Recentelijk heb ik mijn Seamaster op staal gekocht, zeer tevreden van. Echter telkens wanneer ik het horloge op rubber zie snak ik naar een andere strap voor de zomer. Ik heb het horloge gekocht om dagelijks te dragen en het rubber lijkt me niet alleen super zitten, maar misschien ook beter voor op vakantie/tijdens de zomer om eventueel het horloge mee het water in te nemen.
Nu ben ik naar de rubbere strap gaan vragen en ondanks het horloge veel kost, vind ik ±350 euro voor de rubbere strap met gesp echt wel een beetje gek, maar ik krijg hem toch niet uit mijn hoofd. 🫠 Ik was dan gaan kijken naar off-brand straps, maar dat zit mij dan ook weer dwars
Nu vroeg ik mij af wat anderen als alternatief dragen op de Seamaster? Of is de originele strap gewoon the way to go en is het zijn geld ook waard?
Eventueel een ruil maken voor de strap met een horloge dat ik hier heb liggen zie ik misschien ook wel zitten.
Ik ben blij met Zealande op mijn 2001-Seamaster op 17cm-pols.
Comfortabel, leverbaar in diverse kleuren,sluit mooi aan op de kast.
Vergelijking Omega en Zealande vind je op YouTube.
Mijn stalen band krasvrij opgeslagen.
Ik kan zelf alleen spreken over de originele Omega rubberenband en staal, maar ik vind het origineel (overigens voor 300 euro thuis geleverd) het meer dan waard.
Ik wil zelf geen aftermarket bandje op zo’n horloge.
Ietjes duurder, maar ik ben erg te spreken over Rubber B. Ziet er wel heel vergelijkbaar uit met de Zealande, maar heb daar geen hand-on ervaring mee, dus geen idee of er kwalitatief een verschil is.
Ik begrijp trouwens je behoefte aan een rubber bandje volledig, zijn zeer comfortabel, vooral in de zomer.
Heb ook een rode Zealande erop maar ben het absoluut niet eens met bovenstaande dat die perfect aansluit. Het kan beter. Het bandje is verder wel degelijk van kwaliteit. Er gaat echter niks boven het OEM Omega-rubber. Dat is verreweg de beste rubberband die ik ooit heb gehad.
Ik zit een beetje met dezelfde gedachtegang, omdat ik nu toch al het geld heb neergelegd voor het horloge zelf. Maar ik kan het toch niet laten om een beetje te wijken en wegen omwille van het prijskaartje. Ik denk dan het is uiteindelijk maar een lapje rubber, maar wel een origineel omega lapje rubber. Dus ik weet het niet goed
De rubberen band schijnt best comfortabel te zijn.
Ik heb mijn SMP altijd op staal gehouden omdat dat ergens voor mijn gevoel zo hoort op dit horloge.
De uitstraling vind ik beter.
Ik heb een jaar geleden mijn SMPC gekocht en direct de rubber band erbij besteld.
Als je zoveel gaat uitgeven voor een horloge moet dat er ook wel bij kunnen🤑
Ik heb een oranje Zealande voor mijn Seamaster Co-Axial GMT, prima kwaliteit, sluit mooi aan maar moest (schijnt een ding met deze kast te zijn) wel de springbars buigen om hem te kunnen monteren.
Anyway 150 eypo is veel geld voor een lullig stukje rubber maar wel beter dan de 300 van Omega.