Seamaster aankoop advies

Dus alles voor 2012 is een stukje dunner als ik het goed begrijp.
In elk geval genoeg info om wat gerichter te gaan zoeken! Dank aan allen!

Mooi horloge, alleen van die open wijzers moet je wel houdenā€¦ Heb Omega nooit zo gevolgd, maar naar mijn beleving hadden ze altijd dichte wijzers, sins wanneer is dit?

De zogeheten ā€œSkeleton Handsā€ zijn - voor zover ik weet - geĆÆntroduceerd bij de eerste Seamaster Professional 300: de 2541 (quartz) en 2531 (automaat). Ik vind ze fantastisch en essentieel voor de SMP zoals we hem kennen.

Kan best zijn dat ze al eerder gebruikt zijn, maar ze zijn echt bekend geworden bij de SMP 300. Desalniettemin vind ik de grote Sword Hands van de Seamaster Peter Blake ook erg mooi.

3 likes

De wijzers vind ik ook schitterend; ze zijn trouwens van een schitterend heel smal laagje lume voorzien; prachtig detail! :star_struck:

1 like

Vooral ook omdat dit de legacy is van de oer SM300 uit jaren 60/70:

4 likes

Dankjewel voor je reactie! Ik ga er eens wat meer over lezenšŸ™‚.

1 like

Ik vind die Peter Blake wel een Ć©cht klassiek duikhorloge maar vind de Seamaster diver 300 echt dressier en daarmee beter geschikt voor bureau duiken op kantoor! :sunglasses:

Om dat te beoordelen moet je ze in het echt zien / omdoen, ik vind persoonlijk juist de ceramic meer tool watch en de Peter Blake dressier. :sunglasses:

2 likes

Video die goed laat zien hoe mooi plat de Peter Blake draagt:

Wat verder nog wel aardig is om te weten, deze Seamasters waren nog gemaakt door het originele Omega en vanaf de ceramics door Omega/Swatchgroup.

De 300 Pro was er trouwens in vele maten en soorten; quartz, auto, auto GMT of chronograaf, titanium, steel, bicolor, goud, full of midsize, gents/ladies, tramrails bracelet of speedmaster bracelet, bond style/skeleton of SM300/sword style, met alu bezelinlay of all steel/all titan/white gold bezel, black dial, electric blue dial, grey dial, kortom voor ieder wat wils. Dat is vanaf de Swatchgroup overname met de ceramic sterk teruggebracht.

2 likes

Is dat dan specifiek voor de Peter blake of voor alle seamasters van die tijd ?

Alle pre Swatchgroup SMPā€™s.

Profiel van de titanium 50th Ann. Edition:

4 likes

Dan kan na dit mooie plaatje de Electric Blue niet ontbreken!

7 likes

Geweldig ook die EBP en te bedenken dat je er zoveel keuze in had qua maat, materiaal, band en uurwerk Die tijden komen nooit meer terug.

1 like

Wat de quartz versies betreft, ik heb dit zelf nooit nagemeten maar het schijnt dat de Quartz-versie nog ietsje dunner is vanwege vlakkere caseback (paar tienden mm):

2 likes

Hoe begerenswaardig deze titanium versie ook is, dat opschrift tegen de zijkant is mottig.
Kwam ook voor bij hun limited voor die zeilrace.
The Admiral Cup dacht ik.

Seamaster voor blondjes?

Heb zelf een aantal jaren geleden een Seamaster 300 midsize Quartz gehad. EĆ©n van mā€™n fijnst dragende horlogeā€™s en wil ooit zo eentje nog weleens terugkopen. Door de quartz een echte grab-en-go en dankzij de stalen band en waterdichtheid hoef je er niet om te denken wat je er mee doet. Een echte beater.

De mooiste Seamaster vind ik echter al sinds 2009 ofzo de Non-Ac. Lijkt op de 2254 met als verschillen de witgouden bezel met refliĆ«f ipv de zwarte vlakke geprinte bezel en het opgelegde Omega logo en merkschrift ipv geprint op de dial. Verschil tov. de Americaā€™s Cup is dat deze ook niet de lelijke tekst heeft.

Stond er een half jaartje geleden een te koop voor een mooie prijs op het forum;

5 likes

Ja, kan ik inkomen hadden ze idd weg mogen laten.

Bij de Americaā€™s Cup staat er ā€œLimited Editionā€ in de zijkant gegraveerd, dat is helemaal niet fraaiā€¦

Dit was de mooiste die ik had ja. Ach, je moet ze eens laten gaan. Hij was in nieuwstaat.

1 like

Wat een fraaie modellen allemaal. En veel meer varianten dan ik kende.