts zijn vrijwel onvindbaar.

1 like

Mijn eerste stapjes op de “vintage markt” gezet en na mezelf enigzins ingelezen te hebben struikelde ik virtueel over de “pre bond”. Mooie klok, klassiek design, goed verhaal, betaalbare prijs. Een paar dagen geleden via Catawiki een betaalbaar exemplaar op de kop weten te tikken. Een ritje naar zuid limburg verder ben ik inmiddels de trotse bezitter van deze schoonheid, mid size en naar verluidt uit 1991, certificaat van echtheid. Zit comfortabel maar toch een extra schakel op E-Bay gekocht. Hoop er veel plezier aan te beleven !

9 likes

Congratzzz. Mooie aanwinst. Heb zelf de staal gouden versie enige tijd geleden in de collectie gekregen. Ook via Catawiki. Een robuuste duiker en echte Omega klassieker.

7 likes

Heb de pre bond in de timeline gezet van de Omega Seamaster Professional Diver serie. Voor de liefhebbers hier de link.

3 likes

Zoals hierboven in een reactie is de Seamaster 200 het horloge waarmee ik mijn eerste stapjes op de “vintage” markt heb gezet. Meer dan enthousiast geworden en mijn zoektocht gestart naar een full size als aanvulling van de mid size die ik nu heb. Ik “struikelde” over een mid size welke met bijbehorende box werd aangeboden. Horloge te koop in Japan :thinking:. Evengoed toch een gokje gewaagd en een bod geplaatst laat in de avond, deadline verliep ‘s nachts. ‘s ochtends blij verrast dan mijn (relatief lag bod) het winnende bod was. Binnen 6 dagen na betaling het pakketje in huis (uit Japan !) en wat blijkt… het is een full set, ingevulde warranty card, inner box, outer box, gebruikershandleid en warranty card houder. Een bijzonder welkome verassing… Nu toch door voor de full size :wink:.

2 likes

5 likes

3 likes

Het zijn absoluut mooie horloges ondanks dat ze meer dan 20 jaar oud zijn.

Zelf ben ik geen fan van krassen, maar helaas pak je er af en toe eentje (meestal klein). Bij beide horloges zou mij de bezel een showstopper zijn. Natuurlijk top dat er een markt is voor dit soort horloges. Kan ik mijn gekraste horloge over 20 jaar ook kwijt.

2 likes

Sinds vandaag heb ik er een😃

6 likes

Full size gevonden?