Heb de Zealande en Omega band en het verschil in kwaliteit voel en zie je wel.
Ik zou André @horloge24 een PM sturen. Hij kan je wel een aanbod maken.
Heb de Zealande en Omega band en het verschil in kwaliteit voel en zie je wel.
Ik zou André @horloge24 een PM sturen. Hij kan je wel een aanbod maken.
Originele band van Omega kost €260,- maar dan heb je eenmalig de gesp nodig en daarvoor vraagt Omega €50,-
Rubber band voor op vakantie is ideaal, vind ik en origineel is toch het mooist. Ik denk dat de originele je toch niet los zal laten. Dus, zou daarvoor gaan. Zeker een hoop geld, maar je oppert zelf al dat je er eventueel ook wel iets voor zou willen verkopen. Dat zou ik dan doen. Succes met beslissen en we zien de foto’s wel langskomen!
Ik heb beide banden gehad… Ik zou ondanks de prijs, altijd de originele kopen. Ik zelf vind de Zealande te dun rubber waardoor die niet mooi zit om de pols. Draagt wel prima verder. De originele is gewoon perfect! Just my 2 cents…
ik heb wat rubberen banden gekocht voor 35 euro per stuk om eens te wisselen van kleur en te bekijken welke ik nu wil.
Nu ik weet wat ik wil, ben ik ook aan het nadenken over een zealande of de oem. het liefste de oem natuurlijk maar ik las dat je rond de 450 euro kwijt bent. Dat vind ik een te groot verschil met de zealande, maar 300 euro vind ik dan wel schappelijk en dan is het mij het verschil wel waard.
wel vreemd dat je nergens een prijs kunt vinden voor de oem rubber.
OEM natuurlijk.
No brainer voor mij. Die 150 euro verschil maakt ook niet uit, helemaal als je er jaren van gaat genieten.
Hier voor de Zealande gekozen, zeer soepel rubber
De 150euro extra en de lelijke ‘rails’ die ze op de oem rubber band zetten deden het niet voor me…
Heeft iemand ook ervaring met deze SM300 band of Zealande band op een 1ste generatie Planet Ocean? Ik heb de SM300 band erop geprobeerd maar hij sluit niet goed aan. Is het dan een kwestie van gebogen pushpins erin zodat die wel tegen de kast aan gedrukt wordt (heb ik namelijk niet geprobeerd)?
Geld dit misschien ook voor de Zealande? De PO kast is toch net even anders dan de SM300 wat banden aanzet betreft. Dank alvast
Voor elk model/jaaral hebben ze een band, wat het verschil per band juist is weet ik niet…
Ik vind de prijs wel meevallen voor een OEM rubberen band. Ik zou er zeker geen aftermarket rubberen bandje opzetten. Aftermarket leer vind ik dan wel weer kunnen als de kwaliteit vergelijkbaar is.
Zal dat nooit begrijpen, horloge van 5k kopen en dan twijfelen om een bandje van nog geen 10% van die prijs. Gewoon doen
Is dat een reguliere 18mm vouwsluiting van omega?
Wel als je het origineel niet mooi vindt en een ander soepeler is
Moet je de Oem Omega gesp en Zealande eens naast elkaar leggen. Als het verschil (slechts) 2x is zou ik altijd voor de originele gaan.
Ja, vroeg of ze de rubberband met vouwsluiting wilden bestellen.
Ik begrijp mezelf ook niet, toch zit ik ermee
Ondanks mijn enthousiasme over mijn Zealande op mijn Seamaster, lijkt mij de éénmalige pijn van de OEM-strap het beste. Anders is het hopen dat het bevalt. Hoop is uitgestelde teleurstelling.
Precies dit