Wat is hieruit af te leiden? Is dit te verhelpen met een servicebeurt?
@Hardlex [quote=âChimpie, post:36, topic:252525â]
En amplitude is wat aan de lage kant, ondanks een nieuwe veer. Maar alsnog best nette waardesâŠ
[/quote]
Neem aan dat er niet alleen een nieuwe veer gemonteerd is maar een gehele revisie is uitgevoerd. Vermoed dat er ergens iets klemt of dat de afstelling van het echappement niet helemaal lekker is. Moet er wel bij aantekenen dat dit type Omega uurwerken niet bekend staan om de hoge amplitude en dit is ook niet noodzakelijk voor de nauwkeurigheid
Dan moet ik helaas toch refereren naar @PeterLC, ik heb er te weinig kennis van.
Overigens heb ik de volste vertrouwen in hem dat ie goed werk heeft geleverd en alles eruit heeft gehaald. Hij was zelf ook niet tevreden over de amplitude, wou er nog meer tijd aan besteden. Dus mbt werk ethos helemaal top!
Het blijft natuurlijk een âoudâ binnenwerkâŠ
Heel mooi deze. Geniet ervan!
Ik stond ook een beetje voor een raadsel. Correcte veer, vrijloop van het raderwerk gecheckt met een blaasbalgje, alles volgens de regelen der kunst gesmeerd, aandrukveertje voor seconden-as niet te strakâŠ
Maar inderdaad, loopt gelukkig nog steeds OK.
Loopt inderdaad prima, Peter! Heel gelukkig mee!
Wauw wat ziet die er netjes uit!!
(beetje laat zie ik )
Ik haal ook nooit bijster hoge amplitudes uit deze serie uurwerken van Omega, veel verder dan 260/270 horizontaal kom ik meestal niet. Misschien eens testen met een iets dikkere veer Maar zoals je aangeeft met de relatief lage amplitude lopen deze uurwerken ook heel zuiver, dus niet echt een probleem.
Shoutout naar @koen loopt sinds de wissel naar zomertijd 15 sec.
Er zijn hele dure moderne horloges die dat niet fixenđ
Complimenten! Zou ik ook nog wel eens willen hebben Wat is de diameter?
42, vrijwel dezelfde case als een Speedy