seamaster 300 165.024 terug van service (pic heavy)

dinsdag komt er een 1171 op en in de nabije toekomst een originele mesh.
Ik heb heel wat geflipperd maar heb bij deze echt het idee dat het een blijvertje is!

2 likes

Wat een beauty :star_struck: Mooi dat ie weer helemaal up and running is. Veel plezier ermee.
Ben wel benieuwd naar foto’s met de meshband.

1 like

Bedankt om dit te delen.

1 like

eerst komt de 1171, de mesh stel ik uit zolang me geduld het aankan of ik tegen een deal aanloop.
Dan heb ik later nog een vreugde momentje :grinning:

1 like

Eind volgende week ofzo? :stuck_out_tongue_winking_eye:

dinsdag de eerste test… dan ben ik bij de AD voor het ophalen van mijn 1171 (als de end links dan binnen zijn). en de mesh is nog steeds leverbaar voor een best schappelijk bedrag.
zal mij benieuwen of ik naar buiten kan lopen zonder de mesh te bestellen

1 like

Pakkend geschreven :wink: en natuurlijk een prachtig horloge.

En nu op zoek naar een mooi zakhorloge? Zoek je een bepaald model?

1 like

Ik kan mij voorstellen dat, direct na het afregelen, de afwijking nul is. Ik zou benieuwd zijn wat, in de praktijk, de afwijking is na enkele weken, en het verdere verloop.
In mijn jacht op Watchco’s heb ik enkele malen het volgende gezien “loopwerk goede staat, vorig jaar geserviced, houdt goed tijd, ca. 2 min per dag”. Is dat nou wat je kan verwachten?

watchco als bedrijf staat bekend dat de service na het in elkaar zetten niet altijd ok was. Het kan overigens prima wijn dat de mijne (of een andere) helemaal niet door watchco maar door een andere horlogemaker in elkaar is gezet.
Mijn horloge dat ik heb liep na 10 jaar geen onderhoud plus 29 sec en was na tien jaar wel aan een service toe…
Het 552 uurwerk moet volgens mij gewoon prima met een kleine afwijking per dag lopen wanneer in goede staat en service. mocht hij iets inlopen doordat de smeermiddelen zich goed verspreid hebben na een week (of wat) dan regelt @koen hem nog een keer extra af.
Het is gewoon een hoogwaardig uurwerk dat in deze kast net zo netjes zal lopen als in iedere ander model waarin hij ooit is gebruikt!

1 like

Ok, geen zorgen maken dus.

Volgens mij niet, alles staat zoals alle uurwerken met de staat van het uurwerk en het onderhoud.
Staat van een 50 jarig uurwerkje zal iets meer effort kosten maar onderdelen een uurwerkje zijn nog prima te verkrijgen

FYI, bij 48 uur non-stop dragen nu 3 sec verloop.
1,5 sec per dag lijkt ne voor een niet cosc uurwerk prima binnen de specs😊

Prachtig :ok_hand:t2:
Bedankt voor het delen.
Mvg. Bertjan

1 like

Zeker goed om te weten dat ook deze oude loopwerken goed kunnen lopen!

1 like

Volgens mij de mooiste Seamaster ooit gemaakt!
Dank voor je verhaal en fijn dat alles goed is afgelopen.

1 like

Mijne loopt ook prima. Horizontale positie +6s, PeterLC regelt het altijd af op een klein plusje… En amplitude is wat aan de lage kant, ondanks een nieuwe veer. Maar alsnog best nette waardes…

1 like

veel plezier met je nieuw herstelde aanwinst

1 like

Wil je verder niet ongerust maken maar de werkelijke amplitude is nog lager dan dat het scherm aangeeft. De ankerhoek is geen 52 graden van een 552 kaliber maar 49. Dit betekend dat de waarde nog een stukje lager is. Zal ongeveer 15 graden minder zijn. Zal het morgen even uitproberen met dit type uurwerk. Heb er net een klaar.

@Chimpie: Amplitude is 18 graden minder als hij gemeten wordt met 52 graden ankerhoek tov de werkelijke 49 graden.

Dus de amplitude van het horloge op de foto is in werkelijkheid 230 graden…

Ach, 248 was al aan de lage kant, dit kan er ook nog wel bij! :wink: Ik merk er bij het dragen weinig van, dat is het belangrijkst voor mij!

1 like